Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Kungsörs IBK P/F16-17
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Kungsörs IBK P/F16-17.
P/F16-17
Följ oss för uppdateringar
Hej alla föräldrar!
Nedan kommer en sammanfattning av den information som delgavs vid säsongens (-25/26) föräldramöte.
Facebook-grupp för laget: KIBK P/F -16/17
Tränare/Lagledare:
o Sofie Andersson Rhönnstad, lagledare
o Alexandra Eriksson, lagledare
o Andreas Victorin, tränare
o Daniel Landell, tränare
o Laban Stjernsten
Laget.se
o Inför varje träning och poolspel/match kommer barnen kallas via laget.se. Föräldrar får kallelse via mail, önskemål att ni går in och tackar ja eller nej på kallelse, även för träningar, detta för att göra det lättare för oss att planera träningar.
o Kalender med inlagda träningar och poolspel/matcher
o Kontaktuppgifter till tränare och lagledare
o Webbshop ”Klubbteamet”, nås via hemsidan eller QR-kod. Här kan man beställa klubbkläder med KIBK-logga och eventuellt namntryck om så önskas, t.ex. träningsoverall, träningskläder och väska.
Träningsrutiner
Dagar/tider: Måndag och onsdag, 17:15-18:30. 17:05-17:15 Sargbygge, föräldrar hjälper till
Regler:
* Vi är snälla mot varandra! Vid incident säger vi förlåt och kollar att kompisen är ok, gäller även motspelare.
* Vid samling och genomgång inför övningar sitter/står vi still, är tysta och lyssnar
* När tränarna instruerar övningar låter vi bollar och klubba vara stilla!
* Ej tillåtet att kasta klubban.
* Klädombyte och klädförvaring görs i omklädningsrum, ej i kafeteria.
Sargbygge inför träning
Vi tränare och lagledare behöver hjälp med att bygga upp sargen inför träning, eftersom barnen ännu inte klarar av detta på egen hand. Detta för att vi ska kunna vara så effektiva som möjligt och hinna med att plocka fram övrigt material och samla/ta emot barnen.
Känner man sig osäker på hur man bygger sarg är det bara att ta tag i någon av oss ledare/tränare så visar vi!
Målvakter
Alla barn som vill kommer ges möjlighet att vara målvakt enligt förbestämt schema. Tackar man nej går turen över till nästa person på listan och man hamnar sist på listan igen. Vid sjukdom eller annat förhinder för träning hoppas personen över och får frågan nästkommande träning.
Rutiner vid match
o Säsongen 25/26 är vi anmälda till seriespel i gruppen ”PK8”, vilket i praktiken innebär i regel barn födda 2016. Detta innebär att vi i år också går upp en planstorlek och spelar med 4 utespelare + 1 målvakt.
o Alla barn måste ha betalat licens/medlemsavgift för att få medverka, av försäkringsskäl om något händer. Faktura skickas ut via Laget.se. (Avgiften är 530 kr säsongen -25/26)
o Alla barn måste ha en ansvarig vuxen med; förälder, mor- eller farförälder eller annan vuxen som delgetts ansvaret för ditt barn, t.ex. någon annan förälder i laget. Man kan inte bara släppa av sitt barn vid samling.
”Lärgrupper”
”Lärgrupper” kan komma att ske under säsongen, beroende på vad vi ledare ser för behov. Sker då som en del av träningen. Görs tillsammans med RF SISU (Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna) Västmanland. ”Lärgrupp” handlar om att kombinera praktik med teori av olika slag. Detta är även något man får ekonomisk ersättning för från RF SISU, dvs varje gång vi gör detta får vi en summa pengar till föreningen.
Föregående säsongs Lärgrupper handlade om (som exempel):
o Vett och etikett på innebandyplan. Hur är man en bra lagkamrat? Hur är man en bra motståndare?
o Regelgenomgång/genomgång hur man spelar match, vilka regler gäller etc.
o Hur är en bra ledare?
Föreningsåtaganden
o Kioskbemanning enligt schema. Samtliga lag i föreningen (som är anmälda till förbundsserier) hjälper till att stå i kiosken i Sporthallens kafeteria när föreningens matcher hålls. Det är alltså inte säkert att man står i kafeterian vid sitt eget barns match utan varje lag har fått ett antal veckor delgivna där samtliga matcher under den veckan ska täckas i kiosken. MYCKET VIKTIGT att meddela och byta tid vid förhinder! Schema kommer.
o Inga försäljningar eller liknande för föreningen kommer krävas. Vill man däremot hjälpa till att stötta föreningen så kan man bli så kallad Stödmedlem genom att skänka 200 kr till klubben. För mer information kontaktas lagledare.
o Vi som lag kan, om vi vill, göra insamling på eget initiativ om önskemål om gemensam aktivitet utanför innebandyn (t.ex. avslutningsaktivitet) önskas eller om önskemål att åka på cup finns. Föreningen betalar anmälningsavgiften för en cup/säsong/lag, övriga kostnader står laget själva för.
Allmän information:
o Innebandyklubban – rätt klubba gör det lättare, och därmed roligare, att spela innebandy!
Längd: Klubban ska vara ungefär till naveln, ± 5 cm.
Vinkel: Vinkel på bladet efter om de är ”leftare” eller ”rigthare”, d.v.s. vilken sida de håller klubban på naturligt. Bladets vinkel får vara högst 3 cm, men bör vara mindre för att underlätta teknikinlärning.
Godkänd: För att klubban ska vara godkänd för spel ska det finnas ett IFF-märke på skaftet.
Flex: Klubbor har olika ”flex”-siffror. Yngre spelare bör spela med en klubba med hög flex – ju högre siffra desto mjukare klubban.
o Innebandyglasögon är krav för alla barn (enligt förbundsregler).
o Fritidskortet.se – information har skickats ut separat till alla vårdnadshavare från klubben. Med Fritidskortet kan man betala barnens (8-16 år) avgifter kopplade till fritidsaktiviteter för de föreningar som är med i Fritidskortet. KIBK har ansökt och bör snart vara med, medlems- och licensavgift skickas ut först när det är klart. Viktigt är att man betalar via Fritidskortet.se, det går inte att få tillbaka pengarna på annat sätt efter. Belopp är satt till 500 kr/år/barn.
o Vi önskar hjälp! Vill du vara med som tränare, lagledare, allt-i-allo, säg till! Man behöver inte kunna innebandy för att vara med och hjälpa till.
Kioskansvarig: Kunna hur kiosken fungerar, vårt lags förlängda arm av föreningens kioskansvariga. Tillse kioskschema inför vårt lags kioskveckor och tillse att bemanning finns.
Sekretariatansvariga: 4 stycken som tillser att de vet hur sek-klockan fungerar.
Har ni frågor eller annat ni önskar ta upp med oss är det bara att höra av sig på enklaste sätt eller haffa tag i oss i hallen!
//Sofie, Alexandra, Andreas, Daniel
Träning | 8 okt, 17:15 |
Västerås IBS Ung Vit 2016 (borta) | 13 okt, 00:00 |
Träning | 13 okt, 17:15 |
Träning | 15 okt, 17:15 |
Skiljebo SK 2016 Gul PK 8 (hemma) | 20 okt, 00:00 |
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera