Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om KIF Örebro DFF F2012/2013
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från KIF Örebro DFF F2012/2013.
F2012/2013
Följ oss för uppdateringar
I torsdags hade vi föräldramöte - jättebra att få tillfälle träffa varandra och ha tid att prata.
Utöver en del härligt snack så gick vi igenom följande punkter;
- Kallelser
- Seriespel nästa år
- Ansvarsområden
- Försäljningar
Kallelser
Vi påtalade vikten av att kallelser till både match och träning BESVARAS och det så snart som möjligt. Att man förhåller sig till sitt svar samt meddelar (i smsgruppen) om något inträffar.
Seriespel 2022
Vi har under denna säsong fått en hel del nya spelare i laget i kombination med att många som varit med från början (2 år) hänger i - jätteroligt!
Det gör att vi har spelare på olika nivå, med fallenhet för olika saker, vissa som dubbelidrottar osv - olika förutsättningar helt enkelt.
Att vi också är förhållandevis många gör att vi lutar åt att anmäla oss i två olika nivåer med två lag i serien nästa år. Observera dock att vi inte pratar om fasta lag samt att de olika nivåerna inte är något som kommer att diskuteras med tjejerna. För dom kommer det bara att innebära dubbelt så mycket matchtillfällen.
Vi börjar med att se hur träningarna rullar på och hur laget utformas och utvecklas över vintern och tar sen beslut när det gäller i vår - men då vet ni iallafall hur tankarna går.
Ansvarsområden
Allt eftersom blir det mer och mer med och kring laget vilket gör att det inte finns någon anledning till att alla inte är engagerade på ett eller annat sätt, det stärker även laget i sig och tjejerna att se samarbetet mellan er föräldrar.
Sett till hur många spelare vi är i laget idag (19 st) fråntaget att Toves mamma Lisa är friskriven då hon redan är ekonomiansvarig och dessutom tränare i KIFs 14/15lag, samt undertecknad, Peter och Erik så återstår 15 familjer.
Dessa 15 ska fördelas ut på de områden vi känner att vi behöver hjälp med; Bemanning, Försäljning och Lagaktiviteter.
De som var på plats på föräldramötet tog alla plats i någon av dessa grupper och vi vill att övriga (gäller ALLA) tar en plats genom anmälan i kommentar. Först till kvar gäller, vi kör 5 föräldrar/familjer i varje grupp - fördela er jämnt.
Hittills ser grupperna ut enligt detta:
Bemanning - Sanida (Amna)
Försäljning - Jakob (Awo), Filip (Moa)
Lagaktiviteter - Dana (Emma), Rebecca (Elsa)
- Bemanning innebär att tillse att vi har kiosk på våra hemmamatcher samt planera både sortiment och bemanning för detta. Därtill schemalägga personal 6-8/tillfälle för de matcher vi får oss tilldelade för kiosken på Behrn Arena.
- Försäljning avser att organisera de försäljningar vi har för laget liksom att hantera de klubbgemensamma försäljningar som genomförs 2ggr/år.
- Lagaktiviteter gäller att möjliggöra och bygga trivseln och gemenskapen vid sidan av planen. Allt från en korvgrillning efter träning eller match, lekar ihop med vårat fadderlag F08/09, se A-lagets matcher på plats på Behrn till jul och sommaravslutningar samt dag/helgläger ihop.
ÖVRIGT
Höstförsäljning
Vi beslutade att genomföra en försäljning för laget nu under hösten. Förslaget landade på den omåttligt populära och efterfrågade parmesanosten. Så vida vi inte har en majoritet som opponerar sig och har annat förslag så kör vi på det.
Ny säljansvarig Jakob kommer att rodda i detta och återkommer med mer info.
Bingolotter
Därtill säger vi till redan nu om att vi för klubben kommer att sälja bingolotter till uppesittarkvällen 23/12 även i år så kör på redan nu och säkra era kunder. Säljkravet kommer att ligga på åtminstone 5 lotter/spelare.
Fördelningen av förtjänsten kommer att fördelas annorlunda i år med lite av en säljstege så det kommer absolut vara till vår fördel om vi säljer dess då fler lotter.
Sponsring
Awos pappa Jakob jobbar till vardags på TS Reklam/Printoz (en av KIFs stolta partners) och har redan sen tidigare erbjudit sig att sponsra laget med ett tält inför nästa säsong! Vi tackar och bockar glatt ja till detta - fantastiskt!
Därtill meddelade Jakob på mötet att han vill kika på möjligheten att stötta tjejerna genom att eventuellt gå in och bidra till inköp av överdragströja/byxa. Även detta, fantastiskt!
Vi återkommer framåt med vad detta kan innebära och se ut.
Slutligen, nu på söndag spelar KIF mot AIK på Behrn Arena, avspark kl 17:00. Flertalet av er kommer att bemanna kiosken så det är ett ypperligt tillfälle för tjejerna (föräldragruppen för lagaktiviteter) att komma och stå med tillsammans i nystartade KIFklacken på läktarn!
/Linnéa, Erik, Peter & Josefin
Träning | 22 sep, 15:45 |
Skyllbergs IK (hemma) | 22 sep, 16:00 |
IFK Kumla 1 Röd (borta) | 22 sep, 17:30 |
IK Sturehov 1 Blå (borta) | 23 sep, 18:00 |
Träning | 24 sep, 17:15 |
Josefine Z bemanning
RapporteraRapportera
Klockrent Pär!
RapporteraRapportera
Heddas familj anmäler sig till Lagaktiviteter :)
RapporteraRapportera
Härligt Sandins!
RapporteraRapportera
Cindys familj anmäler sig till Försäljning
RapporteraRapportera
Joline N Försäljning
RapporteraRapportera
Linneas föräldrar hoppar på på försäljning 👍
RapporteraRapportera
Vi är nya och vet inte riktigt hur det går till, men med lite hjälp från er andra föräldrar så ska vi nog lära oss 😊
RapporteraRapportera
Nova W bemanning 👍
RapporteraRapportera
Carlas föräldrar anmäler sig till bemanning.
RapporteraRapportera
Har vi ny träningstid och plats på måndag?!
RapporteraRapportera
Ja Rebecca, pga alldeles för dåligt skick på Rosta Gärde efter allt regn har vi bytt över till Mellringes konstgräs kl 17-18.
RapporteraInte dom tider vi önskade men kommunen valde att fördela dom tiderna på andra klubbar…
Rapportera