Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om KFUM Örebro Innebandy F-12/14
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från KFUM Örebro Innebandy F-12/14.
F-12/14
Följ oss för uppdateringar
För ett tag sedan hade vi föräldramöte i samband med träning och jag tänkte nedan sammanfatta det här så alla som inte deltog vet vad som är på gång!
Lagets tillväxt samt fler ledare
Laget har blivit väldigt många tjejer på kort tid vilket är otroligt glädjande som jag tidigare nämnt. Det är också utmanande med dessa tjejer då det är många starka viljor, men vi hittar en bra väg framåt tycker jag. Dessutom återkommer de och tränar vecka efter vecka så något rätt gör vi nog på träningarna.
På föräldramötet lyftes också att det behövdes mer hjälp på träningarna då det blir utmanade att vara själv och kort efter detta så anmälda sig Erik (Astrids pappa) och Erica (Annies mamma) att hjälpa till, vilket jag är otroligt tacksam för! Vill fler vara med, oberoende av roll så är det bara att säga till, för det kommer behövas fler ledare framöver.
Hemmapoolspel
Söndag 17 mars (nästa söndag) har vi hemmapoolspel och då kommer alla lagen delta som vi mött under säsongen. Totalt kommer 11 lag spela denna dag, så förhoppningsvis blir det mycket folk i hallen. Minst 3 matcher per lag kommer spelas.
Vi kommer ha en kiosk denna dag och kommer behöva göra ett schema för att täcka upp så minst 2 personer står i kiosken hela tiden. Vi skulle även behöva baka lite till dess också. Jag skriver en separat nyhet kring poolspelet och vad som behövs för detta, samt info om speltider mm. Allt detta kommer ut på måndag.
Örebrocupen
Vi kommer spela Örebrocupen den 12-14 april. Just nu har vi 1 lag anmält, men om några till anmäler sig så kan vi eventuellt ställa upp med 2 lag, så alla får spela mycket match! Dock uppmanar jag er föräldrar att svara på anmälan som ligger ute just nu, så vi vet status. Handlar också om planering för oss ledare och även för mig som har en son vars lag också ska spela Örebrocupen med 2 lag. Så se till att svara på anmälan snarast är ni snälla!
Under Örebrocupen ska även ni föräldrar arbeta på cupen. Det kommer bli pass i sekretariat med att sköta klocka och resultat. Vi vet ännu inte vilka arbetspass vi har men vi återkommer om detta när det väl är dags.
Övernattningscup
Till hösten tittar vi på en övernattningscup för laget. Dels för att tjejerna önskar det, dels också för att bygga gemenskapen i laget. Jag ska undersöka här under våren vilka alternativ som kommer finnas tillgängligt och återkommer troligtvis under sommaren/sensommaren. Skulle gissa på att en cup blir av under september/oktober.
Lagkassa/inköp av kläder
Vi försöker spara ihop pengar i lagkassan så vi i höst kan köpa in träningskläder i form av t-shirt, shorts och kanske även en overall. Kiosken vid poolspelet blir en intäktskälla, sen har vi några tusen i lagkassan från förra säsongen samt efter att vi sålde bingolotter i vintras. Jag ber er redan nu att kolla lite efter sponsorer som kanske skulle kunna trycka sitt företags logo på t ex overallen för en liten slant. Om vi får ihop tillräckligt med pengar så kanske vi också kan köpa in egna matchkläder med eget nummer samt namn på ryggen till tjejerna.
Föräldramatch
Tanken är att vi kör en föräldramatch i vår med tjejerna som en rolig aktivitet. Datum återkommer vi med.
Avslutningsaktivitet
Slutligen så tittar vi även på någon slags aktivitet med tjejerna som en rolig avslutning för säsongen. Jag själv hade en tanke om Jumpyard men den verkade inte så populär hos några av tjejerna som jag kollade med. Ett förslag som dök upp var att bowla och äta på Pitchers. Ni får gärna ge fler förslag nedan om ni har något bra förslag!
Teambuilding
Detta är en sak vi kommer behöva jobba enormt mycket med under kommande säsong (och återstående del av våren). Gruppen är ganska tydligt indelad i två delar, men inte så att det är något bråk utan mer utifrån vilka man mest umgås med. Vi behöver bygga en stor gemensam grupp som båda uppfattar och bekräftar varandra.
Jag har även varit i kontakt med SISU om det finns någon lämpligt utbildning i ämnet med en extern kursledare, men inte hunnit dra så mycket i detta ännu. Om någon har bra förslag, kontaker eller vill hjälpa till i frågan så är det alltid välkommet. Vi kommer jobba med teambuilding under hösten också i samband med cuper, aktiviteter mm.
Regler i omklädningsrummet och vid träning
En sak som togs upp på föräldramötet är att inga telefoner är tillåtna i omklädningsrummet. En del tjejer vill duscha efter träningen och känner inte sig trygga med det om någon annan skulle filma/fota sin kompis och man riskerar att fotas t ex.
Sen måste ni föräldrar prata med era barn om några grundläggande regler vid träningar:
-Se till att komma i tid (vilket ligger till stor del på er föräldrar) dvs vara färdiga till träningsstart, inte komma precis till utsatt tid. Skulle ni vara sena kan ni alltid skicka ett sms så vi ledare vet, det är helt okej!
-Fyll vattenflaskor, ha allt material färdigt till träningstart såsom klubba, glasögon, skor.
-När någon annan pratar (ledare eller spelare) så står man själv inte och pratar utan lyssnar på de andra!
-Vi gör vårt bästa på övningarna dvs springer och tar i så mycket som vi bara kan. Ibland upplever vi att tjejerna inte riktigt gör detta, man är helt enkelt lite lat... Dock så ligger det också en del på oss tränare att stimulera tjejerna genom att göra så bra och roliga övningar som möjligt, så att de verkligen tar i och har roligt.
Det var allt just nu, håll utkik för nyhet om poolspelet nästa söndag!
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera