Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Irsta IF F-18
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Irsta IF F-18.
F-18
Följ oss för uppdateringar
Hej,
tack till alla er som deltog på föräldramötet i onsdags, ett lyckat möte som jag gick hem från med en positiv känsla i kroppen, och jag hoppas och tror att detsamma gällde för er andra.
Jag tänkte sammanfatta de viktigaste delarna vi pratade om här nedan och även belysa några höjdpunkter. Så för er som deltog i mötet så är förutom höjdpunkterna bara repetition.
Höjdpunkter:
Spelare/Tränare
-Fyra nya spelare är nu registrerade på laget.se!
-Vi har fått utökning i tränargänget, varmt välkommen till din nya roll Jessica!
Ekonomi/Kassör
-Vi har fått en kassör till laget, varmt välkommen i din nya roll Fredrik!
-Vi kommer öppna ett lagkonto, ett konto där vi som Irsta F18 kan börja samla ihop pengar.
-Vi har fått intresse av två sponsorer att bidra till lagkonto/laget.
-Vi jobbar på en säljaktivitet för att ytterligare få in pengar till kontot.
Pengarna vi får in på lagkontot kommer användas till saker som, cup-avgifter, hyra av lokaler, inköp av material, inköp av / rea på kläder, med mera
Hjälp oss med följande:
På kort sikt behöver vi eran hjälp med följande:
Städning av Ullviliden, ska ske 2 gånger av F18 denna säsong och väntas ta 1-2h per tillfälle. (mer info finns)
-Anmäla sig att städa Ullviliden vecka 22 (måste ha namn innan sista april)
-Anmäla sig att städa Ullviliden vecka 36 (måste ha namn innan sista april).
Bemmana kiosk vid bilbingo på Klinta IP, ska göras 1 gång denna säsong av F18 och väntas ta några timmar (mer info finns).
-Anmäla sig att ta handom kiosken Måndag 7 juli kl 17 (behöver ha 2 personers namn innan sista april!)
Kläder:
-I mitten av maj tänkte vi beställa träningskläder, vi har en sponsor som kan hjälpa till att stötta med detta. Vi tycker det känns bra och kan öka lagkänslan och gemenskapen, plus att vi ser bra ut :)
-Matchkläder från förra året kan användas om de passar, om man vill beställa nya + för nya spelare kommer vi behöva göra en bställning, antagligen i samband med träningskläderna.
Repetition av föräldrarmöte:
Träningar:
-Det är viktigt att uppdatera laget.se med hurvida man kommer på en träning eller inte.
-Man bör vara ombytt och klar vid planen 5 minuter innan vi drar igång
-Vi kommer vara tydliga med regler och rutiner i början av säsongen så vi får så effektiva träningar som möjligt och spenderar så lite tid som möjligt på samlingar osv på träningarna.
-Vi kommer förbereda lite träningspass som vi delar på laget.se så man som förälder kan känna igen ifall det är stort tränarbortfall och någon förälder behöver rycka in.
Träningsfokus:
-Våra mål för denna säsong är att barnen ska ha kul, att vi skapar en riktigt bra lagkänsla. Och våra fotbollsmål är att få bättre bollkontroll och självförtoende med bollen.
-I början av säsongen kommer vi använda väldigt många övningar där man beöver säga sitt och andra barns namn, och försöka uppmana barnen att berömma varandra och bygga lagkänsla.
-I slutet av säsongen kommer vi fokusera lite på 5 mot 5 spel vilket väntar nästa år.
Match/Tävlingar:
-Vi spelar 3 mot 3 med sarger/nät runt planen precis som förra året
-Det är inget seriespel utan det är cuper och poolspel som gäller, förslag på sådanna är, aroscupen 14e juni och fotbollensdag i augusti. Sen vill vi få in ett eller två poolspel/matcher ytterligare.
-Intressekoll för Aroscupen kommer skickas ut då vi behöver anmäla oss redan i maj för den.
Övrigt:
Alla som vill är välkomna att hjälpa till, vi ledare, kassörer och tränare gör vårat bästa och det är ju helt idiellt och således inget vi får betalt för. Utan tillsammans blir det enkelt och vi har möjlighet att hinna göra vårat bästa, men det är viktigt att man försöker hjälpa till om man kan, tex med det jag listade längre upp.
Om man är sugen att vara med i tränargänget eller om man vill vara en lagförälder (dvs vara med och ordna i laget utan att träna på planen) så är det bara höra av sig till någon av oss tränare.
Avslut:
Förhoppningsvis drar vi igång 7e maj kl 17 på ullviliden, slutgiltiga besked för det inväntas av planansvariga. Jag tror vi kommer ha en riktigt bra säsong som rent flicklag i år och hoppas ni är laddare för säsongen.
Ni är välkommna att höra av er vid några frågor, eller snacka ihop er med en annan förälder som kanske var på mötet då vi hann gå igenom mer på mötet än vad jag kan förklara här i denna nyhet.
Mvh Felix
Aroscupen | 15 jun, 12:30 |
Träning | 18 jun, 17:00 |
Sommaravslutning | 25 jun, 17:00 |
Fotbollens dag | 23 aug, 08:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera