Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Irsta IF Aroscupen - Irsta
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Irsta IF Aroscupen - Irsta.
Aroscupen - Irsta
Följ oss för uppdateringar
Hejsan
Lägger ut mailad information även här för att spara den i flera kanaler. Filer läggs upp under "Dokument"
Cupen har mycket anmälningar och spelscheman är än så länge preliminära.
Det är dock viktigt att alla lag omgående planerar och fördelar ut arbetspass på föräldrar så att alla är medvetna om sin uppgift under helgen för Aroscupen.
Matchschema (preliminärt)
Alla matcher blir 7-mannaspel som förra året.
Matcherna spelas 14-16 juni, lördag till måndag. Preliminära matchtider just nu är:
Lördag 14/6: 8-18 (man bryter lite tidigare pga. stort disco för deltagare och tar igen tid på söndagen)
Söndag 15/6: 8-21
Måndag 16/6: 8-18
Spelområden
Som förra året spel vid Ullviliden och Klinta, 4+4 planer. Ev. så blir det en justering till 3 planer på Ullviliden och 5 planer på Klinta för att avlasta parkeringssituationen vid Ullviliden och se till att det blir matcher under hela cupen på båda spelområdena. Förra året planerades matcherna om på Ullviliden vilket ledde till att kiosk och grillning tappade intäkter andra halvan av cupen. Om det blir 3+5 så kan det vara aktuellt att justera plats och ansvar för planvärdar men enligt samma tider, planera för de bifogade schemat.
Vi har också i år avsatt ett lag som parkeringsvakter vid Ullviliden, välkommen P18!
Boende Irstaskolan
Många lärdomar från förra året som kan användas för en bra planering och upplevelse detta år. Några viktiga punkter:
Tid för att förbereda sovsalar/rum dagen innan (torsdag 12 juni) med resurser från stödlag. Incheckning startar på fredag eftermiddag. För att planera arbete och insatser kommer ett separat planeringsmöte hållas med berörda lag kring boendet, på det sättet kan vi enklast fördela och koordinera uppgifter. Inbjudan till det kommer inom kort.
Er uppgift som ansvariga för ert lag
Omgående (det här är viktigt att det blir gjort)
1. Skapa en planering med arbetspass för ert lag (se bifogat ansvarsfördelning och planeringsförslag)
2. Fördela ut arbetspassen på föräldrar, säkra att alla är OK med uppgiften. Planera om vid behov.
Inför cupen:
3. Gå igenom uppgifts PM (kommer inom kort) och planera för det praktiska som behöver ordnas
4. Praktiska förberedelser torsdag och fredag inför cupen.
Under cupen
5. Omplanera och ta in ersättare om någon faller bort pga. sjukdom eller liknande.
6. Fira bra genomförd insats!
Är ni osäkra eller har frågor så tveka inte att ringa (070-7358604) eller maila direkt till mig så löser vi ut frågetecken.
Jag jobbar vidare med uppgifts-PM som kommer att delas med er inom kort. Dessa kan ni ha som utskick till arbetande föräldrar och som bas för praktiska förberedelser.
Möte för boendegruppen planeras också inom kort.
På återhörande!
Daniel Andersson
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera