Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om BP Ungdom
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från BP Ungdom.
BP Ungdom
Följ oss för uppdateringar
Inför säsongsstarten av Superettan blir Volkswagen Stockholm ny partner till BP. Avtalet sträcker sig över tre år och innebär att Volkswagen Stockholm blir Officiell partner till BP.
-Vi är stolta över att Volkswagen Stockholm går in ett långsiktigt samarbete med BP. Volkswagen är en av världens största billeverantörer och det passar bra ihop med BP som är en av världens största fotbollsföreningar. En bra match helt enkelt, säger Henrik Nilsson, Klubbdirektör BP.
Samarbetet innebär att Volkswagen Stockholm blir Officiell partner till BP och kommer att exponeras på matchdräkter i hela verksamheten, från representationslagen Herr & Dam till ungdomslag pojkar & flickor.
En bärande del i samarbetet kommer att handla om BPs ungdomssatsning som är Europas största. - Det är fantastiskt kul att Volkswagen Stockholm ser det stora värdet BP som verksamhet bidrar med till både idrotten och samhället. Med över 20 000 årliga aktiviteter tar vi ett stort ansvar och att det är just det som attraherat Volkswagen Stockholm känns extra kul, säger Stefan Bärlin, Marknadschef BP.
Volkswagen Stockholms ser flera fördelar med att samarbeta med en etablerad förening som BP.
- Som ledande aktör i Sverige på bredd och ungdomsfotboll är BP en självklar aktör för Volkswagen Stockholm att samarbeta med och vi är stolta över avtalet som vi nu undertecknat. Som bilpartner ser vi ett stort värde i vår exponering och möjligheten till att nå ut till klubbens nätverk för att sälja och serva fler bilar, säger Johan Karlson Märkeschef Volkswagen Stockholm.
- Klubben har ett starkt samhällsengagemang som vi på Volkswagen Stockholm vill vara med och bidra till, fortsätter Johan Karlson.
Samarbetet löper över tre år och inleds i och med att BP möter Djurgårdens IF i Svenska Cupen på Tele2 Arena måndag 27/2 klockan 19:00.
För mer information:
Stefan Bärlin, Marknadschef IF Brommapojkarna
+46 73-441 37 18
Tobias Rückert, Volkswagen Stockholm
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera