Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Habo IF P-13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Habo IF P-13.
P-13
Följ oss för uppdateringar
Hej alla fotbollsföräldrar! Nu drar fotbollssäsongen snart igång på allvar och vi tänkte informera om vad som förväntas av oss föräldrar under säsongen. För er som var på föräldramötet blir det mest repetition 😊
Tvätt av matchkläder samt matchvärd vid hemmamatcher
Vid hemmamatcher tänker vi att man för enkelhetens skull har bägge dessa uppdrag vid samma tillfälle. Vid bortamatcher är det bara tvätt. Eftersom laguttagningen sker löpande under säsongen i år blir det samma sak med uppdragen för tvätt och matchvärd. Så snart vi vet vilka som ska spela en match kommer vi att lägga ut i Supertext vem som har uppdraget. Vi vill gärna att ni besvarar meddelandet så att vi vet att ni har sett. Då det är många matcher så se till att tvätta direkt och ta med grejerna vid nästa träning. Som matchvärd hämtar man en väst hos någon av tränarna och uppgiften är att vara behjälplig vid frågor och annat samt se till att det hålls en god ton runt omkring plan.
Arbetsvecka v 19 (ons 8 maj – sön 12 maj)
Schema för bemanning av kiosken under arbetsveckan samt för städ av klubblokal/omklädningsrum/toaletter söndag kväll hittar ni under dokument. Där finns också ett dokument med information ”Arbetsvecka samt Match- och bollvärdar”. Om ni inte har möjlighet att delta så byter ni med någon annan!
Matchvärdar, Entrévärdar, Bollvärdar och Kiosk A-lagsmatch tors 9 maj kl 12
Uppdraget omfattar 8 barn och 4 föräldrar. Matchen börjar kl 12 och man ska vara på plats minst 45 min innan. Schema för vilka som fått detta uppdraget hittar ni under dokument. Där finns också ett dokument med mer information ”Arbetsvecka samt Match- och bollvärdar”. Om ni inte har möjlighet att delta så byter ni med någon annan!
Habocupen 29-30 juni
Vi kommer att få reda på vilken uppgift vi ska sköta samt hur schemat ser ut i mitten av april. Vi kommer att få en annan uppgift i år (dvs inte städ), men vi vet ännu inte vilken det blir. Habocupen är en stor cup med många deltagande lag och vi sätter stort värde på att alla hjälper till för att behålla det goda rykte Habo IF har som arrangör! Om du inte har möjlighet att hjälpa till dessa dagar, meddela någon av oss lagföräldrar detta senast den 20 april så att vi vet om det när vi lägger schema. Om man inte har meddelat innan detta datum behöver man själv lösa med en ersättare.
Städdag på Slätten
Datum och mer info kommer längre fram men pojklagen städar precis som tidigare år under hösten.
Försäljningar för Habo IF
Det kommer att vara samma försäljningar i år som förra året, dvs RC-appen (redan genomförd för 2024), Sportlotten, Bingolotter. Dessutom finns ett frivilligt prenumerationslotteri som heter JOYNA. Mer info om detta kommer senare!
Aktiviteter för att fylla på lagkassan
Vi kommer naturligtvis även denna säsong att jobba hårt för att fylla på killarnas egna lagkassa. Under föräldramötet fick vi till oss att många hellre gör uppdrag än att sälja olika saker. Vi har anmält laget till Städa Sverige, dock är det oklart om och när det blir en aktivitet med dem i vårt närområde. I övrigt är det super om ni som föräldrar har något uppdrag som vi kan hoppa på, tex genom era arbetsplatser. Hör i så fall av er till någon av oss lagföräldrar så tar vi upp bollen. För att säkra in en del pengar kommer vi ändå att dra igång en försäljning under maj. Vi återkommer med mer info om detta!
Har ni några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er till någon av oss! // Jill, Karin, Emelie och Frida
Träning | 30 apr, 17:30 |
Träning | 2 maj, 17:30 |
Mariebo IK svart (borta) | 4 maj, 13:00 |
Mullsjö IF (borta) | 5 maj, 10:00 |
IF Hallby FK vit (borta) | 5 maj, 11:00 |
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera