Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om HP Tibro Juniorlag
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från HP Tibro Juniorlag.
Juniorlag
Följ oss för uppdateringar
Hej föräldrar!
Påminnelse!
Vi skriver till er denna gång för vi har fått våra arbetsdagar i cafeterian. Tanken var att vi skulle ta upp detta på vårt föräldramöte den 16:e. Men vi tänkte att det är bättre med ytterligare en veckas framförhållning. Några av er känner till det faktum att handbollen i Tibro står för driften av cafeterian och för er kan detta bli lite repetition.
Styrelsen i HP Tibro har beslutat att vi skall försöka hålla så låga avgifter som möjligt och vi ska inte "tvinga" till ett antal olika försäljningsuppdrag per år. Att bedriva handbollsverksamhet är dock inte gratis även om alla tränare och styrelsemedlemmar ställer upp ideellt. Styrelsen har dock beslutat att prioritera barn och ungdomshandboll och köper därför in bollar och matchställ och övriga förbrukningsartiklar. Tex denna säsong kommer killarna i HP 07-08 att få låna helt nya matchtröjor utöver detta har vi även köpt nya bollar till träningen. Nu är killarna också äldre och ett lag och en trupp börjar formas. Vi kommer i år spela ett antal sammandrag, vi har även anmält lag til till Skadevi Cup. Allt detta kostar pengar och har hittilis betalats av klubben. Med cafeterian har vi som lag och grupp möjligheter att bygga en lagkassa för framtida äventyr. Äventyr som ska beslutas av oss föräldrar/ledare tillsammans.
Som exempel byggde våra killar som idag är B-Pojkar (14år) sin lagkassa från samma ålder som våra killar och när de var 12 år räckte detta till en resa till Rödspätte Cup i Damnark. Ett fantastiskt äventyr som vi ledare kanske redan går och hoppas lite på för denna härliga trupp.
Cafeterian är vårt enda krav och åtagande. Detta måste vi sköta. Idrottsrabatten är önskvärt att vi engagerar oss i. Newbody är också en möjlighet att bygga på kassan ytterligare. Men det är önskemål. Cafeterian är det enda som är obligatoriskt för alla, tränare såväl som övriga föräldrar. Vi hoppas självklart att vi ska kunna lösa detta tillsammans. Generellt sett så är det en gång per säsong man får stå. I regel så klarar man av detta ensam men första gången kan det vara bra och vara två. Under evenemang kan det också vara bra att vara flera. Styrelsen anser att det inte är särskilt betungande om man jämför med det engagemang klubbens ledare lägger varje vecka. Det ger också en bra grundplåt till att göra spännande äventyr tillgängliga för alla. Vår insats i cafeterian går direkt in på våra barns lagkassa. Redovisning av lagkassor kan ske när som helst. Lagkassorna sköts av vår kanslist
Våra dagar som vi har fått att sköta i år är också bra för att vara första gången. Två eftermiddagar där man avlöser vår kassör "Mr HP Tibro" Kenneth Påhlson. Han finns då till hands för en instruktion. Övriga dagar är planerade under möbelcupen och då måste vi vara tre föräldrar på plats. Då finns även Eva-Lena i cafeteran som stöd. Annars rekomenderar vi att man åker ner till cafeterian under någon kväll i veckan för att få en kort genomgång. Förslagsvis under torsdagen kanske? Den som öppnar cafeterian ser till att hämta nyckel hos City Livs om man inte byter av Kenneth Påhlson tex. Annars får den som stänger på kvällen se till att den som öppnar dagen därefter får nyckel. Telefonnummer finns på hemsidan.
Vi har gjort ett schema baserat på de "pass" vi ska ta hand om. Där ert barns namn står angivet skall ni således stå i cafeterian. Kan ni inte på den aktuella tiden får ni försöka hitta en ersättare inom gruppen. Finns det problem eller frågor tar vi upp detta under vårt föräldramöte. De barn som inte står angivna nu kommer att få stå under våren. Några av er har fått ett "långt" pass. Känns det ogörligt så får några andra hoppa in annars kommer ni att få prioriteras till kortare pass nästa gång.
Som sagt frågor eller funderingar tar vi upp vid vårt möte den 16:e
22 Oktober
15.00-19.00 Vilgot och Liam
23 Oktober
15-00-19.00 Mario och Sam
2 December Möbelcupen
16.00-22.00 Edwin, Oscar T och Max
3 December Möbelcupen
08.00-12.00 Alwin, Oscar L och Simon
12.00-16.00 Emil, Lucas och William
16.00-19.00 Filip, Rasmus och Viggo Larsson
TIll våren står:
Karam
Hugo
Alfred
Lowe
Viktor
Aaron
Alexander
Kom i tid till era arbetspass. Man bör vara på plats 15 minuter innan man skall börja. Stängning tar ca 15-20 minuter. I cafeterian finns manualer hur man sköter kassamaskin, Swish kortläsare mm. Men som sagt ovan. Det skadar inte att gå ner någon gång innan för att gå igenom i lugn och ro hur det fungerar.
Vi pratar mer om detta när vi ses på föräldramötet.
Bästa hälsningar
Ledarna.
Inga kommande aktiviteter
|
|
Gubba-boll |
| 11 dec | Supporterhoodie |
| 18 nov | Bingolottos uppesittarkväll |
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera