Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gideonsbergs IF P-12
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gideonsbergs IF P-12.
P-12
Följ oss för uppdateringar
4/9 arrangerar GIF för 34:e gången, Minicupen på Önsta IP. Numera kallad Kids Brandstore Minicup. Cupen arrangeras och planeras av de yngsta lagen i GIF, i år 2012-2015 lagen. Lagledarna sitter med i ”cupstyrelsen” och självklart spelar GIFp12 i cupen.
Till cupen behöver varje GIF lag, ordna sponsring!
2 sponsorer á 1000kr alt. 1 sponsor á 2000kr
- Företaget som sponsrar nämns som en "Medalj & Diplom sponsor" i GIF Cup. Detta publiceras i programblad som delas ut + via laget.se
- Företagens loggor läggs upp på cupens Laget.se - sida
- Tillhandahåller företaget reklamskyltar så sätts även dessa upp på Cupdagen.
- Skyltar med sponsorernas loggor printas ut på A3 och sätts upp vid sekretariatet på cupdagen.
Så är det någon av er som driver/jobbar på ett företag som vill sponsra? Eller ut och fråga grannar och företag/butiker. Hör av er till knutsson.anna84@gmail.com när ni hittar någon sponsor.
Vi behöver denna sponsring då den i förlängningen går tillbaka till lagets kassa. Hittar vi ingen sponsor dras kostnaden av på det överskott från cupen som alla arrangerande GIF lagen får dela på efter cupen.
Eftersom vi har ett gäng nya spelare sen 2019 då cupen var senast (inställd pga covid 2020) tänkte vi att lite info om Kids Brandstore Minicup vore bra. LÄS NOGA!
Flickor och pojkar födda 2012-2015 inom Västmanland är välkomna att delta i cupen.
Tipsa gärna era vänner i andra klubbar att anmäla sina lag.
Minicupen är en cup som arrangeras av de yngsta GIF lagen i aug/sept varje år. Cupen hålls på Önsta IP och den är helt beroende av frivilliga krafter från de arrangerande GIF-lagen och dess föräldrar. Detta innebär också att vi får överskottet till våra lagkassor. 2019 (2020 inställt pga covid) ca 6000kr. Därför är det såklart givet att alla ställer upp med arbetskraft och hejarrop denna cupdag.
Ansvarsuppgifterna är olika för varje lag varje år och efter en lathund delas uppgifter ut.
Cupledningen är de pojk- och flicklaget som det aktuella året fyller 8år, dvs i år p13 och f13.
De andra åren är två representanter från laget med i "styrelsen" och går på förberedande möten och hjälper till att boka saker samt ställer i ordning cupen kvällen före. I år är det lagledarna som går på mötena.
I år har vi i p12 ansvar att vara PARKERINGSVAKTER samt STÄDA PARKERINGARNA.
Schema för detta kommer när cupen närmar sig, då spelschemat klart och vi vet starttider för dagen samt vilka parkeringsplatser vi ska bemanna. Då stora grusparkeringen blivit konstgräsplan så har vi andra möjliga parkeringsområden i år.
Vi lottar parkeringsvaktschemat och kan därför inte ta hänsyn till önskemål kring tider osv. Utan ni får byta med varandra när schemat är satt.
Alla lag i cupen delar på att baka det som säljs under dagen, utifrån en lista. De av spelarna som inte kan delta på cupdagen får utifrån lottning istället en bakningsuppgift.
Eftersom vi får pengar för att ordna denna cup som sen alla spelare i laget får del av (även de som inte deltar just denna dag) tycker vi det är mest rättvist att även de som inte närvarar under dagen kan bidra på så sätt.
Tränar/lagledare/kassörfamijer är friställda från bakning/parkeringsvaktsuppdraget då de bidrar till laget mer än nog som det är.
Hoppas alla fick lite mer koll på läget nu.
Vi återkommer med mer info snart vi vet mer.
Mvh Anna & Jossan
Har ni frågor kontakta Anna.
Skiljebo SK P 12 Blå (borta) | 22 sep, 13:30 |
Träning | 23 sep, 18:00 |
Träning | 24 sep, 17:30 |
Träning | 26 sep, 17:00 |
Fagersta Södra IK P12 (hemma) | 29 sep, 16:00 |
Hej!
RapporteraJag har en sponsor på G 😁
Rapportera
Underbart! Maila mig :)
RapporteraRapportera
Vi på Norlux Fönster ställer oss i kö som sponsor
RapporteraMed vänlig hälsning, Johan
Rapportera