Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gammelstads BBK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gammelstads BBK.
Gammelstads BBK
Följ oss för uppdateringar
Hej alla lagledare och företrädare för våra lag!
Vi har precis avslutat årsmötet 2023 för GBBK och ett av besluten som togs gäller resurspersoner från lagen till föreningens gemensamma roller och arbetsuppgifter. Vid tidigare årsmöte, före pandemin, fattades beslut om att varje lag ska utse en resursperson att under ledning av styrelsen bemanna ett antal operativa roller med arbetsuppgifter för föreningen gemensamt. Pandemin och byte av styrelse gjorde att arbetet med resurspersoner inte har implementerats tidigare.
Inför årsmötet hade därför styrelsen definierat de operativa roller som krävs och omfattningen av respektive roll. Och detta fanns med som en motion till årsmötet, en motion som antogs vid dagens årsmöte. Motionen finns i materialet till årsmötet som ni fick med kallelsen för snart tre veckor sedan (på Laget.se i mappen Dokument/Årsmöte). De tillgängliga rollerna ser ni även nedan (med antal personer för rollen).
Den nu valda styrelsen för verksamhetsåret 2023/2024 har villkorat sina uppdrag på så sätt att vi måste få in resurspersoner från lagen senast den 1 oktober för att kunna driva verksamheten i föreningen och för att ta på sig styrelseuppdragen. Styrelsen mäktar inte med att hantera alla arbetsuppgifter själva.
Årsmötet fattade därför beslut att lagen, via lagledarna (motsvarande), ska inkomma senast den 1 oktober med namn på resursperson från respektive lag.
Och vi understryker från styrelsen att resurspersonerna är en förutsättning för att vi ska kunna driva föreningens verksamhet. När resurspersonerna är utsedda kommer styrelsen att kalla till uppstartsmöte för att bemanna de roller som är beslutade. Det är, som framgår av motionen, möjligt att dela på roller och arbetsuppgifter. Vi önskar från styrelsen att ni lagledare eller företrädare för lagen mailar in namn på resurspersoner till styrelsens arbetsutskott (arbetsutskott@gbbk.nu).
Varma baskethälsningar,
Styrelsen i GBBK
--
Operativa stödfunktioner och roller
Sportchef (2)
Ansvarig för den sportsliga utveckling av föreningen, genom såväl utbildnings-, tränings- och tävlingsverksamhet. Sportchefen bör ha en basketprofil och agera som mentor/coach för ledarna i lagen. Sportchefen är även ansvarig för att verksamheten präglas av RF/SISUs ideal och följer SBF/NBDFs riktlinjer. Sportchefen är klubbens ombud mot NBBF och LBC i basketfrågor (serieläggning etc).
Hallansvarig (2)
Ansvarar för att lägga träningsscheman för föreningen samt göra hallbokningar för träning och tävling. Hallansvarig har även ansvar för förenings förråd med utrusning i hallen.
Medlemsansvarig (2)
Ansvarar för att medlemslistan i laget.se för föreningen och för de separata lagen är korrekt, speciellt inför säsongsstart. Medlemsansvarig skickar även ut fakturor för medlemsavgifter via laget.se och följer upp betalning. Medlemsansvarig har även rollen som LOK-stödsansvarig firmatecknare (LOK-ansvarig) och ansöker om LOK-stöd två gånger per år (januari och augusti).
IT-ansvarig (2)
Ansvarar för de system som klubben nyttjar för sin verksamhet: IdrottOnline, laget.se, Profixio, m.fl. IT-ansvarig har även rollen som kontakt dataskydd i IdrottOnline.
Domaransvarig (2)
Ansvarar för matchledare och domare vid hemmamatcher och tävlingar, i dialog med utbildningsansvarig. Domaransvarig agerar mentor för domare
Sekretariatsansvarig (2)
Ansvarar för föreningens sekretariat vid hemmamatcher och tävlingar, i dialog med utbildningsansvarig. Sekretariatsansvarig stöttar lagens sekretariat, tex genom att bistå i hanteringen av protokoll i Profixio.
Materialansvarig (2)
Ansvarar för att regelbundet inventera och beställa material samt gör schema för lagens insatser med tvätt av västar och städning.
Arcusansvariga (3)
Ansvarar för att leda föreningens åtagande vid Arcus Fyndmarknad (parkeringsvakter mm), genom att ha en dialog med Arcus Fyndmarknad, utforma schema för arbetspass och planera arbete. Rollen Arcusgeneral är ansvarig på plats under genomförandet och fördelar resurser.
Lägeransvarig (4)
Ansvar för föreningens uppstartsläger, inklusive transport, boende, hallbokningar, och mat samt aktiviteter.
Easy Basket-ledare (3)
Ansvarar för föreningens Easy Basket-dag, inklusive hallbokning, mat och aktiviteter.
Heri Cup-mentor (1)
Ansvarar för att stötta arrangerande lag i att planera och genomföra cupen. Rollen besätts helst från de som arrangerade året innan.
DU19 Umeå (hemma) | 30 sep, 12:00 |
F-13 Träning | 1 okt, 14:45 |
P-12 Träning | 1 okt, 16:00 |
P-15 Träning | 1 okt, 17:00 |
F-15 Träning | 1 okt, 17:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera