Uppstartsläger 2025
Uppstartsläger 2025 i Nyköping Då är det dags för uppstartsläger i Nyköping nu till helgen så nedan kommer mer information. Tveka inte att höra av er om ni har några fler frågor. I år är vi totalt c:a 150 deltagare från 7 lag/åldersgrupper! Lagen är F2011, P2012-2013, F2012, F2013, P2014-2015, F2014-2015 och F2016. Dessutom har vi ett antal ungdomsledare från våra äldre lag på plats lördag-söndag. Kostnader Ingen ytterligare kostnad för lägret än det som redan är betalt. Resa: Bussarna till Nyköping går från Gustavsbergs Centrum (parkeringen vid uterinken) på fredag kl 14.00 samt lördag kl 08.00. Alla bussar på väg till Nyköping stannar vid Nacka trafikplats för upphämtning av passagerare. Hem från Nyköping går alla bussar på söndag kl 16:00, beräknad ankomsttid till Gustavsberg c:a kl 18. Mat etc. under resan: Alla ska ha ätit lunch innan vi åker på fredagen. Klubben kommer skicka med ett mellanmål på bussresorna både till och från Nyköping. Boende: Vi kommer även den här gången också att bo i hårdförläggning. Hårdförläggning innebär i praktiken att man sover i skola/gymnastiksal eller liknande under helgen. Man tar då med sig liggunderlag/Luftmadrass/Sovsäck etc. då inget sådant finns att låna på plats. Vi bor i Rosvalla arenor där även alla träningspass kommer ske. Alla lag kommer att få tillgång till varsitt omklädningsrum och fördelas i sovsalar enligt separat schema. Lokal Bågskytte – F2012 (24 personer) Lokal Kampsport - F2013 (19 personer) Lokal Fäktning – F2011 (16 personer) Lokal Dans – F2014/2015 (30 personer) D-hallen (delbar) – P2014/2015 (12 personer) D-hallen (delbar) – P2012/2013 21 personer) D-hallen (delbar) – F2016 (25 personer, lördag-söndag) Mat: Frukost, lunch och middag kommer intas i Superbowls lokaler i Rosvalla arenor. Frukost äts i ”garderoben/baren” i anslutning till A-hallen. Mellanmål och kvällsmål hämtas upp i garderoben/baren och äts i anslutning till sovsalarna. Fredag: Mellanmål på bussen, Middag 17-19 Lördag: Frukost 7-9/Mellanmål på buss, Lunch 10.30-13.30, Mellanmål, Middag 17:30-19.30, Kvällsmål Söndag: Frukost 7-9, Lunch 10.30-13.30, Mellanmål (på bussen) Meny: Fredag middag: Pasta med kalkonsås Lördag lunch: Kycklingspett med ris Lördag middag: Spagetti med köttfärssås Söndag lunch: Korv stroganoff Frukost - smörgås med pålägg, frukt, yoghurt/mjölk/juice Mellanmål och kvällsmål – drickyoghurt och frukt Alla måltider är laktosfria och inget fläskkött i någon måltid. Samma princip som tidigare att laget äter tillsammans de dagar vi är där. Vi kommer att hålla koll på att alla äter ordentligt så att energin räcker hela helgen. Packning: Förslag på packlista: - Handbollskläder (Strumpor, shorts, träningströja samt inneskor, överdragströja och överdragsbyxor) samt vattenflaska och boll. - Flippflops/tofflor eller liknande för inomhusbruk. - Liggunderlag, sovsäck/täcke och kudde - Mobiltelefon/laddare och hörlurar om man vill ha det. - Ombyte; strumpor, t-shirt, underkläder etc. - Till Duschning, handduk, duschtvål. - Mecessär, tandborste, tandkräm, deo etc - Bekväma kläder att ha och hänga i mellan träningar eller på kvällen - En separat mindre väska/ryggsäck eller liknande som man kan ha med sig för vattenflaska/skor etc. OBS: Spelarna kommer själva att behöva bära sin packning vissa sträckor, t.ex. till förläggningen så se till att det är packat så att spelarna själva kan bära sin packning. Se även till att så mycket som möjligt är märkt då killarna själva behöver hålla koll på sina saker under helgen. Ledare: Vi är fyra ledare som åker med, Jörgen Erik, Filip och Jacob. Kontaktuppgifter till oss tränare: Jörgen 0730886401, Erik 0739229761, Filip 0702227032 och Jacob 0760395581. Medföljande föräldrar: Vi ledare åker själva ner med killarna, bor med dem och tar hand om dem under helgen. Vi har tyvärr inga platser i hårdförläggningen för medföljande föräldrar men däremot så är man välkommen att åka ner till Nyköping. Det är dock bara träningar på lägret förutom en träningsmatch söndag förmiddag. Träningsschema: Det har kommunicerats i Whattsapp gruppen. Klubben kommer som tidigare år att ha en gemensam aktivitet för alla lag på lägret med femkamp etc på lördag kväll. Vi kommer även att spela en träningsmatch under helgen mot Nyköping. Speciella behov: OM det är någon spelare som har några speciella behov, t.ex. medicin som behöver tas, allergier eller någon annan information som vi tränare behöver inför resan så meddela Jakob (0760395581) Fickpengar/Lördagsgodis: Vi kommer den här gången inte att gå och köpa lördagsgodis utan vi fokuserar på att ha en godis och läsk-fri helg. Det finns egentligen inget behov att ta med egna fickpengar eftersom vi gör allting tillsammans och all mat ingår. Mobiltelefoner: Vi kommer den här gången att samla ihop killarnas telefoner så att det blir skärmfri tid under dagarna. På kvällarna kommer de att få ha telefoner för att ringa eller skicka meddelanden hem om de vill det. Om man av någon anledning skulle behöva få tag i sitt barn under någon av de mobilfria tiderna så går det alltid att skicka ett meddelande till någon av oss tränare. Kommunikation och Instagram: Vi kommer att göra uppdateringar i vår Whatsapgrupp och Instagram i mån av tid. Återkom gärna till någon av oss tränare om det är några frågor.
P-2012-2013
19 aug
0kommentarer
Välkommen till säsongen 2025 - 2026
Hoppas alla har haft en bra sommar och är laddade inför en ny handbollssäsong 2025-2026! Vi kommer att smyga igång träningen redan nästa vecka för dem som inte går på C8 eller fortfarande är på ledighet och därefter starta upp säsongen på allvar. Nedan följer information inför säsongen som kan vara bra att ha: Säsongsstart: Meddela gärna Erik om ert barn har andra aktiviteter som krockar med handbollsträningar under delar av eller hela säsongen så att vi vet varför man är frånvarande vid träningar. T.ex. om man kör mer fotboll i början av säsongen. Träningstiderna kan se lite olika ut i början så håll koll på inbjudningarna i laget.se Träningstider: Träningstiderna kommer att vara som följer under säsongen: Tisdagar: 17:30 - 19:30 (17-18 i spegelsalen eller löpning) och 18:00 - 19:30 handboll i Charlottendalshallen. Torsdagar: 16:30 - 17:45 Handboll Ekvallen (17:50-18:30 Gym/Löpning) Fredagar: 16:30 - 17:45 Charlottendalshallen. Utrustning: samma som tidigare med något undantag. Gällande boll så kommer P2012 i år att spela med en större boll, storlek 1 och P2013 med storlek 0 som tidigare. Bra att man till träningen tar med en boll som man ska spela match med. Löpning: Vi kommer kontinuerligt att köra löpning under säsongen så se till att barnen har med sig skor som är anpassat för löpning för att undvika skador. Erik återkommer även med eventuella tillägg. Planerade cuper med övernattning: Vi kommer i år att åka på Helton cup under hösten https://helltoncup.se/ och Irsta Blixten under våren https://irstablixten.cups.nu/ Mer information kommer under hösten gällande Helton men räkna med ett liknande upplägg som 2024. Försäljningar: Vi kommer som tidigare år att ha ett par försäljningar under året för att kunna sänka kostnaden för cuper etc. Mer information kommer under hösten. Sponsorer: Vi har haft förmånen att kunna få in sponsorer t.ex. för sommargåva förra året och träningströjor mm. Är det någon som har tips eller ideer på hur vi kan hitta mer sponsorer så säg gärna till. Sekretariatsutbildning: I år så kommer det krävas utbildning för både P2012 och 2013 för att sitta i sekretariatet på hemmamatcher. Vi märkte förra säsongen att det var en utmaning att få ihop schemat med föräldrar som hade gått utbildningen och vi ser därför väldigt gärna att minst en förälder per spelare går utbildningen. Denna arrangeras av föreningen och en en kväll nu i början av säsongen. Vi återkommer med inbjudan för detta. Tränare: Alla tränare fortsätter även den här säsongen så inga förändringar. Föräldramöte: Vi planerar att ha ett föräldramöte nu i början av säsongen och ett efter jul och som förut ha dessa i anslutning till en träning. Inbjudan kommer inom kort. Uppstartsläger: Kommer att vara den 22-24 augusti. Klubben håller på att lägga de sista pusselbitarna med träningsschemat och vi kommer därefter skicka ut mer detaljerad info. Det kommer dock som tidigare meddelats bli gemensam resa med buss från Gustavsberg kl. 14:00 fredagen den 22 augusti och hemresa från Nyköping den 24 augusti kl. 16:00 Övriga cuper: Vi kommer att på samma sätt som tidigare försöka få till fler cuper på hemmaplan och det kommer som tidigare med inbjudningar när det blir aktuellt. Första cupen blir på Lidingö första helgen i september. Lidingö Cup 2025 Anmälan är dock fortfarande öppen så vi har inte fått något spelschema för den helgen än
P-2012-2013
10 aug
0kommentarer
Information Eken Cup
Hej, Då är det äntligen dags för Eken Cup igen med start imorgon lördag den 14 juni. Nedan följer information samt även spelschemat så långt det är klart. Det tre första matcherna (Gruppspelet) är spikade medan det kan komma ändringar i slutspelet. Om det inte blir några ändringar så kan man dock se vilka tider det blir resten av helgen beroende på hur det går för oss i gruppspelet. Det kommer dock tillkomma en ”finalmatch” vilket gör att vi kommer att få spela 6 eller 7 matcher under helgen. För mer info se: Eken cup 2025 - Resultat 2025 Precis som tidigare år så kommer det meddelas på hemsidan så fort som kommande matcher för söndag och måndag är lottade och klara så lägg till våra lag som favoriter på hemsidan/appen så kan man fort hålla koll. Vi har i år för första gången glädjande nog fått ihop två lag och både 2012 (Boys 12) och 2013 (Boys 11) spelar under helgen. Färre avbytare än tidigare år men tillräckligt många. Det blir dock därför nu också ännu viktigare att man säger till om man inte kan komma, blir sjuk, skadad etc. så att vi kan ordna om i laget. För morgondagen så är första matchen för 2012 laget 09.00 mot Täby. Samling 08.20 vid Gustavsbergstältet. För 2013 så är första matchen kl. 17:40, samling kl. 17.00 vi Gustavsbergstältet. Dubblering Vid behov av dubblering så kommer det att meddelas dag för dag. På lördagen så är det bara målvakt från P2012 som dubblerar med P2013. Däremot så dubblerar från P 2013 till 2012 enligt följande: Match 1: Ingen Match 2: Vincent och Olle Match 3: Malte x 2 Parkering Det finns parkering på Gubbängsfältet, infart från Örbyleden. Erfarenheten från tidigare års turnering är dock att det brukar bli fullt ganska fort och vara allmänt ganska kaotiskt. Se därför till att vara i god tid inför matcherna så att det går att komma in på parkeringen. Att ta sig ut brukar inte heller gå speciellt mycket snabbare. Eventuella släktingar och vänner som vill komma och titta på mitt på dagen kan rekommenderas att ta tunnelbana, grön linje till Gubbängen. Samåkning Med tanke på trängsel och parkeringsplatser så rekommenderas att man samåker i största möjliga mån. Lägg ut i whattsapp gruppen om ni vill ha lift eller har platser över. Om det är någon som kommer utan föräldrar/släktingar så meddela gärna oss tränare det så vi vet. Vatten Se till att ta med vattenflaskor och fylla på dem ordentligt under dagen. Vi kommer att påminna spelarna att dricka mycket om det är varmt, men en extra påminnelse skadar inte. Om det är varmt så är just vätska/skugga den stora utmaningen passa på att både dricka och vila mellan matcherna. Kläder Kläder efter väder gäller. Tidigare har vi haft ganska tur med vädret (Och det ser helt ok ut i planeringen i år också) men det kan också bli regnigt och då är det lervälling som gäller. Ta gärna med extra ombyte, regnkläder vid behov samt gärna extra shorts att spela med samt strumpor. Foppatofflor eller liknande är också att rekommendera om det är varmt så att spelarna inte behöver ha samma skor hela dagen. När det gäller skor så är det handbollsskor som rekommenderas. Om man har några som man spelat i hela säsongen och kommer behöva nya till hösten så är det bra att köra med dem. Annars fungerar även andra skor, viktigt dock att de är ingångna och tillräckligt stabila för att spela handboll i. Om det verkar bli regn så är det bra att om möjligt ta med fotbollsskor eller höra efter om det går att låna av någon annan. Tältet Vi har som vanligt ett eget Gustavsbergs tält. I år är det inte vi som hanterar tältet utan det är P/F 2014 som hanterar det. Så för alla föräldrar så rekommenderas varm att passa på att fylla på med kaffe och fika där. Samlingsplats För alla matcher under helgen gäller att vi samlas 40 minuter innan matchstart vid Gustavsbergs tältet och går gemensamt till planerna. Mat Mat kan antingen tas med som matsäck eller finns att köpa på plats. Vi ser dock gärna att man inte äter godis/läsk/fika eller andra sötsaker etc. mellan matcherna. Killarna har även fått tydliga förhållningsregler på träningarna i veckan vad som är rekommenderat med uppladdning inför helgen gällande mat etc. Tre dagars handbollscup utomhus i värme är lika kul som utmanande så fokus på bra mat både till frukost och middag och vila på kvällarna så att alla orkar tre dagar. Klubben Vi har som sagt ett gemensamt Gustavsbergstält för föreningen och många lag från Gustavsberg som spelar under helgen. Gå gärna och stötta de andra lagen! Om någon skulle behöva lämna återbud, blir sjuk etc. eller har andra frågor meddela Jörgen (0730886401) eller mig Erik (0739229761) snarast möjligt så att vi kan ordna om i laget. Tidigare år har varit fantastiska upplevelser och vi ser verkligen fram emot att få delta på Eken Cup tillsammans med alla killarna i år igen!
P-2012-2013
13 jun
0kommentarer
Helgen i Sollentuna
Snart är det dags för mixcupen tillsammans med tjejerna i F12. Nedan info om lag och tider. Notera vilka ledare som har hand om just ditt lag så att rätt person kontaktas. Samling sker 45 min innan första matchen. Tider för söndagen beroende på hur det går under lördagen. Lag 1 Ludvig Ivarsson Alvar Lederman Alfred Norlander Lukasz Larholm Stefan Dimovski Ledare: Erik/Ronnie Lag 2 Rasmus Segernäs Erik Sand Johannes Kokko Malte Lindholm Olle Ring Ledare: Jacob/Johan Lag 3 Malte Myrén Arvid Jiveby Sebastian Ellnebrand Henning Sauer Frank Stillman Ledare: Jörgen/Carro Spelschema 09:00 Vintrosa IS:2 - Gustavsbergs IF handboll:3 10:45 Gustavsbergs IF handboll:2 - Spånga HK 11:25 Gustavsbergs IF handboll:1 - Vallentuna HK 13:10 Gustavsbergs IF handboll: 3 - Årsta AIK:3 13:50 Sollentuna HK:2 - Gustavsbergs IF handboll:2 15:00 Gustavsbergs IF handboll:1 - Kista SC 16:15 Gustavsbergs IF handboll: 3 - Sollentuna HK:3 18:00 Vintrosa IS:1 - Gustavsbergs IF handboll:2 18:35 GT Söder HK - Gustavsbergs handboll:1 Spelplats: Töjnanhallen
P-2012-2013
29 apr
0kommentarer
Nyttig info
Nedan en del saker att känna till. 26/4, lagdag, Värmdö sporthall Medtag * Matlåda typ pastasallad * Vattenflaska * Mellanmål, tänk macka, frukt osv * Skor/kläder för inomhus och utomhus Tid Samling 0945 Slut Strax efter 1600 Sollentuna mixcup Spelschema och lagindelning på gång. Ser ut som att vi enbart spelar lördag och söndag. Gurrabollen Anmäl dig nu! Mera info kommer inom kort. Påminner om vikten av att svara på kallelser aktivt och i god tid.
P-2012-2013
24 apr
0kommentarer
Visa fler nyheter