Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gustavsbergs IF Handboll P-2012-2013
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gustavsbergs IF Handboll P-2012-2013.
P-2012-2013
Följ oss för uppdateringar
Försäljning av Bingolotter
Inför uppesittarkvällen den 23 december så kommer vi precis som tidigare år att sälja bingolotter och Bingolottos julkalendrar för att få in pengar till lagkassan. Nedan följer frågor och svar hur vi kommer att lägga upp försäljningen.
Frågor och svar:
Har vi något säljmål? – Vi har beställt 600 lotter och 200 kalendrar och förhoppningsvis ska vi kunna sälja så många som möjligt av dessa.
Hur många lotter delas ut till varje spelare till att börja med? – 20 lotter startar vi med per spelare samt 5 kalendrar. Om man märkte att försäljningen gick bra förra året, redan vet att halva släkten vill ha en kalender eller tror att man kommer sälja mycket så kan man få fler lotter/kalendrar på en gång.
När kommer lotterna att delas ut? Vid träningarna den 20 november, 21 november alt. 25 november. Om man är frånvarande vid alla de tre tillfällena så kontakta mig så löser vi det.
Kommer det att bli återkommande att vi säljer bingolotter? Nej, det här är bara till uppesittarkvällen den 23/12. Många som annars inte köper bingolotter har det ändå som tradition att köpa just till den kvällen och förhoppningsvis går det lika bra i år som förra året med försäljningen. Det kommer inte bli återkommande varje lördag under vintern/våren.
Inga dubbellotter i år heller? Det fanns tyvärr inga dubbellotter att beställa på nätet.
Hur mycket förväntas vi sälja? – Det finns inget säljkrav på någon enskild spelare. Vissa tycker det är jätteroligt att sälja eller har en stor släkt som älskar Bingolotto och då går det säkert ganska enkelt att sälja sina lotter medan det kanske är mycket svårare för andra. Förväntningen är bara att alla verkligen gör sitt bästa för att se till att vi får in pengar till lagkassan som vi kan använda gemensamt.
Kommer vi ha någon försäljningstävling? – Nej. Inte heller inlägg i WhatsApp gruppen hur mycket man har sålt eller liknande. Vi litar på att alla i laget gör sitt bästa helt enkelt. Däremot så får man gärna uppdatera till mig hur det går, om man tror att man behöver mer lotter etc. så att jag har koll på hur det går med försäljningen.
Kommer vi att sälja något gemensamt? – Ja det är förhoppningen. Förra året stod vi utanför Coop, Värmdö marknad och jag har ställt frågan om vi kan stå där i år igen. Alternativt på något annat ställe i närområdet. Om någon har tips, förslag eller kontakter gällande var man kan få stå och sälja så får ni väldigt gärna kontakta mig.
Försäljningstips från förra året? Om man har ett jobb där det är ok och finns möjlighet att sätta upp en lapp eller skicka ut i en teamsgrupp eller liknande att man säljer lotter så var det effektivt för många. Samma sak om ni har en Facebookgrupp för ert område eller bostadsrätts förening eller annat. Tips att vara ute i god tid då det är många som säljer. Även på sin egen Facebook funkade för många förra året. Det gav även bra försäljning att gå runt i sitt område och sälja genom att knacka dörr. Hör gärna av er i Whattsapp gruppen för laget om ert barn vill gå runt och sälja och vill gå med någon annan i laget. Alltid bra om man kan gå flera tillsammans och sälja ur flera perspektiv.
Vad gör jag om jag inte har sålt mina lotter? - Det går bra att lämna tillbaka överblivna lotter till mig vid första träningen efter jullovet. Notera dock att 13 januari är allra sista datum då alla lotter ska vara tillbaka. Mer information om detta kommer under december månad.
Om jag har sålt alla mina lotter, kan man få fler? – Absolut, vi har beställt fler lotter än de 20 per person samt 5 kalendrar som vi delar ut till att börja med. Ju mer försäljning desto mer pengar till lagkassan.
När och hur sker redovisningen av lotter? – Redovisningen av lotter ska också ske innan den 13 januari 2026 för laget. Mer information kommer innan jul. Men räkna med att redovisningen ska vara klar innan nyår.
Vem och hur kontaktar jag om jag har frågor? Det går bra att höra av sig till mig på följande kontaktuppgifter: Arvid Lindholm, Mobil: 072-236 41 66 eller via WhatsApp på samma nummer. Alternativt via mail: arvak_europa@hotmail.com
| Skå IK Grön (borta) | 23 nov, 12:20 |
| Träning | 25 nov, 17:30 |
| Träning | 27 nov, 16:30 |
| Definitiv anmälan Helton cup | 28 nov |
| Hellton cup 2025 | 28 nov, 13:00 |
22 nov, 13:15 Gustavsbergs Sporthall
22 nov, 13:15
22 nov, 10:15
22 nov, 10:15 Gustavsbergs Sporthall
16 nov, 13:20 Vikingahallen A
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera