Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Floda BoIF Damjuniorer
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Floda BoIF Damjuniorer.
Damjuniorer
Följ oss för uppdateringar
Hej alla glada föräldrar här kommer lite närmare information inför nästa helg. Börjar med en korrigering. Vi kommer att samlas kl 07:00 detta för att få alla på plats på stationerna (vi är ju som lag noviser) i god tid innan matcherna börjar.
Jag börjar med att säga att jag räknar med att alla tar del av detta. Om jag inte hör något kommer jag därmed utgå från att inställelse enligt schema kommer ske.
Vidare är det, som tidigare sagts, tolv stationer att dela på tolv tjejer. Någon uppdelning av tiden har därför inte skett utan stationeringen är under hela tiden och lagd från vårt håll på en av tjejerna (hur ni som föräldrar till flickan vill göra bestämmer ni helt själva). Med detta menar jag att vi räknat in en förälder för varje flicka. Kommer ni vara två föräldrar på plats väljer in själv vem av er som står i en station (eller om ni vill mytas av med varandra). Vi har försökt ordna det så (för er som bara kommer vara en förälder på plats) att möjlighet att få titta på sin tjej ändå ska vara möjligt. Därför har vi lagt ihop vissa stationer enligt följande.
Parkering och Entré (fyra personer) : Lova Silferling, Evelina Ekstein, Elisia Ivarsson, Lowika Jering (Kapten). Vad gäller denna pool är det så att Parkeringen kommer ha högtryck i början var passet (när alla tjejerna kommer) och i slutet (när killarna som ska spela efter oss börjar komma). Däremellan kommer (allt enligt de som varit med tidigare år) det vara ganska lugnt. Liknande struktur bör man ju logiskt räkna att entrén har. Det borde då räcka med att det är en person på parkeringen (även om det nog inte är så roligt att stå själv ute för länge) och en i entrén (de tjejer och är kursiverade spelar i ett lag och de andra är det inte varför det bör vara möjligt att få se i stort sett alla matcherna med sin egen tjej). Vi ledare kommer vara upptagna med att sköta lagen. Ni kommer därför själva få se till att ni byter av varandra (att tänka på är parkeringen ligger utanför varför det är svårt för den som står där ute och meddela att den önskar bli avlöst). Har tagit mig friheten att utnämna familjen Jering till kapten över denna pool vilket innebär ett extra ansvar att se till att de rullas runt och att det alltid finns tillräckligt med folk på varje plats (vilket inte på något sätt fråntar övriga i poolen ansvar för att detta fungerar). Denna pool är den som ger sämst möjlighet att se matcher när man står på sin post (noll chans), men också den pool där det borde finnas störst möjlighet att komma ifrån för att se på matcherna.
Kiosken uppe (två personer): Theas mamma och storasyster sköter denna.
Kafeteria på handbollsplanen (tre personer): Cornelia Björck, Evelin Nilsson, Majken Holgersson
Sekretariat och Planvärd (tre personer): Astrid Anderzén, Alwa Danielsson, Hilma Fällman. Förslaget är att Anderzén och Fällman i huvudsak är stationerade i sekritariatet och Danielsson är planvärd. Dock kan det nog vara skönt att få alternera lite under passet. Detta är en pool där det kommer vara svårt att gå ifrån men i gengäld kommer det (förmodat) flyta på jämt under hela passet. Man kommer från sin post här även har god möjlighet att titta på matcherna.
Extra resurs: Ida Jerkhage. Då Jerkhage är rutinerade kommer vi använda dem som en extra resurs som kommer stötta upp och (till viss del avlösa) övriga stationer (t.ex. vid parkering i början och slutet på vårt pass samt med kloka tankar vid uppstarten av alla stationer)
Lagen kommer att vara följande:
Floda Blå: Elisia Ivarsson, Evelin Nilsson, Evelina Ekstein, Hilma Fällman, Ida Jerkhage, Majken Holgersson. Lagledare: Mino och Johan
Floda Vit: Alwa Danielsson, Astrid Anderzén, Cornelia Björck, Lova Silferling, Lowika Jering, Thea Lomartire. Lagledare: Jon
Vi kommer även göras så att vi som lagledare tar hand om tjejerna under tiden vi spelar. Med detta menar vi inte på något sett att vi inte vill att de springer till er mellan matchera, men då ni föräldra fått arbetsuppgifter kommer vi, om ni bara packar ned lite matsäck eller någon peng för att köpa något lättare mellan matchera göra vårt bästa ( :) ) för att se till att de får i sig något, dricker vatten och även hålla en vakande hand över dem mellan matchera (detta alltså menat som en möjlighet och ingen tvång om att lämna över tjejerna under cupen).
Så, då har det varit mycket information om arbetskommendering. Vill sluta med lite positiva utfall. Ni kommer ha gjort en ordentlig insats efter söndag förmiddag. För tjejerna kommer det här dock vara roligt. Jag, som levt större delen av mitt liv i vår förort, har spelat cupen (även om den då hade annat namn) under alla mina pojkår. Det är för barnen (vid sidan av att cup alltid är roligt) lite extra med en cup på hemmaplan och i ”vår hall”. Det är ju även häftigt att Boif under så många år ordnat denna turnering. Ni kommer till helgen göra något som flodaföräldrar gjort i årtionden! :)
Väl mött (om än lite morgontrötta) nästa söndag kl 07:00.
Har ni några funderingar eller tankar så ring eller maila gärna.
/Jon
Träning | 4 aug, 17:30 |
Träning | 5 aug, 18:00 |
Träning | 7 aug, 19:00 |
Träning | 11 aug, 17:30 |
Älvängens IK (borta) | 12 aug, 19:00 |
Snart söndag, här kommer spelschema för morgondagen:
Rapporterahttp://www.cupmate.nu/mytab.php?iCupID=11296&iTabID=259
Rapportera