Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Storvreta IBK Ungdom F-12
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Storvreta IBK Ungdom F-12.
F-12
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Först och främst tack till alla er som deltog vid tisdagens föräldramöte, kul med så bra uppslutning. Då jag skriver mötesanteckningen i efterhand så får ni som deltog gärna kommentera om jag missat något. Är något oklart för er som inte deltog så är det fritt fram att ställa frågor.
- Vi presenterar vilka ledare vi är säsongen 2025/2026. Från förra säsongen är Christan nu liksom då huvudtränare, Jonny är fortsatt inriktad på målvakterna och jag sköter en del av det administrativa samt huvudansvarig för fysen. Nygamla tränare i laget är Fredrik som de flesta av tjejerna känner väl och Tobias som några av tjejerna känner sedan tidigare. Vi är också en ny tränargrupp och kommer behöva hitta våra roller men vi har samma mål vilket är att tjejerna ska utvecklas såväl i lag som individuellt och ha väldigt kul.
- Sen förra säsongen har två i laget slutat. 7 nya har tillkommit. Vi är i nuläget 21 spelare i truppen. 19 utespelare och 2 målvakter.
- Vi pratar en del om hur vi är mot varandra i laget. På lagkvällen arbetade vi med trivselregler i grupper. Detta ska sammanställas. Vi kommer publicera resultatet senare men det kommer vara snarlika som förra årets trivselregler som ni kan läsa i tidigare inlägg på laget.
- Träningar tisdagar och torsdagar. Varannan vecka fys båda dagarna och varannan vecka teori en dag. Extraträningar vissa fredagar med F11. Ev även ett samarbete med F13/14 detta är dock inte färdigt ännu. Eventuellt också egna extraträningar ibland.
- Vi är anmälda i två serier Div 4 (2012/2013) och Div 3 (2011/2012). Det kommer bli mycket matcher den här säsongen.
- Kallelser ska besvaras av alla och anledning ska skrivas om man tackar nej. Toppen om tjejerna själva svarar på kallelserna.
- Alla kommer få snarlika många kallelser initialt till match men sen kommer personer vara bortresta, ha andra aktiviteter, ev skadade, sjuka osv så det kommer aldrig kunna bli milimeterrättvisa. Vi behöver också kunna nivåanpassa till viss del. För att inte sätta tjejerna i jobbiga situationer. Ibland behöver man byta position på planen och då är det bra om det är när vi inte har det tuffaste motståndet i den tuffare serien.
- Vi pratar om cuperna som är bestämda. Dessa är Hagundacupen kommande helg, Göranssons (sova över cup) första helgen i oktober samt Storvretacupen i både F11 och F12 gruppen. Sen är ju önskemålet från tjejerna att vi ska åka på en vårcup (sova över), denna skulle då kosta närmare 30 000 kr.
- Vi pratar länge om lagkassan.
I nuläget har vi en del av lagkassan hos klubben och en del har Jonny hand om. Vissa insättningar måste gå in i lagkassan som finns hos klubben. Totalt i båda kassorna har vi ca 44 000 efter att de cuper samt lagkvällen är betald. Detta betyder att vi har råd att åka på en vårcup som det är nu men då tömmer vi kassan ganska mycket. Vi pratar också om att när vi avslutar som juniorlag om några säsonger så finns det lag som valt att åka på någon större eller roligare cup samt kanske sovit på hotell. Detta kräver då en del pengar. Ex så åkte P08 till Prag och F09 till Göteborg där de förutom att de spelade cup gick på Liseberg och bodde på hotell.
Vi diskuterar fram och tillbaka om allt möjligt men är enade om att vi inte vill tömma kassan.
Vi får in en del pengar till sponsorer. Stort tack till Almas pappa, Molly Å pappa och Majas pappa. Vi kommer nämna er mer senare! Även Fredriks arbetsgivare Byggspecialisten kommer att sponsra laget med träningsoveraller vilket går på ca 30 000 kr, stort tack!
Vi utvärderar även hur det gått med städningen. De flesta tycker att de mestadels har varit bra. Det har varit lite merjobb för några av oss tränare. Vi beslutar att om vi får möjligheten att fortsätta så kommer vi ta uppdraget igen men någon behöver då ta över ansvaret från Christian.
Vi tycker att detta har varit positivt då tjejerna själva har varit med och arbetat ihop pengarna från städningen. Totalt sätt har städningen givit lika mycket pengar som 3 bra försäljningar skulle ha gjort. Vi bestämmer att alla ska hålla ögonen öppna för fortsatt såna här uppdrag.
Vi pratar om alternativ att få in pengar och kunna åka på cup ett alternativ är att man betalar för sin egen vårcup (1000-1500 kr) några tycker det är bra andra inte. Vi pratar också om att betala in en summa till lagkassan men även det är det olika synpunkter om. Vi pratar om försäljningar och har även olika tankar kring det. Vi röstar och besluten är följande:
* Vi kommer att sälja bingolottos julkalendrar i år igen. Sara (Cajsas mamma) beställer hem dessa, vi behöver höra med ICA om vi kan stå där (jag Sabina kan gör det) vi tränare kommer sedan att att dela upp tjejerna i grupper för försäljning vilket vi också gjorde förra året. De kalendrar som blir kvar delas ut mellan samtliga och vi försöker sälja dessa. Lyckas man inte sälja alla så hör man av sig till andra i försäljningsgruppen och ber om hjälp.
* Vi kommer även starta någon mer försäljning. Vad ska man ge förslag på i försäljningsgruppen och det ska även finnas en möjlighet att köpa sig fri denna försäljning. Summan för det beror på vad som vi väljer att sälja. På dessa sätt bidrar vi alla till lagkassan på något sätt.
* Ett beslut som också fattas är att det ska hållas god ton i försäljninggruppen och att vi där ger förslag på försäljningar och att vi ger varandra respons på det. Försök hellre ha en peppande attityd till de som försöker ta tag i saker.
- Vi går igenom vilka uppgifter klubben har:
* Sälja bingolotter (Lisa (Hildas mamma) tar ansvaret för bingolotterna)
* Arbetspass Stovretacupen (Jenny (Emilias mamma sköter det) hon kommer informera när passen släpps i förväg så alla ha samma möjlighet att ta passen. Det brukar vara ca 10 timmar mer barn.
* Ev nattvandring, detta är ännu inte klart.
* Matchvärdskap (Jenny fördelar ut vilka som jobbar sen får man byta med varandra
* Sekretariatet (Jenny fördelar ut dessa efter att kallelse för match skickats ut till spelarna, även här får man som föräldrar byta med varandra)
* Kioskhelg (Jenny fördelar ut dessa efter att kallelse för match skickats ut till spelarna, även här får man som föräldrar byta med varandra).
- Vi tränare frågar om vi får starta en whatsappgrupp för spelare och tränare och får ok på detta. Men vi lovar att hålla koll på att denna chatt hanteras ok och informera spelarna som gäller.
Jag hoppas att jag fick med det mesta... skriv som sagt annars.
Träning | 25 sep, 18:50 |
Träningsmatch mot Örebro F11/12 | 27 sep, 15:30 |
Träning | 30 sep, 17:30 |
Träning | 2 okt, 19:00 |
Göransons cup 2025 | 3 okt, 15:00 |
Bra sammanfattat. Finns det nått dokumentation som beskriver vad de olika arbetspassen innebär? Både för Storvretacupen och övriga som nämndes.
RapporteraRapportera