Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Bergdalens IK F-13/14
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Bergdalens IK F-13/14.
F-13/14
Följ oss för uppdateringar
Tack alla för ett bra möte igår kring vår resa till Öckerö för att spela turneringen Ö-fotbollen. Vi är eniga om att vi ska åka, och här är planeringen.
Mål med resan: Att stärka gemenskap och ha roligt tillsammans
Datum: fredag 6 juni till 8 juni
Kostnad: 895 sek som betalas före avresa. Se separat utskick från ledare David ikväll. Eventuellt kommer vi ta pengar ur lagkassan för att finansiera lunch 7 och 8 juni. Alla ledare och stödföräldrar betalar också avgiften.
Avresa: kl 16.00 Bergdalens klubbstuga. Kom i tid!
Färdmedel: En stor buss som kan fyllas med 18 glada fotbollstokiga tjejer
2 minibussar a 7 sitsar för ytterligare glada fotbollstokiga tjejer
Ev personbil med ledare/stödföräldrar om vi inte får plats
Deltagare: 26 spelare från F13/14 (obligatorisk anmälan via kallelse idag, kommer ev att ändras)
4 ledare
Fikret: 070-7750880
Maria: 0731815696
Kristin: 070-7351326
Andrea: 0733-118806
3,5 stödföräldrar (en förälder sover över endast 1 natt)
Signe: 073-3924896 (Tilde Y mamma)
Emma: 070-8344629 (Juni mamma)
Alexandra: 0704-500715 (Elsa mamma)
Anna: 0703-423549 (Ida mamma)
Boende: Skola på Öckerö. Mer detaljer om vilken skola närmare inpå avresedatum. Vi kommer att få 2 rum i nära anslutning till varandra. Föräldrar ordnar städning på söndag senast kl 12. Tack på förhand!
Det ska vara tyst efter kl 22. Senast 23 kommer alla att sova enligt regler från arrangör.
Packning: Se tidigare inlägg på laget.se ”Förfrågan Ö Bollen Cup 6-8 Juni”. Komplettering: Sleep mask för att hindra tidigt uppvaknande, det kanske inte går att mörklägga lokalen där vi sover. Hörlurar för att kunna koppla av och inte störa när mobilen används.
Mobil: Får tas med på resan. Används enbart morgon och kväll. Ta gärna med hörlurar. Mobilerna får enbart användas för avkoppling, alla foton/filmer får inte användas i sociala medier under turneringen. Målet är att vara tillsammans i den fysiska världen och inte den digitala. Skulle något barn behöva komma i kontakt med sina föräldrar så kommer vi vuxna som är med på resan att kontakta er vårdnadshavare dygnet runt. Då är det av stor vikt att ni har lagt in era kontaktuppgifter ink mobilnummer på laget.se. Barnen ansvarar själva för sina mobiler. Vi kommer kunna låsa lokalen vi sover i men det är inte någon garanti för stölder så ta inte med för mycket värdefull utrustning tack.
Fotboll: Alla tjejer i laget ska få spela en match a 30 min på lördag och en 30 min på söndag. Vi står först på vänt-lista att få med ytterligare 1 lag. Håll tummarna för att det blir så, med kort varsel. I så fall meddelar vi det framåt. Spelschema hittar ni på appen PRO Cup. Trösten med den lilla speltiden är att det endast är 1 eller 2 avbytare per match, så det kommer bli högintensivt och kul 🌟?. Givetvis hejar vi på våra lagkamrater när de spelar. Det är 3 matcher på lördag och 3 på söndag.
Värdegrund: Under lägret så får alla var sin hemlig vän som de ska ta hand om extra, utan att avslöja sig. På söndagen ska de gissa vem som har haft dem som hemlig vän. De som löser uppgiften utan att fuska får ett pris, ett pris som tom vi ledare vill ha 🌟🌟🌟
Lagen: Lagen har vi skapat för att främja ny vänskap och dessa lag kommer under resan också att få gemensamma uppgifter och utmaningar. Lagen ska försöka att hålla ihop och inkludera varandra. Det är inte ok att byta lag från start. Åtminstone inte från en början. Vi får utvärdera på vägen. Alla deltagare på mötet tyckte det var en bra idé att främja nya relationer. Givetvis ska alla tjejer umgås under helgen! Lagen kommer också att sova bredvid varandra. Vi vuxna som följer med kommer att få ett lag där vi ansvarar lite extra. Se tabell nedan. Vill ni komma i kontakt med någon av oss, se kontaktuppgifter ovan. Prata gärna med era barn om detta hemma så de är förberedda tack. Skickar en bild på planeringen av lagen med ödmjukhet för att den kan ändras separat.
Mat: VIKTIGT är att alla tjejer har med kvällsmat för första kvällen. Glöm inte att skicka med bestick och dryck! Tjejerna ska lämnas rejält mätta vid avresan. Vi kommer att äta sent fredag kväll.
Allergier meddelas till ledare Fikret! Finns flickor med glutenallergi, fläsk-kött allergi och laktosintolerans. Inga nötter är tillåtna i lokalerna. Frukost och kvällsmat ingår i avgiften. Vi kommer att äta på skolorna under buffé-liknande förhållanden. Lunch kommer vi att äta på evenemangsområdet. Finns ca 4 måltider att välja mellan och vi tar beställningar på morgonen, på plats vad de önskar. Eventuellt kommer de få denna lunch bekostad av vår lagkassa.
Föräldrar fixar hembakt, frukt, godis, snacks, diverse mellanmål. Bra om barnen själva tar med lite de gillar.
Ni föräldrar avgör själv hur mycket fickpengar och snacks/godis som får lov att konsumeras. Ni får sköta dialog med era barn.
Sysselsättning: Vi kommer att ha med massor av kul saker att göra. Allt från inomhusspel till utomhusaktiviteter. Alla barn SKA ha med ett enkelt krabbspö, googla om ni inte vet hur man gör detta. Vi kommer köra tävlingar och utmaningar dessa dagar. Bad är inte ok att göra själva. Prata med era barn om detta hemma tack. Givetvis ska vi bada, men då gemensamt. Ta gärna med om det är något speciellt ni gillar att göra, exempelvis UNO, yatzy, boule, hopprep, badminton eller annat.
Vi kommer ha så kul! Vi alla längtar.
Vid frågor så skriv i kommentarerna nedan:
Seriematch röd | 1 jun, 13:30 |
Träning | 3 jun, 17:00 |
Träning | 5 jun, 17:00 |
Ö bollen | 6 jun, 16:00 |
Träning | 6 jun, 17:00 |
🙏👍⭐
RapporteraRapportera
Underbart!! Jag har löst en minibuss, är det en av dessa som är medräknade i texten?
RapporteraRapportera
David kan svara bäst på detta men jag tror inte det Mia. Kan vi låta David ge oss ett definitivt svar?
RapporteraRapportera
Vi tar gärna den minibuss du har bokat Mia🙏⭐👍
RapporteraRapportera
Jättebra Andrea! Kommer bli en riktigt kul helg!
RapporteraRapportera
Betalning sker senast 30/5.
RapporteraTill
Bankgiro : 220-1923
Bergdalens IK
Kostnad: 895:-
Skriv barnets
Namn + efternamn
Tack
//Ledarna F 13/14
Rapportera
Hej, betalade precis men bankgironummer är väl 220-4923?
RapporteraRapportera
Gick det till Bergdalens IK? Isf fick jag fel bg av Bergdalens kanslist.
RapporteraRapportera
Bangirot.se hittar inget med 220-1923. Betalade till samma bg som träningsavgiften (220-4923) som jag hade sparat så antar att betalningen hamnar rätt 😅
RapporteraRapportera
Ja, det stämmer Tack Carita🙏👍
RapporteraRapportera
Kommer bli en kul helg!
RapporteraVill bara säga att jag har tänkt lite på det där med lagindelningen och att de också ska sova tillsammans. Tror alla att det är den bästa idén? Tänker bara att det kan bli en jobbig/tråkig upplevelse för någon om man inte känner att man har någon ”självklar” vän i sitt lag. Jag skulle nog bara vilja säga att jag tycker att de ska få sova vart och med vem dom vill för att skapa trygghet.
Jag vill bara framföra min tanke kring detta och vill inte starta diskussion eller debatt 😊
Ha en fin helg!
Rapportera
Vilken upplevelse för barnen att få vara med om det här! Tack alla som ställer upp!!
RapporteraTack Emma för att du tar upp detta med sovarrangemanget! Jag har haft liknande funderingar och tror att det skapar en större trygghet att veta att man själv får kunna välja vem man sover bredvid. Jag tycker grundtanken att försöka skapa mer sammanhållning och lagkänsla är mycket bra, men kanske att man ta en funderare till på sovplanen.
Ha en fortsatt fin söndag allihop!
Rapportera
Vi ledare gått utbildning med fotbollsförbundet får lära oss tydligt att det är viktigt att utmana barnen och främja rättvisa, jämlikhet och inga särbehandlingar. Då vi tränare kommer finnas på plats tillsammans med er hjälp föräldrar så kommer det gå bra att sova bredvid nya kompisar. Du Emma är ju där och skapar trygghet. Vi tog ett gemensamt på mötet där alla stöttade detta. Vi kommer låta barnen att ta fria platser i bussarna och tyvärr kommer det bli barn som inte ha någon naturlig kompis att resa med dit men jag lovar er alla att hemresan kommer bli nya vänner som sitter med varandra. Ge oss chansen att påverka dem nu. Snart är det för sent.
RapporteraRapportera
Vilken fin helg de kommer att få! Jag är så tacksam för alla er föräldrar som drar ett större lass än vad jag fixar! Så glad att ni gjort ett upplägg och förklarar vad som gäller, tror ni tänker helt rätt. En minibuss med 7 platser plus förare fixat från mitt håll och närvaro på Öckerö i den mån det behövs kommer vi också ha. Ser så fram emot detta!
RapporteraRapportera
Jag vet att vi tog ett gemensamt beslut. Men efter mötet har jag tänkt lite på detta och har även lyssnat in från andra håll. Ni bestämmer och jag litar på det till 100. Men jag ville bara lyfta tanken.
RapporteraRapportera
30/5 idag
RapporteraBankgiro 220-4923
Bergdalens IK
Skriv barnets namn + efternamn
Rapportera