Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Fagerås BK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Fagerås BK.
Fagerås BK
Följ oss för uppdateringar
Helgen den 24-25 februari är det dags för den andra upplagan av BMJ Cupen i Fageråshallen, cupen som riktar sig till barn i årskullarna precis innan poolspelsålder.
Vi startade cupen i fjol med dubbla syften:
1. Att ge våra barn i de åldrarna chanser till matcher mot barn i samma åldrar.
2. Att på sikt bli en betydelsefull inkomstkälla till klubben.
För även om Fagerås BK är en helt ideell förening där ingen får ett enda öre i lön så har vi många kostnader. Målvaktskläder, matchställ, träningsutrustning, licenser och anmälningsavgifter - och borta på Lundavallen en klubbstuga vi vill fortsätta renovera och utveckla.
Dessutom vill vi fortsätta hålla ner medlemsavgifterna - där vi i dag ligger långt under större klubbar på större orter - för att alla som vill ska ha råd att vara med i vår svartgula gemenskap.
För att göra allt det krävs intäkter.
Från styrelsens håll vill vi rikta ett stort tack till hur alla ni föräldrar ställde upp under hösten, först kring Newbodyförsäljningen och därefter med Bingolotter till jul. Båda två innebar värdefulla intäkter både i klubbens kassa och framfört allt till gruppernas egna lagkassor.
Men vi vill inte vara en förening där det är ständiga försäljningar, där det är en massa köpkrav.
Och det är där BMJ Cupen kliver in i handlingen.
För i stället för att ha en försäljning av kakor, salami eller kryddor under våren så arrangerar vi alla i hela klubben BMJ Cupen tillsammans.
För antalet lag till i år har fördubblats, likaså antalet speldagar där killar födda 2016-2017 kommer spela på lördagen. Och i år har vi även en ren tjejklass för samma åldrar som spelar på söndagen.
I fjol klarade föräldrar till barnen som spelade att lösa bemanning i kiosk, sekretariat och vid grill.
Nu kommer vi att behöva hjälpas åt, ALLA lag i klubben.
Vi kommer att göra arbetsscheman för hela helgen där de olika lagen får i ansvar att bemanna ett visst antal utpekade pass, i sekretariat, i kiosk och på grill. Tanken är att inget pass ska vara längre än 2,5 h - en längd som gör att det borde vara okej för väldigt många att ställa upp någon gång under helgen. Planen är dessutom att blanda mellan de olika lagen så att mer rutinerade föräldrar från de äldre lagen kan lära upp de från grupperna som kanske än aldrig varit med på ett poolspel. Dela kunskap mellan varandra och lära känna varandra.
Rollerna som behövs under helgen:
Byggrupp: Ett gäng som på fredag kväll den 23/2 rullar ut mattor, ställer ut stolar, bygger sarg och gör hela hallen redo för cupen.
Kiosken: Stå och sälja dryck, godis, snacks, korv, toast och hamburgare. Två personer på varje pass.
Grillen: Stå och grilla hamburgare på vår stekhäll utanför ingången. En person på varje pass.
Allt i allo: En extra person som ser till att allt funkar som att det finns tillbehör till hamburgare, att sopkorgar inte är överfulla, att de i kiosken har det de behöver, att det ser okej ut på toaletterna, att domarna har det de behöver... En person på varje pass.
Sekretariat: Sköter matchklockan och tutbytena. Har koll på spelschema och agerar speaker. Spelar musik mellan matcher och i pauser. Två personer på varje pass.
Rivnings- och städgrupp: Ett gäng personer som på söndagen bär bort stolar, dammsuger och rullar ihop mattor.
Totalt behövs alltså sex personer vara igång under varje pass hela cupen - plus ett gäng på fredag kväll och ett gäng på söndag eftermiddag.
Ansvariga ledare i de olika lagen kommer kommande vecka att få schema med era pass så ni kan boka upp er på det som ni vill hjälpa till med.
Vi hoppas att så många som möjligt försöker hitta tid under BMJ-helgen att hjälpa till vid något tillfälle för att cupen ska bli en lika stor succé som i fjol!
// Styrelsen i Fagerås BK i form av Minna, Robert, Linda, Emma, Sara, Jennie och Johan
PS. Vi riktar även ett stort tack till cupsponsorn BMJ som hjälper till med en stor del av de fasta utgifterna vi har kring arrangemanget vilket gör att intäkterna till stor del blir direkt vinst till klubben.
F 16-17 FB Träning | 2 maj, 17:00 |
F 13/15 FB Träning | 2 maj, 18:00 |
F-11/12 FB IF Kil (borta) | 5 maj, 12:00 |
F-11/12 FB Träning | 8 maj, 18:30 |
F 16-17 FB Träning | 9 maj, 17:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera