Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Sjömarkens IF F-2010
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Sjömarkens IF F-2010.
F-2010
Följ oss för uppdateringar
Till helgen är det äntligen dags för Åsa-Cup. Här kommer information om vad som gäller.
Matchschemat är justerat, matcherna är nu samlade till lördagsförmiddagen, kl 09:00, 11:00 och 12:20. Speltid 2x15 minuter. A- B-slutspel på söndagen tillämpas. Minst en match om man spelar B-slutspel. Vi spelar i Frillesås.
Tjejerna fick med sig de helt nyköpta, kritvita och fina tröjorna/matchställen hem efter onsdagens match. För er som tvättar kläderna efter dagens match: Mycket noga att tröja/shorts tvättas separat från varann så att inte det vita blir grågrönt, det gröna fäller!
Vi önskar att alla skall komma ombytta till första matchen på lördag då omklädningsrum är en bristvara. För de som inte var med på matchen idag kommer Michaela ta med matchställ till cupen, ombyte sker på någon WC eller liknande.
Efter söndagens matcher samlas matchställen in i Frillesås av tränarna och kommer tas tillbaka till SIF för tvätt + förvaring över sommaren, tjejerna behöver därför ombyte till söndagen till hemfärden. Lämnar man inte tillbaka komplett matchställ blir man som vårdnadshavare ersättningsskyldig till fotbollsklubben.
Mat:
Se till att tjejerna har fått i sig ordentlig frukost på lördagen. Vi behöver inte fixa lunch på lördagen, vi får göra en lunchbeställning där man väljer mellan hamburgare, kycklingsallad eller grekisk sallad. Tjejerna har fått ett sms för att göra val. Det är bra om tjejerna har med egen frukt och lite mellanmål. Kan vara bra med något komplement till frukosten dag 2, erfarenheten från förra året var att frukosten var lite torftig. Flertalet av tjejerna åt dåligt. Vi kommer dessvärre inte ha kylmöjligheter över natt.
Vårt lag spelar första matchen på lördag kl 09.00 i Frillesås, vi samlas på plats kl 08:00. Ca 14 ska vi checka in spelarnas packning i vårt boende i Åsa där vi också kommer äta vår kvällsmat och frukost. Utcheckning av bagage sker på söndag morgon, ca 08:00. Vi önskar hjälp att förvara/t hand om packning direkt på morgonen.
Föräldrahjälp:
Vi behöver gemensamt hjälpa till att packa om bilar under förmiddagen så att all packning kan köras till Åsaskolan. Frivilliga att köra skriver en liten notering på detta inlägg.
Vi önskar även hjälp med att resa SIF-tält och förvara SIF-tält över natt. Någon familj med lite större bil efterfrågas för detta ändamål. Frivilliga arbetsmyror skriver notering på detta inlägg.
Pack- & checklista- Se nedan.
Det kan bli en liten bit att bära i Åsa, så packa med det i åtanke, för att underlätta för föräldrar som ska bära.
Tränings/matchkläder:
Fotbollsskor, strumpor, matchshorts och t-shirt, klubb-overall med långärmad tröja/byxa, ev egen vattenflaska att ha mellan matcherna. De som har köpt det svart/vita setet med t-shirt/shorts kan ha med också för ev ombyte på kvällen. Ta gärna en ryggsäck som spelaren kan packa matchsaker i, som tas med under matchdagen mellan planerna. Förbered och packa ner badkläder + handduk då vi planerar att bada gemensamt direkt efter matcherna på lördagen.
OBS! Bra att märka sina saker med namn för att undvika att vi blandar ihop varandras saker. Märk även med telefonnummer så blir det lättare vid klarglömt.
Något att sova på:
Luftmadrass eller liggunderlag. Vida tar med elektrisk pump för eluttag. Obs! tänk på att inte ta en för bred madrass då alla måste få plats och kolla madrassen så att den är hel, innan vi åker.
Något att sova i:
Sovsäck, kudde, pyjamas/t-shirt
Extra kläder:
Underkläder, strumpor, 1 t-shirt, skor (typ sneakers), tofflor, Lagets regnjacka, badkläder + plastpåse till smutstvätt/våta handdukar.
hygienartiklar:
tandborste, tandkräm, tvål, schampoo, balsam, 1 handduk modell mellanstor (kommer ej kunna hänga upp och torka över natt).
Medicin:
Om någon behöver medicin så ta med det och informera oss ledare.
Mobiltelefoner:
Helt ok på dagen, men på eget ansvar! Stöldrisken kan vara ganska hög när man åker på cup! På kvällen samlar vi in mobiler, så att alla umgås med varandra. Vi är på plats för att ha kul ihop. Behöver någon ringa förälder på kvällen/natten är det självklart ok, om man pratar med någon av ledarna.
Godis/snacks/dricka:
Ok att ta med i rimlig mängd och äta efter avslutade matcher på kvällen. Inga nötter, finns allergiker.
Söndag:
Vi ska checka ut efter frukost, vi vill därför uppmana föräldrar att komma och hämta packning kl 08.00. Första match vid B-spel startar 09:00.
Vi hoppas kunna avsluta dagen med gemensamt bad/lunch och håller tummarna för bra väder.
Vid frågor, tveka inte att höra av er till någon av oss ledare!
Minette: 073 -996 69 77
Michaela: 070-588 09 43
Mattias: 0734-21 73 14
Anna: 070-366 73 08
Toppen, tack för uppdateringen, nu ber vi till vädergudarna så vi får lite bra väder i helgen 🙌
RapporteraRapportera
Tack för info! Vi kan hjälpa till att köra packning till skolan på lördagen!
RapporteraRapportera
Vi är på plats i Åsa från fredag och kan hjälpa till med packningen.
RapporteraRapportera
Vi kan köra packning på lördagen och resa & riva tält, har dock ingen stor bil med oss så svårare att förvara tältet 😄
RapporteraRapportera
Stort tack laget, tränare och klacken för en fantastisk helg, så härlig stämning och roliga matcher!! Ser fram emot att ses igen efter sommaren😎 //Bomans
RapporteraRapportera
Instämmer helt! 👏
RapporteraVilken helg vi fick! Stort tack för en grym helg alla! 🏆 Syns i augusti igen!
Rapportera
Rudholms instämmer till fullo! Tusen tack hela gänget som bidrog till en sån lyckad helg! 🏆⚽ Trevlig sommar! ☀😎🌸
RapporteraRapportera
Instämmer fullständigt med alla 🙌💕TACK! 🙏 Njut av en härlig sommar! ☀☀☀
RapporteraRapportera