Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Essviks AIF P2014
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Essviks AIF P2014.
P2014
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Nu på lördag 31 maj är det dags för årets första sammankomst som vi arrangerar på Essviksvallen. Längre ner finns länk till arbetsschema. Nästa sammankomst är lördag 7 juni.
Vi kör samma succéupplägg som förra året. Har du idéer eller synpunkter är du varmt välkommen att höra av dig!
>>> Kort om upplägget
Tillsammans. Utgångspunkten är självklart att vi löser det här tillsammans. Vi är alla här för att det ska bli så bra som möjligt för laget och våra barn. Vi fördelar arbetsuppgifter på förhand, och hjälps åt med det som behövs när det är dags.
Samling och avslut. Vi samlas en timme före första match och hjälps åt att ställa i ordning. Vi avslutar när allt är städat och ihopplockat.
Byte av pass. Behöver du byta med någon som inte har arbetspass samma dag som du så är det fritt fram, men meddela oss så att vi vet vem som förväntas komma.
En förälder per barn. I bemanningen står det barnens namn, en förälder/arbetsför person per barn behövs.
>>> Arbetsstationer
En längre beskrivning av varje arbetsstation finns i arbetsschemat som länkas nedan.
Kafé och lotteri.
> Sköter kaféet, där vi säljer för föreningens räkning, swishbetalning till föreningsnumret (lappar finns på plats). Det här är en viktig intäkt för klubben, för att våra barn ska få matchtröjor, bollar, välskötta fotbollsplaner och mycket mer!
> Ansvarar för arrangemanget av golftävlingen/lotteriet (kasta golfbollar närmast en pinne), lotteriet är för laget och swishbetalningar går till Saras nummer, lappar finns.
> Bakar inför arrangemanget, se schemat.
Grill och städning.
Grillar hamburgare som vi säljer till lagkassan. Ansvarar också för att städa omklädningsrummen efter avslutad sammankomst.
Matchvärd.
Välkomnar lagen och domarna. Hjälper också till att ställa i ordning och plocka undan.
>>> Arbetsschema sammankomster
Här finns arbetsscheman med arbetsbeskrivning.
Arbetsbeskrivning & schema 31 maj
Arbetsbeskrivning & schema 7 juni
Frågor och funderingar? Hör av er!
//Kafégruppen: Tanja (Fred) & Karin (Assar)
Tillägg från ledarna: Vi har nu gjort synkade kallelser för kommande tre omgångarnas matcher. 29/5, 31/5 samt 7/7.
En omgång nu på torsdag som är helgdag och sen de omgångar där vi också arrangerar sammankomster hemma på vallen paralellt med bortamatcher för andra halvan av gänget. Viktigt att vi har bra diciplin på dessa kallelser så att vi grejar allt både på planen och runtomkring. Alla spelar minst en hemmamatch och alla barn har fått en arbetsuppgift för förälder/vårdnadshavare i samband med sitt barns hemmamatch. Vi ses och hörs på vallen.
Träning | 2 jun, 17:30 |
Träning | 4 jun, 17:30 |
Selånger SK P 15 4 (borta) | 7 jun, 09:00 |
Svartviks IF (hemma) | 7 jun, 09:30 |
Alnö IF P14 Vit (hemma) | 9 jun, 17:30 |
Tydligt och bra! 👍 😊
RapporteraRapportera
Väldigt bra sammanfattat Tanja och Karin
RapporteraRapportera