Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Ekeby IF
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Ekeby IF.
Ekeby IF
Följ oss för uppdateringar
Ekeby IF driver cafeterian i Kumlahallen.
Varje lag skall/bör utse en förälder som ansvar för bemanningen av pass till cafeterian och
eventen föreningen arrangerar, allt för att ledarna ska slippa hantera även detta.
Antal vuxna/pass finns i dokumentet. Cafeterians öppettider kommer anpassas efter vilka matcher som spelas i Kumlahallen, men dessa tider nedanför är de tider vi är skyldiga att ha öppet genom vårt avtal med
Kumla kommun.
Försäljningen går till en föreningsgemensam kassa som lagen sedan till exempel
kan äska pengar från. Summan går alltså inte till respektive lag.
Om man inte har möjlighet att bemanna under den tilldelade tiden sköter man det på
egen hand, antingen genom byte föräldrar sinsemellan eller mellan lagen. Det är ens
egna ansvar, ingen annans. Se info längre ner om att ”köpa in ” arbetskraft, från de
äldre lagen.
Koder mm för att komma in till cafeterian mejlas till ledare på lagen några veckor innan
passen, all info finns att få via respektive ledare. Koder till dörrar byts regelbundet, allt för att
minimera riskerna för att obehöriga ska lyckas ta sig in.
Under evenemang som skol- och företagsinnebandy hjälps föreningens alla lag åt
tillsammans. Se till att vara tillgänglig under dessa helger. Mer ingående information
mm finns längre ner i dokumentet.
Bemanning sker med föräldrar, grunden är att alla lag inom innebandyn får två veckor, en
höst och en vår vecka, samt tillkommande event som skolinnebandy och företagsinnebandy!
Allt för att vi ska slippa sälja lotter-kläder-mm.
Förslag på bemanning:
Mån-Torsdag 17:30-20:30 bemanning med 1 Vuxen
Lör-sön 09:00-13:00 bemanning med 2 vuxna
Lör-sön 13:00-16:00 bemanning med 2 vuxna
Café Kumlahallen Ekeby IF säsongen 2023–2024
Augusti
Vecka 33 – Ekeby IF
Vecka 34 – Ekeby IF
September
Vecka 35 – F16
Vecka 36 – F15
Vecka 37- F14
Vecka 38 – F13
Oktober
Vecka 39 – F12
Vecka 40 – F10/11
Vecka 41 – F08/09
Vecka 42 – F07
Vecka 43
A-laget
Herrar
Mån-Tor
V43 – Skolinnebandy lördag och söndag Föreningens alla lag bemannar eventet!
November
Vecka 44 P16
Vecka 45 P15
Vecka 46 P14
Vecka 47 P13 Poolspelsfesten 24, 25 och 26 november 2023
P13 har den ordinarie bemanningen, föräldrar från
P18-17 och F18-17 hjälper till att bemanna detta event., samt föräldrar från F/P14-15
Café Kumlahallen Ekeby IF säsongen 2023–2024
December
Vecka 48 – P12
Vecka 49 – P11
Vecka 50 – P10
Vecka 51 – Ekeby IF
Januari
Stängt V52
Vecka 1 – P08
Vecka 2 – F16
Vecka 3 – F15
Vecka 4 – F14
Februari
Vecka 5 – F13
Vecka 6 – F12
Vecka 7 – F10/11
Vecka 8 – F08/09
Mars
Vecka 9 – F07
Vecka 10 – P16
Vecka 10 – P13
Vecka 12 – P14
April
Café Kumlahallen Ekeby IF säsongen 2023–2024
Vecka 13- P15
Vecka 14 – A-lag herrar
Vecka 15 – P12
Vecka 16- P11
STÄNGT FÖR SÄSONG
Information kring säsongens kommande evenemang
Alla lag ska bemanna följande datum med föräldrar, det är ett av få uppdrag där vi
som förening vill ha hjälp av föräldrarna som t ex kan agera hallvärdar eller personal i
cafeterian. Om det uppkommer några frågor så hör i första hand med ledare för att
sedan gå vidare med frågan genom att maila koordinator@ekebyif.se.
Om laget har svårt att bemanna cafeterian under sina veckor!
Ekeby IF har valt att använda några av de killar/tjejer som varit med från början av Ekeby IF
resa, dessa killar/tjejer är i åldern 16–19
år gamla och kan användas fr att täcka de pass som laget/föräldrar inte kan/vill bemanna i
cafeterian. Vi avlönar dessa tjejer/killar med ett arvode om 100kr/timmen. Önskar
laget/enskild förälder ”köpa” in någon för att täcka upp, meddela koordinator@ekebyif.se i
god tid.
Företagsinnebandy och 25/3 24
En innebandy cup för företag. Det kommer finnas möjlighet för 16 olika företag att
delta under denna helg. Det kommer även finnas en minimässa där företag har chans
att marknadsföra sig. Vi kommer vara i behov av fyra föräldrar/anhöriga från varje
lag. Uppdelning av roller sker på plats i Kumlahallen. Det är upp till respektive lag att
fördela det inom laget. Bemanning ska ske enligt följande schema:
07:00-11:00 F07-F08/09-F10/11-F12/13
10:30-14:00 P08/09-P10-P11-P12-P13
13:30-17:30 F13/14-F15-P14-P15-F16-P16
17:00-20:00 1-2st Ledare från varje lag
Café Kumlahallen Ekeby IF säsongen 2023–2024
27-28-29 oktober .Skolinnebandy 2023
En innebandy cup där man klassvis tävlar mot andra klasser i ens årskurs.
Vi arrangerar eventet för årskurserna 2-3-4 och 5-6-7 Även under denna helg kommer vi
behöva hjälp av fyra föräldrar/anhöriga från varje lag och bemanningen sker enligt
följande schema:
28/10 lördag årskurs-2-3-4
07:00-11:00 F07--F08/09--F10/11--F12-F13
10:30-14:30 F15—F16—P08/09-P10—P11-F14
14:00-18:00 P12—P13—P14—P15—P16
17:00-20:00 2st Ledare från varje lag (totalt 20 ledare)
29/10 söndag årskurs-5-6-7
07:00-11:00 F07--F08/09--F10/11--F12-F13
10:30-14:30 F15—F16—P08/09-P10—P11-F14
14:00- 18:00 P12—P13—P14—P15—P16—Herrlag
17:00-20:00 2st Ledare från varje lag (totalt 20 ledare)
Poolspelsfesten 24, 25 och 26 november 2023
En innebandy cup, likt skolinnebandyn där vi spelar med lag från P/F14-15 och inbjudna är
Värmland-Västmanland-Östergötland-Örebro län. Uppskattningsvis 40 lag som deltar
Cupen spelas under två dagar, och det är föräldrar från P18-17 samt F18-F17 som har
grundbemanningen. Föräldrar från deltagande lag hjälper till. Det finns en arbetsgrupp som
ansvarar för detta.
Tack för att just du ställer upp för ditt barn, alla andra barn och för föreningen!
Ekeby IF-1971 En stad, En klubb, En dröm....
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera