Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Askims IK P-2011
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Askims IK P-2011.
P-2011
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Alla lag ska sälja 5 st julkalendrar. 100kr st. Totalt 500 kr.
Nytt för i år är att man kan köpa sig fri för 300 kr. Se nedan från föreningen. Vi i P11 behöver en eller flera föräldrar att hantera detta. Återkoppla om ni kan hjälpa till. Vi ledare vill lägga tiden på träningar och träningsmatcher istället.
Julkalendrar 2025
Hejsan alla medlemmar/spelare, tränare samt personal i klubben!
Äntligen dags att administrera årets julkalenderförsäljning, underbart!
Vi vinner och förlorar som ett lag, sådana är vi i Askims IK.
Om vi hjälper varandra så kan en del sälja betydligt fler än 5st medans andra kan sälja lite färre, men vi gör det som ett lag och redovisar som ett lag. Snittet i laget behöver vara 5st per spelare. Säljer man mer än det så tävlar man om priser.
Som alla vet vid det här laget så är försäljningen av Folkspels julkalender den enda försäljningsinsatsen som föreningen begär av sina medlemmar årligen. Här är vi faktiskt ganska unika. Julkalendrarna är en livsviktig del av vår idéella förenings ekonomi och vi är väldigt tacksamma för det fina engagemang och positiva humör ni alla visat tidigare år kring detta.
På årsmötet beslutades det återigen att varje enskild spelare i föreningen ska sälja minst 5st lotter (mycket gärna fler) för att stötta föreningen. Förra året gav försäljningen en vinst på över 195,000kr till föreningen, dessa pengar är ett otroligt välbehövligt tillskott och det finns många bra saker vi kan göra för våra barn med hjälp av detta.
Försäljningen av Julkalendrar görs av alla spelare i föreningen födda från 2019 eller äldre, gärna med hjälp av sina föräldrar. Återigen, detta är den enda insatsen som föreningen arrangerar (vissa lag gör egna frivilliga försäljningar som går till egna lagkassan men denna försäljning görs för föreningens ekonomi).
De fyra (4) bäst säljande lagen vinner fina priser till laget.
Gör det som ett lag, samla spelare och några driftiga personer och gör det gemensamt och vinn fina priser till de lag som säljer bäst i genomsnitt per spelare. Mer info lämnas i samband med att julkalendrarna hämtas ut i klubbstugan.
Kan du tänka dig att bli lagets kontaktperson för detta? Hör av dig till din tränare och erbjud hjälp för att underlätta deras vardag. Ditt ansvar kommer då vara att dela ut lotterna till spelarna i laget, minst 5st lotter per registrerad spelare på laget.se. Du ska sedan redovisa hela lagets försäljning vid 1 tillfälle tillbaka till klubben. Senast onsdagen den 12:e december ska lotterna redovisas till klubben (pengar samt ev osålda lotter över 5st/snitt ).
Lotterna kan hämtas ut i klubbstugan i kansliet från den 20 oktober på kansliets öppettider. Se laget.se för mer info. Senast den 28 oktober ska alla lag ha hämtat ut sina kalendrar . Därefter kommer de att lämnas ut till tränarna och det vill vi ju inte lasta dem med.
När varje lag hämtar ut lotter är det viktigt att man är medveten om att varje lott är en värdehandling och att de motsvarar 100 kr i värde. Inga lotter bör postas hem till någon i laget utan överlämna lotterna personligen. Klubben kan tyvärr inte ansvara för bortslarvade lotter utan varje lott ska återredovisas antingen med 100 kr eller genom att julkalendern returneras till klubben senast den 12:e december (en retur görs per lag). OBS! Dock får bara lotter över 5st /spelare returneras. Ett tips är att samla in pengarna när ni överlämnar lotterna så undviker ni en massa extra admin.
NYHETER & FÖRTYDLIGANDEN
- INGA pengar skall skickas direkt till föreningen utan all redovisning sker via lagets kontaktperson till föreningen.
- Ni som har DIGITALA LAGKASSAN, tänk på att fullt belopp på 100kr/st skall redovisas till föreningen så det bästa är att inte involvera digitala lagkassan i detta.
- Man kan KÖPA SIG FRI genom att betala 300kr till sin kontaktperson istället för att sälja 5st lotter, så får kontaktpersonen förmedla detta vidare.
En ideell förening som Askims IK är helt beroende av medlemmarnas insatser, medlemsavgifterna samt de bidrag vi kan söka från olika håll. Vi är därför mycket tacksamma att ni ställer upp på denna enda riktade försäljningsinsats!
Tack att ni ställer upp för klubben och på förhand tack för att ni säljer dessa julkalendrar/skraplotter!
Ha en härlig vecka!
Jessica Erlandsson via Askims IKs styrelse
Ett förtydligande. 5 kalendrar per spelare😀
RapporteraRapportera