Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Aneby SK Innebandysektionen
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Aneby SK Innebandysektionen.
Innebandysektionen
Följ oss för uppdateringar
Minnesanteckningar från sektionsledningsgruppen
250723
Närvarande: Daniel Dahlström, Carl Bergander,
Malin Berlin Natrup (Sekreterare) och Henning Lööv (extrainbjuden)
1. A-laget behöver nytt ställ
Det är flera sponsoravtal som ska förnyas i år. Vi beslutar att försöka satsa på ett nytt ställ. Henning tar tag i sponsringsfrågan.
2. Förslag på cup
Ett förslag är att ha en försäsongscup helgen v.40. Då har fotbollen slutat sin säsong och innebandyn har inte startat. Det är fokus på att ha träningsmatcher för de yngre lagen och ev slutspel för herrlaget. Matcher 2*20 rullande tid. Fyra klasser på lördagen och tre klasser på söndagen (tre lag i varje klass).
Två äldsta flicklagen och fyra äldsta pojklagen. Det är tränarna som isåfall ansvarar för att ordna motståndare.
Daniel pratar med Niklas Torebring om cupen och går vidare med det. Nästa steg är att ta kontakt med tränarna för respektive lag. Och sedan fixargruppen. Det är lite jobb bakom en cup men vi hoppas på att alla är positiva till att genomföra en! Det finns en checklista vad som behövs göras inför en cup under ”cuper” på sektionens excelfil.
3. Tränings- och matchtider
Daniel håller på att lägga schema för tränings- och matchtider. För att få till rimliga träningstider förläggs Innebandyskoj till lördagsmorgonen.
Bibbens cup ligger alltid sista helgen i februari. De äldsta lagen bör byta ifall de har match då eftersom flera innebandyspelare kommer vara aktuella till fotbollscupen.
4. Styrelse
Vi behöver ha med någon mer från herrsidan i styrelsen. Sektionsledningen kommer bjuda in Henning till varje möte.
5. Flickor 16/17
Det är ett nytt lag som är anmält till poolspel. I samband med skolstarten ska det komma ut en inbjudan till föräldramöte. Emmie skötte utskicket förra året. Kan hon göra det denna gången också?
6. Innebandyskoj
Vi behöver en plan för innebandyskoj. En inbjudan ska ut tills den ska dra gång i början av oktober. Vem drar i detta? Det vore toppen om man hade 2-3 personer som hade ansvaret att dra igång innebandyskoj varje år. Någon som är frivillig?
7. Domare
Det är pojkar födda 2011 som ska introduceras i år. Hur gör vi med domarutbildningen nästa år? Ska vi fortsätta ha en kortare men billigare kurs med Håkan eller ska de åka på en kurs i Jönköping till ett dyrare pris?
Vi borde koppla domare till olika lag så att de får komma på träningar och träna på att döma.
8. Dubbellicens och övergångar
Hur tänker vi kring kostnader kring dubbellicens och övergångar? Vem står för kostnaden?
9. Assisterande tränare i A-laget
Det finns ett förslag på att ha en andra assisterande tränare i A-laget och en tanke på vem det skulle vara finns. Vi bestämmer att en liten ersättning ska utgå till den personen i så fall.
10. Ledare till flicklagen
Det behövs ledare till F16-17 och F10-13. Det finns några aktuella namn till F10-13. Malin tillfrågar dem.
11. Möte inför säsongsstarten
Möte i Lillstugan för hela sektionen söndagen 24/8 kl 18.00. Malin bokar Lillstugan.
Några av punkterna;
* Vilka lag och tränare har vi?
* tränings- och matchtider
*Utdrag ur belastningsregistret (förnya befintligt om det går ut under säsongen för att få ut ett ledarplagg)
* sektionsledningen och sektionsgrupper (hur får vi igång det så att det blir effektivt)
12. Intersportkväll
Vi kommer ha en Intersportkväll även i år. Då delas matchställen ut och det finns möjlighet att köpa föreningskläder. Vi bestämmer att det blir den 2/9 kl 17.00-19.30 i Pingishallen. Malin bokar Linda och pingishallen.
13. Mötet avslutades
Vid datorn Malin Berlin Natrup
Inga kommande aktiviteter
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera