Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Timrå IBC
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Timrå IBC.
Timrå IBC
Följ oss för uppdateringar
Utöver mailet nedan finns en fil under dokument som heter "Lokala förutsättningar VnIBF 2014.2pdf"
====
Hej alla ungdomsledare.
Nu har vissa av er börjat seriespelet och vissa andra ligger i startgroparna för att börja under de kommande helgerna.
För att förtydliga lite vad som gäller kommer nedan lite kortfattad info om vad som ska göras och vad som gäller. Ni kan och BÖR läsa på våra lokala förutsättningar som är vårt distriktsförbunds tävlingsregler. Dessa hittar ni i bifogad fil.
Matchvärdar:
- Samtliga ungdomslag som spelar i vårt seriespel har fått matchvärdspaket och ska vid varje hemmamatch ombesörja att minst en person är matchvärd och hjälper folk att hitta i hallen, ta emot domare och jobba/verka för en god stämning i hallen. Se instruktioner för matchvärd i ert matchvärdspaket.
Domare:
- Kalla alltid domarna till match, detta görs som senast tre dagar före aktuell match. För att hitta domarnas kontaktuppgifter så klickar ni på deras namn under er matchs information på vår hemsida, observera att ni alltid ska bjuda in båda domarna.
- Arvodet betalas av hemmalaget och är vid match med speltid 3 x 15 minuter 250 SEK/domare. Vid matchtid 2 x 15 minuter är arvodet 150 SEK/domare. Vid sammandrag betalar arrangerande förening domarnas arvoden, deltagande lag betalar till arrangören 150 SEK/match man spelar under det sammandraget.
- Domarna ska alltid lämna domarkvittens till er som betalar ut arvode. På denna ska det framgå domarnas namn, personnummer och adress samt vilken/vilka matcher de dömt och vilket arvode de tagit ut av er.
- Domarnas eventuella resekostnader betalas av oss på förbundet.
Resultat/Ibis:
- I division 1-3 på flickor och i division 1-5 på pojkar ska resultat och händelser knappas in via vårt administrationssystem Ibis. Slutresultat, målskyttar, utvisningar, publik med mera. Detta ska helst göras on-line, kan göras via dator eller telefon. För instruktioner om hur man gör se www.innebandy.se/ibis På denna sida hittar ni även nyttig information om hur man kopplar spelare och ledare till lag, hur man går till väga vid spelarövergångar, licensieringar med mera. I division 4-5 flickor och 6-11 på pojkar ska man knappa in resultatet i Ibis då man är arrangör av sammandraget, dock syns inte detta på hemsidan då vi inte använder oss av resultat, tabell eller statistik för så unga spelare. Dessa uppgifter sparas av oss på kansliet så att vi inför kommande säsong kan göra ett så bra förslag som möjligt på divisionsindelningen.
Sammandrag:
- Senast fredag denna vecka kommer information att finnas på vår hemsida om vilka som arrangerar vilket sammandrag. Tyvärr saknas fortfarande vissa omgångar och dessa kommer vi att komplettera med så fort vi får hallar till dem.
Detta var kortfattat vad som ska göras och vad som gäller. För att se fullständigt reglemente se bifogade lokala förutsättningar och återkom vid frågor.
Njut nu av säsongen och STORT lycka till med era matcher!
Med Vänlig Hälsning
Daniel Holm
Ledarträff | 19 sep, 17:00 |
A-lag Damer Träning | 19 sep, 18:00 |
A-lag Herrar Träning | 19 sep, 19:30 |
HJ 17 Träning | 19 sep, 20:45 |
A-lag Herrar Moälvens IBK (borta) | 20 sep, 19:30 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera