Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Skellefteå IBK P-09
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Skellefteå IBK P-09.
P-09
Följ oss för uppdateringar
Manualerna har skickats ut via mail idag till alla som ska jobba nästa vecka.
De finns även under dokument tillsammans med en kopia av schemat.
Här är också informationen som gick ut i mailet idag:
Vi som förening ansvarar över Eddahallen från onsdag 1/5-5/5 samt företagscupen på Balder A & B torsdag 2/5.
Till er som arbetar på onsdag 1/5 så är det 4 mot 4 spel, då byggs sargen med 3st sargbitar mindre på längden och 2st mindre på bredden.
Läs igenom manualen för din uppgift i god tid innan.
Ni som ska arbeta i sekretariatet behöver ladda hem en app och 2st spellistor på Spotify, gärna i god tid innan så allt flyter på under cupen.
Ni som arbetar i fiket samt arenavärden ska baka varsin långpannekaka eller liknande.
WIFI finns i hallen och man kopplar upp sig via telefonens bluetooth för att kunna spela musik
Det är tre personer som arbetar vi seket i år, de ska tillsammans lösa en speaker, denna sköter ofta också protokollet, en som sköter klockan och har huvudansvaret över att utse en matchens ”glädjespridare” då denna alltid har ögonen på matchen. Samt en som sköter liverapportering och musik, musik spelas mellan matcherna, under matcherna vid avblåsningar, samt att man spelar mållåtar när någon gör mål.
Obs! På onsdag i kämpande klass behöver man inte liverapportera så det är man bara DJ.
De som jobbar första och sista passen har lite mer ansvar runt om, alla de sex-sju personer som kommer på dagens första pass ska tillsammans se till att sargen är byggd, fiket startas upp, allt är städat och ser ok ut för matcherna att starta. På onsdag och torsdag så måste sargen både byggas och rivas och hallen tömmas och städas.
Viktigt att förstå att vi gör allt tillsammans, de som filmar och sitter i sekretariatet hjälper de andra så länge matcherna inte är igång.
De som har sista passen alla dagar måste se till att allt är bortstädat/uppdiskat i fiket, alla bollar insamlade i seket mm och se till att hallen är tom innan ni lämnar.
Inför varje pass så önskar vi att man är på plats minst 20 min innan för att hinna uppdatera sig om vad som ska göras, då blir det en smidig överlämning.
Sen är det viktigt att informera alla om att man inte får gå av sitt pass förrän ersättaren är på plats, därför är det viktigt med ett uppdaterat arbetsschema så vi enkelt kan hitta vem som arbetar om någon skulle saknas.
Undrar något lag vilket omklädningsrum som ska användas så sitter det scheman på dörrarna till omklädningsrummen, tre omklädningsrum finns i hallen samt ett nere i källaren.
Viktigt att göra sig uppmärksam på det.
Jag lägger upp manualerna under Dokument också.
Jag är bortrest under cupen så vid frågor eller funderingar så kan Ni vända er till Max och Malin men det finns även en telefonlista som bilaga.
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera