Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Umeå City IBF F-10 Vit
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Umeå City IBF F-10 Vit.
F-10 Vit
Följ oss för uppdateringar
Kiosk 9-12.30 Öppning
Agnes Johansson
Diana Akyol
Doris-Dio Granberg
Kiosk 12.30-16.00 Stängning
Elina Asplund
Viola Oskarsson
Gry Åberg
Sekretariat 9-12.30
Malva Henriksson
Märta Moström Jäger
Sekretariat 12.30-16.00
Vilma Sandström
Önskvärt är att någon ur kioskgruppen kan gå in i sekretariatet under eftermiddagen och täcka upp.
Bakverk lämnas till kiosken direkt på morgonen.
Sekretariat
Kom i tid! Information lämnas från Förbundets representant om hur klockan fungerar mm. Prata även med domarnarn, de brukar ha bra koll. Dela med dig av informationen till nästa grupp. Om möjligt, spela gärna musik innan match och i pauserna (fungerar via egen mobil och Spotify, sök på listan ”UmeåCity F10” så kommer en spellista upp med pepp-musik).
Kiosk/hallvärd
Kom i tid! 3 personer i fiket som ansvarar för fikaförsäljning och allmän trivsel i hallen. Upplåsning ordnas av vaktmästaren, växelkassa ordnas av kassören. Hjälp till att bära in fika och ställa iordning. Vi tar både kontanter och Swish på våra fikaställen. Tänk på att vara rädd om växel och be om jämna pengar eller helst Swish.
De som startar upp första passet för dagen börjar med att få igång kaffet, sätta på korvvattnet, plocka fram kioskvarorna, förbereda toastsmörgåsar (Norrgott + skinka + ost) och göra i ordning på avsedd försäljningsplats. Hjälp de andra arbetsgrupperna i hallen vid behov. OBS! Lägg inte i för mycket korv samtidigt, den blir gammal och spricker lätt om den ligger i för länge.
Skulle det tidigt under dagen ta slut exempelvis toast eller mjölk till kaffet – åk och handla det själv och be någon annan förälder i laget att rycka in i kiosken under tiden. Behåll kvittot och lämna det till kassören när dagen är slut.
• Sortera burkar/pet flaskor i avsett kärl som finns i hallen. Städa bort muggar och annat skräp runt läktare och ”cafeteria”, torka av bord under varje pass.
• Kolla igenom omklädningsrummen och plocka undan skräp, sopa vid behov. Se till att det är fräscht på toaletterna och i duscharna.
• Ingen lämnar sitt pass innan avlösning kommit, lista över bemanning finns på laget.se.
För er som har sista passet för dagen gäller att plocka bort efter dagens försäljning och lämna godis, korvbröd, kaffe mm till tränarna som fryser in kakor och korvbröd till kommande sammandrag och ev returnerar oöppnade burkar med korv etc. Lämna kiosken snygg och fin till de som ska använda den nästa gång. Se till att toaletter och omklädningsrum är i gott skick. Vaktmästaren kommer till hallen och hjälper till med stängning. Växel lämnas till kassören. Efter sista matchen spelats skall allt plockas bort och hallen städas. Alla hjälps åt att bära ut överblivna varor och utrustning, lämna sopor på anvisad plats och städa enligt instruktion från vaktmästaren.
Alla hjälps åt att städa hallen innan hemgång. Tänk på att ett proffsigt bemötande i kiosken och ett glatt humör skapar en trivsam stämning. Låt huvudtränarna fokusera på att coacha tjejerna och lös själv de problem som kan uppstå.
Hjälp varandra så att vi får en trevlig dag och en god intäkt till våra fina tjejers lagkassa!
Tack Lina för du ordnat detta så bra.
RapporteraRapportera
Gry vaknade med feber och kommer inte spela idag. Någon kommer till vårt pass i kiosken 12.30-16.00.
RapporteraRapportera
Vad tråkigt, hon får krya på sig. //Rasmus
RapporteraRapportera