Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Skellefteå AIK Hockey U16
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Skellefteå AIK Hockey U16.
U16
Följ oss för uppdateringar
Hej alla!
Nu börjar det närma sig Klimpens cup och vi i cup-gruppen skulle därför vilja lämna lite information.
Vi har tidigare fått besked från AIK-kansliet att vi måste begränsa antalet lag i cupen till 8 st p.g.a. tillgång till omklädningsrum och omständigheter kring ombyggnation etc. Vi har nu 8 lag anmälda, vilka är följande: Kiruna, Sunderbyn, Brooklyn Tigers, Burträsk, Björklöven, Örnsköldsvik samt vi själva som ställer upp med 2 lag.
Arbetet med att fylla upp cupen med tillräckligt många lag har dragit ut på tiden men i fredags blev det klart och nu kommer ett spelschema (som görs av AIK-kansliet) äntligen att kunna färdigställas och efter det kan alla arbetspass fördelas. Vi räknar därför med att kunna återkomma till er under veckan med information om fördelning av arbetspassen (utifrån de arbetslistor ni skrev upp er på vid senaste föräldramötet). Vi i cup-gruppen har fördelat ansvaret för det olika arbetsområdena enligt följande:
• Cup-kansli/lagvärdar: Malin (Ture S)
o malin.bjornstrom@hotmail.com, 070-2270967
• Sekretariat: Karina och Joakim (Vincent)
o Karina: kem.jsson@gmail.com, 070-2508407
Joakim: karl_joakim@hotmail.com, 070-3063566
• Lotteri och tävlingar: Anders och Anette (Emil) och Per (Julius)
o Anders: acajen00@gmail.com, 070-6332138
Per: per.renling@componenta.se, 070-6501551
• Frukost och kvällsfika: Lars och Sofia (Ture H)
o Sofia: fia.hedlund73@hotmail.com, 070-6937231
Vi vet ännu inte exakt vilken tid vi kommer att dra igång cupen på fredag men utifrån tidigare erfarenheter så kan det bli relativt tidigt på dagen. Det innebär att flera av oss kommer att behöva vara på plats då och kanske behöver kunna komma ifrån jobb o.s.v. Om det är så att man ser stora problem med detta så är det bra att höra av sig till respektive ansvarig så snart som möjligt så att vi kan försöka hitta lösningar om möjligt. Och är det några andra frågor är det bara att höra av sig.
Detta innebär också att spelarna kan behöva ta ledigt delar av skoldagen då de tidigaste matcherna kommer att fördelas på de "närmaste" lagen.
Vi kommer att spela matcher i B- och C-hallen men vi kommer inte att kunna använda oss av området på hyllan mot B-hallen (där vi tidigare har haft lotteri-kiosk och kansli) på grund av ombyggnationer. Vi kommer troligtvis att få använda korridorsutrymmet mellan B- och A-hall för detta istället. Vi diskuterar med AIK och får se vart det landar.
vänliga hälsningar
Cup-gruppen
Kom till sportbaren och köp upp maten som är kvar. Påminner om att alla föräldrar stannar efter sista matchen och städar. Samling vid Cupkansliet
RapporteraRapportera