Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Onsala BK P-09
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Onsala BK P-09.
P-09
Följ oss för uppdateringar
Medlems- och Träningsavgifter 2022
- Medlemsavgifter: 500kr/spelare
- 9-manna 13-14 år: 1 650kr/år Ingår OBK-strumpor och vattenflaska
- Medlems- & träningsavgift övriga 5 400kr Maximal total avgift
- Avgifterna betalas senast 31/3 – 2022
- Även i år kommer fakturorna hanteras genom Billogram
- RF:S GRUNDFÖRSÄKRING ingår för dig som spelar fotboll för Onsala BK, viktigt att du betalar din medlemsavgift innan träningen börjar.
Klubbens försäljningsuppdrag, obligatoriskt.
Likt tidigare, kommer spelarna sälja 2 st Onsalahäfte, samt 4st Gutz-paket. Detta startar under april månad.
Fotbollscampen (ej lagets regi)
- Huvudansvariga både på plats och för träningsupplägget under hela fotbollscampen är våra senior och
juniortränare på både Dam och Herrsidan!
- Fokus kommer att ligga på individuell utveckling och inspiration!
- Fotbollcampen gäller pojkar/flickor 2007-2009 under v 26.
Pris 1450 kr + serviceavgift Laget.se om 40kr inkl. t-shirt, frukt och lunch.
- Det kommer också att finnas en påsklovscamp och höstlovscamp, mer info kommer.
Onsala BK:s inspirationsträning
- Träning på plan tillsammans i laget där träningen utformas som en spelar- och ledarutbildning där vi stärker klubbens utbildnings idé.
- Första tillfället till inspirationsträning är helgen 2 april kl 11:15-13:30, kallelse kommer på laget.se
Inköp av träningskläder, reservmatchställ
Besluts tog att vi behöver nya träningsoveraller och träningskläder. Sofia Winterlen hjälper oss med att hantera sponsorer, då vi behöver hjälp med att få ned kostnaderna för träningsställen. Har ni ett företag som kan sponsra, känner någon eller har någon i släkten, hör av er! Faktura skickas så allt är avdragsgillt som reklam. Skicka gärna mail till sofia@3bits.se om ni är intresserade. Vi startar omgående med detta så vi hinner få kläder innan säsong.
Träning:
Mål:
1. Genomföra fler än 100 (95 st 2021) träningspass där alla pass skall vara planerade i förväg. --> De som tränar mycket utvecklas mer.
2. Höja genomsnittliga träningsnärvaron från 50% till 66%. Ingen skall ligga under 50% om det ej är pga skador eller sjukdom. --> Lagets kompetens utvecklas och gruppen blir mer sammansvetsad. Alla utvecklas.
3. Alla får möjlighet att spela en match per vecka (om man tränar mer än 30%).
4. Ledarnas kompetens utvecklas. Vi genomför tillsammans 2-3 träningsutbildningar (Ungdom C och/eller B).
-Träning på söndagarna har få deltagare pga krockar med flera aktiviteter, vi flyttar det träningen till måndag kl 17:00 - 18:30 på Kaparevallen.
-Träning på onsdagar fungerar bra. Kl.18:00 - 19:30 på Kaparevallen
Matcher:
2 lag i serie 9, dvs 9-manna för 13 åringar mot lokala lag i norra Halland. Vi har inga fasta lag. lagen sätts ihop för att vara jämlika inför varje tillfälle. Vi kallar alla med >30% närvaro på träning de närmaste 2 månaderna (vid skada/sjukdom tar vi hänsyn till detta). Behöver vi ta in reserver så kommer vi i första hand kalla in extra spelare från de som redan spelat match (dubbla matcher) samt spelare från P10. Därefter går förfrågan vidare till de som inte tränat så mycket. Vår förhoppning är att ingen ska träna mindre än 30% under säsongen, dvs 1 träning/vecka, målet är 66%. Anledning är att hela laget ska utvecklas.
Cuper:
Gothia cup 18-23 juli: Vi har 2 lag anmälda. Vi behöver vara 22st. Vi är nu 20st anmälda! Det kommer vara separata matcher under en 4-dags period uppskattar vi det till, ev. final till slutet av veckan. Vi kommer inte att ha någon gemensamma aktiviteter i laget under denna cup, utan vi åker på våra matcher och spelar sedan får ni som föräldrar gärna se till att barnen stöttar lagen under respektive match. Cupen kostar 4000kr/lag, en avgift för spelarna som deltar tas för att täcka alla kostnader.
EskilCupen 4-7 augusti i Helsingborg. Vi har ambitionen att anmäla 2 lag, men vi behöver vara 22st spelare. Vi är nu 19st. Blir vi bara 1 lag så kommer killarna inte få spela samtliga matcher. Vi plockar ut 11 spelare till varje match. EskilCupen är en upplevelse för killarna och nästa samtliga lag från OBK åker dit. Vi bor ihop på skola hela laget, föräldrar behöver inte åka ned för att vara med, men det är kul om ni är med och stöttar! Det är också uppskattat om föräldrar är med och ordnar aktivitet för laget under cupen, ex. bad, pizza mm. Kostnad för cupen är relativt hög. Avgifter för anmälning, boende, transporter, aktiviteter slås samman och vi kommer komma upp mot 2000kr/spelare. Vi har tidigare i laget sålt pannlampor och vi kommer i år att sälja grillkol för att finanserna en del av denna avgift.
Höstcupen: Cup under oktober som klubben arrangerar, kostnadsfri för laget men det kräves att alla föräldrar gör ett arbetspass under cupen.
Lagets egen säljaktivitet:
Senast sålde vi pannlampor och det gick bra, i år har vi bestämt att sälja grillkol. Likt med pannlamporna så går en del av intäkterna till gemensam finansiering och en del till individuell finansiering till Eskilcupen. Michael M kommer att hålla i denna säljaktivitet.
Lagets aktiviteter:
-Träningsmatch Tölö 23/4, ev. träningsmatch mot Särö, Kullavik och Norrby planeras också.
-Inspirationsträning 2 april
-Strandstädning 23 april
-Kioskvecka. Schema skickas ut ang. vilka pass laget ska bemanna kioskerna på Rydet. Tidigare har vi haft v 25, vet inte i nuläget vilken vecka vi får. Jag sätter ett schema och föräldrarna får bemanna, byt tider mellan varandra om det inte funkar. Eget ansvar att kiosken bemannas.
-Nationaldagen 6/6. Klubben ordnar aktiviteter på Rydet.
Föräldrafunktioner:
Vi behöver alltid stöttning av föräldrar i laget.
-Sofia Winterlen tar på sig ansvaret som marknadsansvarig och hjälper oss söka efter sponsorer till träningsoverallerna.
-Pernilla och Erica är i vår föräldragrupp och hjälper oss att planera aktiviteter utanför träning/matcher.
-Martina hjälper oss att skriva i OBK-bladet som skickas ut till alla medlemmar.
Vi saknar någon som tar på sig försäljningsuppdraget från klubben. Dvs ser till att alla i laget får 2 st Onsala-häftet och samlar in pengar för detta i samband med utlämnandet. Samt ansvarar för Gutz-försäljningen. Man behöver gå på informationsmötet samt stötta alla som säljer Gutz-paket. Försäljning/leverans sköts individuellt av spelaren/föräldern via nätet och leverans på posten. Vem hjälper oss med det?
Vi skulle också behöva någon som hjälper oss med beställning, provning och utdelning av träningskläder, nu meddetsamma.
Vi är just nu 5 aktiva ledare, på sommarsäsongen har vi 3 träningar och 2 matcher i veckan. Vi behöver någon/några som stöttar oss i att hålla i en av övningarna under träning. Träningen är planerad i förväg och vi går igenom övningarna tillsammans inför laget. Behovet är absolut störst på träning under sommarsäsongen!
Hej!
RapporteraDen 6 april kl. 19 är det uppstartsmöte för försäljningsuppdragen (Gutz och Onsala-häftet). Vi söker fortfarande någon frivillig som kan hjälpa oss med försäljningsuppdraget, det är relativt begränsat i både tid och omfattning. Så inget omfattande arbete. Vi ledare håller träning med killarna under tiden mötet äger rum, så jag skulle verkligen uppskatta om någon av er föräldrar kan tar på sig detta.
Tack/Ledarna
Rapportera
Kioskvecka för p09 är v17 och v35 för i år. Det är kiosken i Rydethallen som ska bemannas. Jag sätter ett kioskschemat när vi vet hur matcherna är inplanerade v17, tyvärr blir det relativt nära inpå. Jennie Carlsson hjälper mig och är kioskansvarig och går på infomötet.
RapporteraRapportera