Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Tibro Konståkningsklubb
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Tibro Konståkningsklubb.
Tibro KK
Följ oss för uppdateringar
Hej alla!!
Ny säsong, nya hemmatävlingar att boka in i kalendern!
Som ni vet anordnar klubben ett visst antal hemmatävlingar varje år, både för att ge våra åkare chansen att visa upp sig på hemmaplan, men också för att det är en stor inkomstkälla för klubben som gör att vi kan hålla nere våra träningsavgifter för alla grupper.
Det är därför viktigt att alla hjälps åt. Som aktiv medlem i vår förening (förutom skridskoskolan) ingår det att man tar minst ett arbetspass per tävling. Är åkaren under 15 år så är det åkarens föräldrar som utför arbetspasset.
Man är själv ansvarig för att byta sitt pass om man inte har möjlighet att närvara.
Datumen för årets hemmatävlingar är:
18-19 oktober,
22-23 november
24-25 januari
17-19 april (ihop med Skövde kk)
Vet man med sig redan nu att det är någon av dessa helger som man inte kan närvara så går det bra att höra av sig till tävlingskommittén på tavling@skatetibrokk.se så löser vi dubbla passa på någon av dom andra helgerna. Så fort arbetsschemat har skickats ut så ansvarar man själv för att byta sitt pass och hitta en ersättare.
Är det någon som vill prova någon ny funktionärsroll så får ni gärna höra av er.
Dom uppgifter som finns på en tävling är:
Tävlingsledare (någon ur Tävlingskommittén)
Domarvärd / åkarvärd (brukar tävlingskommittén ansvara för)
Kioskpersonal
Speaker
Filmare
Tidtagare
Musikspelare
Grindvakt + sjukvårdare (minst HLR-utbildning)
Skjuts av domare och tekniska panelen till/från hotell/tåg (räknas inte som ett arbetspass utan det fördelas mellan oss alla).
Isvårdare (räknas inte som ett arbetspass utan delas ut till åkarna som inte tävlar på den specifika tävlingen, oftast i samband med förälderns arbetspass. Brukar vara väldigt populärt och ett roligt sätt att för åkarna att få kännas sig delaktiga och lära känna åkare från andra grupper).
I samband med våra hemmatävlingar samarbetar Tävlingskommittén med Bryggkommittén som fixar i ordning ishallen under fredagen och återställer den på söndagen när tävlingen är slut. Detsamma gäller Kioskkommittén som gör i ordning kiosken före och efter tävlingen och köper hem varor.
Har ni några frågor och funderingar så får ni gärna höra av er till oss i Tävlingskommittén på vår gemensamma mail: tavling@skatetibrokk.se
Mvh Lovisa Jalmelin
och övriga i Tävlingskommittén
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera