Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IF Sundsvall Hockey
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IF Sundsvall Hockey.
IF Sundsvall Hockey
Följ oss för uppdateringar
Närvarande: Magnus Forsberg, Jörgen Nordlöf, Daniel Olsson, Helen Nymark, Linda Nilsson, Fredrik Jacobsson
Ny medlem
Jörgen Nordlöf, tränare i team11 är vårt senaste tillskott i UK. Jörgen kommer att tillsammans med Daniel Olsson & Magnus Forsberg arbeta med sportfrågorna i UK. Varmt välkommen till ungdomskommittén!
Covid
Omklädningsrummen är öppna och publik är tillåten på träningar & matcher. När det gäller publik så är det max 8 st i ett sällskap och i A-hallen måste det vara två stolar mellan sällskapen. I U-hallen ser vi till att tänka på avståndet mellan sällskapen.
- Stanna hemma vid förkylningssymptom!
- Testa dig vid förkylningssymtom!
- Tvätta händerna!
- Håll avstånd!
- Dela inte vattenflaskor!
- Använd handsprit!
- I övrigt hänvisar vi till folkhälsomyndighetens rekommendationer
Sport
- Serieanmälningar har droppat in och finns här.
Detta är endast hur man valt att anmäla sig. Dock tog regionens TK beslut i våras att på ett eller annat sätt köra någon form av gemensam/gemensamma serier i U13 och U14 för Medelpad, Jämtland och Ångermanland. Serieindelningarna kommer så snart hockeykontoret är klara med dessa.
- Sommarhockeyskolan:
128 st barn födda 2008-2014 var med under veckan och vi hade 28 st ledare som under 40 ispass och 20 fyspass såg till att våra barn hade kul under dagarna på Gärde. Spelarna hann även med att bowla på Enjoy bowling och lunchen serverades av Restaurang Etagé. Mellanmålet hjälpte Arla oss med så att spelarna orkade med hela dagen.
- Cuper
Alla lag måste inkomma med vilka bortacuper dom ska åka på under säsongen. Vi ansöker/anmäler sedan om dessa cuper i TSM. Alla hemmacuper ska anmälas/ansökas om i TSM. UK ser till att detta görs.
- Dam/Tjej:
Säsongen igång, försäsongsaktivitet på Södra berget i augusti där det var möte med föräldrar och spelare. Is- och fysträningar 3 ggr/vecka och ett läger är planerat 10-12 sep. Det finns planer på gemensamma träningar med tjejlaget under säsongen. Även ett ledarmöte med dom två lagens ledare planeras.
- Distriktslaget:
Tjej: Samarbete med Jämtland/Härjedalen. Uppstart 21-22 aug i Ånge
Killar: Truppen uttagen och det är kval 10-12 sep i Östersund
- A-pojk
Två grupper denna säsong => 8 ispass (1,5 grupp förra säsongen => 6 ispass). Truppen för A1 tas ut i början av september.
- Tränarmöte för U16 - U9 kommer att kallas till av Daniel Olsson, Magnus Forsberg & Jörgen Nordlöf i sep/okt.
- Grundschema
Förslag finns framtaget och det ska klubbas. I år har vi två st A-pojksgrupper igen, vilket är mycket kul såklart. Och vi har lag i alla åldersgrupper på ungdoms- och juniorsidan, mv-träning, tjejlag, Tre Kronor Hockeyskola, representationslag i hockeyettan (herrar) och ett samarbetslag med Timrå i div 2 (dam). Så allt som allt är det 15 st träningsgrupper som vi ska lägga ut ispass för på 3 st isytor (A-hall, U-hall & Bandyplan). Och vi hoppas alla att det ska bli en normal säsong och det innebär matcher för alla lag som kommer att påverka isschemat i stort sett varje vecka. Så ladda ner appen "Istiden", där har ni alltid det senaste.
- Tre Kronor Hockeyskola:
Förbundet har tagit fram material som kan användas för att annonsera i social medier. Vi kommer att kallas till en träff i sep för att få mer info om sv.Ishf marknadsföringskampanj gällande satstning på TKH. Ansvarig saknas, så vi söker någon förälder som kan sköta det administrativa "off-ice" och vara länken mellan UK & ledarna/föräldrarna på hockeyskolan. Hör av er till undertecknad om ni har några tips.
TKH-utbildning den 9 oktober i Gävle. Till denna utbildning får vi skicka 4 st ledare (2 st för tjej & 2 st för killar).
Ekonomi
- Toa- & hushållspapper levereras från Essity resp. Teamrullen under v.36 & 37. 2 430 säckar (lösa kfp) så det kommer att behöva packas i säckar av dom som delas ut (eller om ett lag vill tjäna en slant och göra det?).
- Sportlotten: Livsmedelkedja är önskad på baksidan, dom jobbar på det.
Material
- Utprovning av lagkläder för ungdomslagen genomfördes i torsdag på Mötesplatsen. Lagledarna inkommer sedan med lagets beställning. Dom som inte har provat storlekar kan prova i butik på XXL i Birsta.
- Träningströjor: Hälften av tröjorna är tryckta och klara, vi inväntar andra hälften och delar sedan ut till U16 => U13. Då kan dessa lagen sedan skicka vidare större tröjor till dom yngre lagen. Nästa vår säljer vi mer vatten och köper tröjor till övriga lag.
- MV-utrustning:
5 st utrustningar (benskydd, plock, stöt & kombinat) inköpta. 2 st nya från Warrior, 2 st från U13 och en utrustning från en tidigare mv i föreningen). Vi har även köpt in ett par demo-benskydd efter Warrior besök under sommarhockeyskolan.
Arrangemang
- Schema kommer att skickas ut under veckan till lagledare gällande entrékiosken, parkering & souvenirshopen.
Utbildning
- Linda Nilsson, utb ansv UK, skickar ut och påminner om höstens utbildningar och tar in namn på vilka som behöver gå utbildning. Ledarna anmäler sig själva efter att UK gett okej. Vid problem kontaktar ni Linda.
- Sliputbildning Prosharp: Vi undersöker om det kommer att finnas möjlighet till detta och återkommer.
- Trygga miljöer: Planen var att köra ett fysiskt arbetsmöte på detta inom UK i våras, vi hoppas kunna göra detta nu under den tidiga hösten istället.
Belastningsregistret:
Vi kommer att begära in underlag från alla ledare inför denna säsong. Separat utskick kommer till alla ledare.
Nästa möte 14 sep 11:00-12:30
U11 Cup i Gävle | 13 okt |
U11 Comfort hotel cup | 1 mar |
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera