• Söndag 25/5 Städning och Match

    Hej laget! Nu har vi fått vårat område tilldelat den 25/5, nu på söndag. Bifogar info längre ned. Eftersom detta är ett åtagande som vi måste prioritera, så gäller det att vi alla hjälps åt med detta. Om inte så kommer vi behöva lämna walkover för matchen som spelas på eftermiddagen. Förslag på lösning på söndag. Samling 8:45 vid loftet Städning 9-12 (tills vi är klara) Ombyte på loftet 13:00 Avfärd 13:15 Match start 15:00 Vi behöver ju verkligen blir klara med vårat städuppdrag för att få pengarna till lagkassan. Tänk på att eftersom det är lite ont om tid så kanske killarna behöver ta med lunch att äta i bilen. Kommentera gärna här nedan för dom som kan vara med och städa och spela match. Jag kan sammanställa och planera upp området därefter så att det går snabbare på söndag. Kommentera även om det är någon som behöver skjuts till match. Och gör denna utbildning med era barn som ska delta på Söndag. https://www.stadasverige.se/utbildning/ Övrig info: Killarna har även idag vart med och planerat hur deras kallelser till match ska skickas ut. Alla kommer att kallas till match om Man är med och gör sitt bästa på träning (undantag så klart om barnen är sjuka, glöm inte fylla i anledning till frånvaro) Och respekterar sin lagkamrater. Vi har även utsett en lagkapten, det kommer barnen få vara om man själv vill. Det var många som ville, men killarna utsåg Zacke som nu är vår lagkapten i 2 veckor. Hoppas på att se många städsugna och spelsugna killar/föräldrar på Söndag! Information från städuppdraget: Detta mejl är det som gäller er. Har ni några frågor eller funderingar så är det bara att återkomma. ------------------------------------------------------------------- Städa i Nyköping den 25 maj. Nu börjar det äntligen närma sig er städdag. Detta mejl innehåller viktig information som är bra att ni läser igenom och genomför innan er städning. Miljöutbildning (observera att miljöutbildningen bör göras tillsammans med vårdnadshavare) Inför er städning så önskar vi att alla som ska delta genomför Städa Sveriges digitala miljöutbildning tillsammans med en vårdnadshavare/förälder. Ni kan även göra utbildning tillsammans i er grupp och inkludera vårdnadshavare/föräldrar. Utbildningen ger er viktigt information inför er städning. Länk till miljöutbildningen har du här: https://www.stadasverige.se/utbildning/ Utbildningen tar cirka 15 minuter att genomföra. Städdagen Räkna med att er städning kommer att ta 3 timmar. Alla som deltar ska bära varselväst och handskar (som ni har fått skickat till er via Postnord) Ni får även med två typer av gula säckar, 2 rullar med gula 125 liters säckar och 10 mindre gula 50 liters säckar. Postnord kommer att skicka ett sms med information om vart ni hämtar ut ert material någon vecka innan ert städuppdrag. Informationen skickas till det mobilnummer som ni har angivit i er materialbeställning. OBS!! Det kan vara flera paket ni ska hämta ut så dubbelkolla om ni får mer än ett sms! Om ni inte fått ett sms veckan innan er städning så hör av er till oss direkt så att vi kan felsöka i god tid. Sortering Sortera glas, plastförpackningar, kartong, tidningar, textil och metallförpackningar i de mindre 50 liters säckar som ni har fått med. Dessa sorterar ni direkt på er närmsta återvinningsstation (ÅVS). ÅVS finns vid markör 1 på er karta. Övrigt skräp som inte platsar i ÅVS sorteras i brännbart, icke brännbart, miljöfarligt och pant i de fyllda, sorterade, märkta och hopknutna säckarna. Ställ säckarna vid speciell markering på er karta. Skräpanalys – för att tjäna extra pengar till er lagkassa kan ni göra en skräpanalys. Det går till så att ni registrerar allt skräp som plockas i en säck de första 30 minuterna av er städning. Bäst är att utse ett par (två till tre) personer ur gruppen som ansvara för detta och fyller i vad som plockats i speciellt skräpanalysformulär. Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation Säkerhet Tänk på säkerheten när ni städar med ert lag. Spring inte fram och tillbaka över vägar, cykelvägar och gångbanor utan ta en sida i taget om det är möjligt. Om ni hittar något ”farligt föremål” så låt det ligga kvar på platsen och kontakta polisen genom att ringa 114 14 och säg tips så kommer ni till rätt instans. Fotografering och delning på SoMe Ni får gärna ta bilder och filmer när ni städar ert område. Tar ni bilder med er mobil så ta gärna både stående och liggande bilder. Välj gärna ut några och skicka dem som bifogade bilder till mig på asa.berg@stadasverige.se om vi får använda dem. Ni kan även använda Wetransfer för att skicka över bilderna. Det krävs inget konto Finns det någon plats eller kännetecken som är speciellt för just er kommun inom det området som ni har fått tilldelat? Ta gärna bilder därifrån när ni städar. Kanske en byggnad, ett monument eller en staty som många känner igen. Är det ett mycket nedskräpat område så ta gärna en före och en efter bild så att vi kan visa på vilken skillnad ni gör. Lägg gärna ut bilder och filmer under er städning på FB/Instagram och tagga #städasörmland #städasverige #sormlandssparbank #nykopingskommun Ert städområde Stigtomta IF p-13 Längst Nykyrkavägen https://kartor.eniro.se/m/Dvnal upphämtningsplats vid m2 Efter städning 1.Rapportera er städning så snart som möjligt när ni är klara. Rapporteringen kan göras via mobiltelefon eller dator. Ni ska rapportera för Stad & Kommun. Här är rapportformuläret: https://www.stadasverige.se/rapportkort-kommun-kust-natur-vatten/ Här är skräpanalysformuläret: Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation Er rapport ligger till grund för utbetalningen av er ersättning, se därför till att rapportera så snart som möjligt. Observera att ni måste lämna föreningens bankgiro/kontouppgifter då vi inte har möjlighet att betala ut ersättning till personkonton. Glöm inte att genomföra den digitala miljöutbildningen innan er städning. Jag hoppas att ni få en riktigt fin dag den 25 maj! www.stadasverige.se P-13 20 maj 21kommentarer
  • Städuppdrag 25 maj kl 10-13

    Nu närmar det sig för städuppdraget den 25 maj. Då vi har några nya i laget så hoppas vi att även ni kan följa med och hjälpa till. Tidigare delad info: Vi lagförälldrar har letat alternativ att få ihop pengar till lagetkassan.  Vi har nu fått tilldelat ett städuppdrag i Nyköpingsområdet från städa sverige.  Detta gäller den 25 maj kl 10-13. Anmäl er med att skriva i kommentarsfältet Anmäl även om vuxen kan hjälpa till då vi behöver vara så många som möjligt.  Ersättningen för städuppdraget inklusive en skräpanalys är 8000kr.  Länk till städa sverige om man vill veta mer. https://www.stadasverige.se/for-foreningar/ Mvh Karin P-13 18 maj 4kommentarer
  • Intressekoll för egen träningsmatch Lördagen 10/5

    Hej alla! Eftersom matchen på Lördag blev inställd, så kollar vi intresse för om vi så kan få ihop ett gäng för en egen träningsmatch istället. Plats: Tängsta IP Tid: samling 09.30 Träningsmatch startar 10:00 Skriv barnets namn i kommentaren för dom som vill och kan delta. Vore kul om vi fick ihop ett gäng! Mvh Karin P-13 8 maj 14kommentarer
  • Uppstartsmöte BUS

    Uppstartsmöte BUS 8 apr 115 Välkomna på uppstartsmöte för BUS (barn- och ungdomssektionen) Dag: 11/5 Tid: 18:30-19:45 Plats: Loftet Möte för att starta igång barn- och ungdomssektionen, vi kommer bland annat tala om * Matchvärdsmaterial * Fadderverksamhet * Gemensam målvaktsträning * Domare * Material och anläggningar * Fotbollsskolan * Vara barn/ungdom i Stigtomta, vad kan föreningen bidra med? * Övriga frågor och tankar Varje lag behöver finnas representerade av minst 1 vuxen, bjud gärna in vårdnadshavare att vara med på mötet genom att dela denna nyhet på er lagsida. Sektionen är en möjlighet att vara med och påverka våra barns fritid här i Stigtomta. Kommentera inlägget med vem/vilka som representerar ert lag senast den 8/5 Det bjuds på fika. Annelie Vestgöte Tränare P-13 5 maj 0kommentarer
  • Ny supertext grupp skapad

    Hej då ingen kan lägga in nya medlemmar i grupp på supertext. Skickar jag länken till en ny grupp som vi går över till. https://getsupertext.com/dela/afdueupamo /Karin P-13 13 apr 6kommentarer
  • Visa fler nyheter