• Uppdaterad tränings- och matchinformation

    Tack igen till alla för en fantastisk helg i Sporthallen med fantastiska tjejer och föräldrar! Nu tittar vi framåt igen och går in i huvudsäsong. Detta innebär att vi övergår till att inte länger kalla till träningar, vi utgår i stället från att alla kommer. Då gäller alltså att man meddelar oss tränare i förväg om man inte kan komma, alternativt skriver det på lagets messengergrupp. Vi försöker informera så gott vi kan, och hålla kalendern uppdaterat, då vi fortfarande inte kommer ha identiska träningstider varje vecka. T.ex. kör vi normalt måndagsträningar i Hagahallen, men idag behövs restitution efter en Himla Bra Cup. Det kommer därför kunna ligga flera träningar i kalendern om man kollar mer än 2-3 veckor framåt, än dom 3 träningar pr. vecka som vi tänker köra. Inför matcher kommer vi skicka kallelse direkt till dom som skall spela match, och normalt kallar vi 12 spelare pr. match (vi är 20 spelare i truppen). Ibland kan det dock komma kallelser av hela truppen (som nu om två helger, när vi åker till Övik för 4 matcher), eller intresseanmälan i förväg för att kolla av tillgänglighet, eller liknande. Vi startar seriespelet med mycket matcher dom första 3 helgerna, innan seriespelet tar en ledig helg i samband med höstlovet. Kalendern för matcherna är inte riktigt uppdaterad, då vi har ombokade matcher som fortsatt ligger fel i förbundets system, och därmed också i kalendern på laget. Detta kommer uppdateras inom nästa vecka. Ni får jättegärna meddela oss eller kommentera i kommentarsfältet redan nu om ni ser någon tidpunkt framåt som inte funkar för match/träning. Påminna oss gärna också en extra gång nu i början om eventuella fasta aktiviteter som krockar med en speciell träningsdag i veckan, så får vi koll på dessa, så att ni inte behöver skicka separat meddelande om frånvaro varje gång. v. 40 Tisdag 5/10 kl 17:40-19:00 – Höglunda Torsdag 7/10 kl 16:40-18:00 – Höglunda Fredag 8/10 kl 18:00-19:30 – A-hallen v. 41 Måndag 11/10 kl 18:15-19:30 – Haga Tisdag 12/10 kl 17:40-19:00 – Höglunda Fredag 15/10 kl 18:00-19:30 – A-hallen Lördag 16/10 – 2 matcher i Övik (alla kallas, separat info) Söndag 17/10 – 2 matcher i Övik (alla kallas, separat info) v. 42 Måndag 18/10 kl 18:15-19:30 – Haga Torsdag 21/10 kl 16:40-18:00 – Höglunda Fredag 22/10 kl 18:00-19:30 – A-hallen Lördag 23/10 från kl 16:30 – Hemmamatch i Höglunda (kallelse skickas 1-2 dagar innan) Söndag 24/10 från kl 13:30 – 2 matcher i Njurunda (kallelse skickas 1-2 dagar innan) v. 43 Tisdag 26/10 kl 17:40-19:00 – Höglunda Torsdag 28/10 kl 16:40-18:00 – Höglunda Lördag 30/10 från kl 17:00 – Hemmamatch i Hagahallen (kallelse skickas 1-2 dagar innan) Söndag 31/10 från kl 11:30 – Hemmamatch i Höglunda (kallelse skickas 1-2 dagar innan) F08 4 okt 2021 1kommentar
  • Inloggningar och administration försäljning

    Hej - återigen tack för en suverän helg. Jag skulle behöva få hjälp av en familj som kan tänka sig att ta på sig ansvaret för newbody och ravelli försäljningen för hösten. Inloggning kommer inom kort. Jag tar själv ansvar för kakservice logistiken (för de som vill vara med). Inloggning för att skapa konto och della webb shop är på denna länk: https://www.kakservice.se/minasidor/FOTETO Ni ska göra registrering med gruppkoden FOTETO på kakservice.se/minasidor Jag har under dokumnet också bifogat ett "hjälp blad" om någon kör fast. mvh F08 3 okt 2021 2kommentarer
  • Ändringar i arbetsschema

    Hej på er. jag har gjort några små justeringar i tiderna på arbetsschemat för helgen, så vänligen uppdatera er på arbetsschema daterat 211001. Tänker att det kan bli tufft i cafeet dels vid uppstart morgon och dels under lunchtiderna. Vi har dock inte fler föräldrar att sätta in och istället för att göra något mer tvingande i schemat så gör jag här en enkel vädjan... Att ni som ändå kanske är i Sporthallen av och till under dagarna, kollar till kompis föräldrarna i cafeet och hjälper dem rigga på morgonen och stötta upp bemanningen på dagen (kanske särskilt kring lunchtid). Jag har inte heller tidigare berättat för er att en av våra föräldrar är 1 av 4 cupgeneraler och hon gör ett fantastiskt jobb i det, så hinner ni ge en extra klapp på axeln till Karin Sondell (Olivias mamma) så vet jag att hon förtjänar varje heja rop hon kan få. Det är bland annat de eldsjälarna som gör att vi andra har en superhärlig helg att se fram emot. Glöm inte bort att ni alla ska lämna presenter, toaströr och långpanna hos oss på Bölevägen 30 ikväll mellan kl 17-19,30. Ni ska då också ta med fotolapparna så har jag dem i ordning inför morgondagen. Glöm heller inte att tjejerna ska ha med sig både svart och orange tröja i helgen, oavsett vilken del av truppen de tillhör. Jag har följande nummer kvar att dela ut: Svart: 4, 8, 9, 11, Orange; 4, 7, 9, 11, 14, 16, 21, 23, Förslagsvis tar ni med er dessa hem från oss ikväll. Nummer och storlekar finns i eget dokument under 21/22 mappen. Ses senare! F08 1 okt 2021 1kommentar
  • Serierna drar igång och vi börjar med en helg i Övik

    hej Vi fick tisdags kväll spelschemana publicerade. Dessa är nu också inlästa till laget och till vår kalender. Vi vill berätta att det finns dubbelbokningar som vi kommer successivt att arbeta oss igenom. På föräldramötet som kommer inom kort kommer vi att berätta mer om hur serierna fungerar och varför det kan upplevas som dubletter i kalendrarna. Dessa går dock inte att tas bort då de är en del av förbundets uppsättning i systemet IBIS där alla matcher koordineras. Vi har till vår stora glädje uppmärksammat att vi får en dubbelstart den 16-17 oktober, då vi kommer spela 2 matcher i Övik på lördagen och 2 matcher i övik på söndagen. Utifrån det har vi bokat Scandic hotell för hela laget och några ledareplatser. Vi tycker det blir en rolig uppstart på säsongspremiären och hoppas att alla tjejerna vill och kan följa med. För familjer som vill följa med kan vi boka på fler rum på Scandic för: 1150:- dubbelrum 1350:- trippelrum Ni meddelar då Lizze-Lott under denna helg (senast söndag kväll den 3/10) för att kunna göra bokningen. Hotellrum för familjerna betalas i förväg in till lagkassan. Ekonomisk prisbild * Boendet kommer kosta ca 400 kronor / spelare och då ingår frukost. Ledare följer med utan kostnad och den slanten tas av lagkassan. Ledarna kommer sannolikt ta egna bilar och ta med spelare - och den kostnaden står istället ledaren för. * Vi räknar med att ta med mat på lördagens lunch och mellis på eftermiddagen men att det blir en middag på kvällen - vilket kanske kan komma att kosta ytterligare 100 kronor. * Frukost ingår på söndagen och vi tänker oss fråga om vi kan få göra några extra smörgåsar och betala för det så vi får med oss lite mellis för söndagen. * Vi räknar med att även få köpa en lunch för söndagen, så räkna även med en kostnad på 100 kronor för det. Måltiderna kommer bokas gemensamt för hela laget och eventuella allergier meddelas till Lizze-Lott senast den 10 oktober via sms på 070-561 90 97. Finanisering Utifrån att föreningen vanligtvis står för bussresor till Övik så hoppas vi kunna få viss ekonomisk hjälp av föreningen, vi tänker också att vi kan ta en del i från lagkassan. MEN utifrån behov av att delfinanisera denna aktivitet så kommer vi under helgen att dela ut försäljningsbroschyrer för KAKSERVICE där laget tjänar 25 kronor per såld burk a 60 kronor. Min personliga erfarenhet är att dessa burkar är mycket lättsålda. Hoppas ni känner likadant. Då Newbody och Ravelli katalogerna delas ut nu under helgen så tänker vi att det kan vara en enkel kombination att samtidigt då ta upp beställning för kakor, godis och knäckebröd. Vi tänker oss prova med två olika försäljningsperioder, den första startar denna helg och avslutas 17 oktober. Leverans veckan därpå. Den andra försäjlningsperioden tänker vi blir innan jul och man kan ju då med fördel ta upp dessa beställningar redan vid första försäljningsperioden. Vi tänker att den börjar 22 november och avslutas den 5 december. Leverans veckan därpå. Om vi lyckas bra med dessa två försäljningar så kanske vi till viss del kan finanisera denna Öviks helg med delar av såväl mat som boende och kanske kan vi även kunna göra detta någon fler gång under säsong. På föräldramötet får vi diskutera ytterligare kring hur vi ser på försäljningen kring om allt ska gå rakt av till laget, eller om man vill sälja för egen avräkning mot egna kostnader på sådana här resor. De som då vill köpa sig fri kan då istället betala för helgen och de som vill försöka sälja en del och avräkna det mot prisbilden kan göra det. Vi i lagledningen vill betona att de föräldrar som inte har ekonomiska muskler för att kunna betala för aktiviteter såsom denna tripp till Övik pratar med kassören (Malin Berglund) om detta. Lagledningen är fullt eniga att i sådana förekommande fall så kommer lagkassan att gå in och stötta upp för dessa transaktioner. Vi är helt eniga om att samtliga barn i vårt lag ska kunna åka med. Det är ju bland annat det som det handlar om att spela i ett lag. Att vara ett lag och hjälpas åt när vi behöver varandra. Jag kommer under fredagen lägga upp en anmälan för denna Öviks helg och jag vill att ni senast den 3 oktober lämnar besked så att jag ska kunna bekräfta bokningen till hotellet. Hoppas att ni tycker detta är en rolig lösning och en bra ide. Vi är helt säker på att tjejerna kommer bli lyriska över att få åka iväg, bo på hotell och komma igång med seriespelet. Mvh Lizze-Lott F08 30 sep 2021 0kommentarer
  • Lagindelning En Himla Bra Cup

    Nedanför följer lagindelningen för en Himla Bra Cup, där vi har anmäld två grupper a 10 spelare. I varje match kommer vi spela med målvakt + 2 kedjor (11 spelare, ingen avbytare), så minst en spelare från det ”andra laget” kommer att kliva in och hjälpa det laget som skall spela match. Om vi får spelare sjuka, skadade eller andra frånvaron nu tätt inpå eller under cupen, så innebär det bara att flera än én spelare behöver kliva in och fylla upp det andra laget i dom matcherna detta gäller. Vi samlas alla i hallen kl 8:00 lördag morgon, och i första matchen för lag Orange kl 8:45 kliver Emira in från lag svart som extra spelare. Om något ytterligare händer i lag orange innan lördag morgon, kommer även Nelly kliva in och spela morgonmatchen. Sedan meddelar vi vidare vilka extra spelare som blir involverat i nästa match etc. efter föregående match, och slutligen hur vi organiserar oss inför vår egen internmatch lördag eftermiddag. För fullständigt spelschema och övriga aktiviteter under helgen, rekommenderar vi att ta ett kort på körschemat (under rubriken dokument) så har ni snabb översikt över båda lördag och söndag. Vi ses på lördag morgon! Lag Orange Patricia Tove Linnea Kajsa Mathea Olivia Nora Lykke Nea Viola Lag Svart Iris Emira Wera Ida J Ida A Tilda Meja Minna Nelly Telma F08 30 sep 2021 0kommentarer
  • Information inför En Himla Bra Cup

    Hej Här kommer förhoppningsivs kortfattad info :-) * Vi använder pengar från lagkassan till deltagarekorten för samtliga spelare. Det kostar laget 150 kronor per deltagande spelare att delta i cupen och för det får man inträde till Himlabadet, alla matcher, medalj och även deltagarekort för tränare ingår. * Definitivt arbetsschema för samtliga familjer ligger publicerat under dokument. Observera att tider har justeras och en eller annan ansvarsroll. Arbetsinstruktion finns i ett ark i excelbladet. * Samtliga priser, toaströr, kakor och ev fotolappar lämnas hos Bergmans på FREDAG KL 17,00-19,30. Om man inte kan under den tiden så kommuniceras detta INDIVIDUELLT med Lizze-Lott på messenger. ALLA MÅSTE HA LÄMNAT ALLT SENAST 19,30 då vi då måste åka ner med allt till Sporthallen. Cuparrangören har varit tydlig med att de kräver samordning i lämnandet av såväl bakning / toaströr / priser. Därav att alla får lämna till Bergmans. * Preliminärt körschema för helgen för samtliga familjer ligger publicerat under dokument. Observera att vi håller ihop hela laget båda dagarna, även om det blir två trupper som spelar match. Några spelare kommer att dubblera på en match vardera då vi är för få i truppen. Extra körscheman kommer finnas i fiket i entrehallen under dagarna om någon undrar. Tjejerna kommer få var sina lappar så de kan ha lite egen kontroll och veta vart de ska när. * Robert Eriksson kommer försöka filma samtliga matcher (de han hinner och kan) så ni som inte kan närvara kan således se matcherna via innebandy appen. * Som vanligt så har "lagledningen" några önskemål / principer kring när vi spelar matcher och cuper. - Vi hejar och hänger ihop under dagarna, vi försöker se så mkt matcher som möjligt tillsammans, - Vi undviker godis ätande innan matcherna är slutspelade för dagen. - Mobiltelefonerna samlas in (hos LL) och man får tillbaka dem under längre pauser. Vid eventuella frågor inför eller under helgen så kontaktar ni Lizze-Lott på 070-561 90 97. Väl mött till en intensiv men galet rolig helg! // Lizze-Lott F08 29 sep 2021 3kommentarer
  • Vänligen observera förändrade träningstider tors-fre

    Hej Det kommer vara match i Ahallen på fredagen som gör att den träningen utgår. Samtidigt så har en ledarutvecklingskväll som var planerad på torsdagen, flyttats fram - varpå vi kan lägga tillbaka träningen på torsdag till 16,40-18,00 på Höglunda. Väl mött! F08 28 sep 2021 0kommentarer
  • Påminner om frivillighet Ullmax - pengar till lagkassan

    Vi har ett konto på Ullmax så om familj o vänner köper i webbshoppen så kan de välja vårt lag och då går 10% till laget. Om ni är flera som vill sälja mer än något enstaka så kan vi starta upp en försäljning. Ni kan i så fall skriva här i tråden. Annars kan ni som sagt distribuera adressen: https://shop.ullmax.com/se Och när man kommer till betalningen så väljer man vårt lag: IBF Södermalm F07-08. Exemplet ovan är på ett köp på 300kr där vi då får 30kr. Om vi startar gemensam försäljning då får vi istället upp till 90kr för samma vara. F08 24 sep 2021 3kommentarer
  • Nummer och klädstorlekar

    Hej efter ytterligare ett par kämpiga kvällar :-) så tror jag att jag har fått ihop nummer och storlekar. Tjejerna kommer få ut sina tröjor på matchen på fredag, som vi kommer spela i ORANGA tröjor. Säkerställ att ni har svarta shorts och svarta strumpor. Tänk på att det är "halt" i A-hallen så det kan vara en god ide att se över sulorna på era barns skor. Självklart spelar vi med klubba, glasögon och märkt vattenflaska. Jag kommer under kvällen ikväll att lägga upp ett dokument med det nummer / strl som jag lyckats få till. I de allra flesta fall har jag kommunicerat med er föräldrar innan, så det bör inte vara några överaskningar. Lite senare (så snart cupen varit) så kommer vi att se över om några spelare behöver nya overaller eller andra träningströjor osv men vårt huvudspår nu är att: * Använda oranga tröjor utan reklam * Används svarta tröjor i en mix av det "gamla" trycket med B3/Deloitte och delvis med ett annat tryck för de tjejer som behövt gå upp i storlek. Om några föräldrar sitter på potentiella sponsorer så får ni gärna höra av er. Det vore kul att ge tjejerna ytterligare träningskläder, vattenflaskor, eller något annat som binder laget samman. Om ni har funderingar kring kläder / storlekar så kan vi prata om det på fredagens match, eller om ni hör av er vid något tillfälle. Hoppas att ni som inte spelar på fredag, ändå kommer och tittar, tar era tröjor och hejar fram vårt härliga lag. Väl mött. F08 23 sep 2021 0kommentarer
  • Preliminärt arbetsschema en Himla Bra Cup 2-3 oktober

    Hej jag har gjort ett PRELIMINÄRT arbetsschema för cuphelgen. Jag vill flagga för att vi inte ännu har fått exakta tider för hur fiket ska vara öppet, men jag har gjort en prelimär tanke så ni har en chans att planera på ett ungefär om hur helgen kan bli avseende arbete. Om tiden inte passar er familj (jag har räknat med 1 person ur varje familj) så får ni byta sinsemellan. Jag koordinerar inte byten. Arbetsschemat ligger upplagt under mappen 21/22 och jag tänker att ni som behöver byta kan ju använda messenger gruppen för att ställa frågor om byten. Några har fått såväl arbetspass som bakning / toast men jag har då tagit hänsyn till att det är familjer som inte tagit på sig uppgift på träningsmatchen nu på fredag. Jag tänker att under en hel säsong så kommer detta att jämna ut sig. Jag ska försöka hålla lite koll och fördela ut det jämnt. Som sagt, detta är preliminära tider och när jag får slutliga förutsättningar från cupledningen så kommer jag uppdatera arbetsschemat, men se detta som ungefärliga tider. mvh F08 22 sep 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter