211023-24 Arbetsschema hemmamatcher Moälven F08 och F09
Hej jag har nu gjort arbetsschema över nästkommande helg hemma, så att ni god tid hinner planera för ert arbete och ev inköp. Arbetsschemat ligger under dokument och heter 211023-24 Arbetsschema hemmamatcher Moälven F08 och F09. Nytt för i år är att jag har en ackumulerad statistik så att det ska förhoppningsvis bli väldans jämnt kring såväl arbete i sek, fik, toaströr, långpanne bak som kaffekokning. Eventuella byten gör ni sinsemellan men meddelar mig så jag kan hålla koll och uppdatera statistiken. Dessa arbetsscheman publiceras långt innan match uttagning varpå ni som inte kan delta i match / eller är uttagna i så fall får byta sinsemellan om ni inte tänkte komma dit ändå. Ledarfamiljer bemannar inte sek och fik men kommer likt alla andra att bidra med toaströr, långpannor och kaffekokning. I alla fall i väntan på att föräldramötet eventuellt säger något annat. Om någon familj inte känner sig bekväm med ex vis sek uppgifter så går det ju med fördel att byta mot fik uppgifter. Men meddela mig då gärna så att jag längre fram inte sätter upp er på sek. Meddela mig gärna om ni ser några krockar. Väl mött.
F08
13 okt 2021
0kommentarer
Draft 5 övik
hej se nytt draft. mvh
F08
13 okt 2021
0kommentarer
Draft 4 Övik
Hej då vi tyvärr fått avbokningar av skadade spelare så har vi återigen fått göra om boende listorna och därmed också lite på transport listorna. Konsekvensen blir att i två av 4 bädds rummen sover vuxna och barn ihop, detta för att få ihop den bästa ekonomin på totalen. Vi förstår om enskilda spelare blir besvikna att de inte får bo med "bara" lagkamrater, men utifrån förutsättningarna är detta det bästa vi kunnat göra på kort tid och utifrån de hotellbokningarna vi redan haft. Vi blir 17 spelare och 5 ledare soms åker. mvh
F08
12 okt 2021
0kommentarer
Förebyggande fys
För att förebygga skador. 👍
F08
12 okt 2021
2kommentarer
Föräldramöte och intresse anmälan Storvreta cup
Hej Av olika skäl har vi svårt att få till en kväll för föräldramöte just nu, arbetsresor, utbidlningar för tränare och annat krockar vilt. Av den anledningen går vi ut med en intressanamälan till Storvreta cup för att se om vi får ihop ett lag. OM vi får ihop ett lag så anmäler vi det innan vi har hunnit få till ett föräldramöte. Datumet är 2-4/1 -2022. Vi låter anmälan ligga uppe tills på torsdagskvällen den 14/10. Då vill vi att ni har svarat. Mer om cupen kan ni läsa här: https://solidsport.com/storvretacupen/page/general?locale=sv Preliminärt blir föräldramötet via teams den 19/10 kl 20,30 via teams. Inbjudan med länk läggs upp som aktivitet. Vänligen svara på om ni kan delta. Vi ses!
F08
11 okt 2021
0kommentarer
Draft 3 Öviks helg
hej Några ytterligare korrigeringar är gjorda. Vänligen observera att såväl boende lista som bil lista är uppdaterad. Listan hittas under dokument 211016-17 draft 3 Öviks helg mvh
F08
11 okt 2021
0kommentarer
Uppdateringar boende / bilar Öviks helgen
Hej * Vi har nu redigerat lite i tidtabellen för att komma till sömn lite tidigare. * Vi har också redigerat boende listan, gå igenom den med era barn och hör av er INDIVIDUELLT till mig om det är så att ni ser utmaningar med hur barnen nu är placerade. * Vi ser en poäng i att man åker i samma bil som man sedan sover i - den policyn håller fortfarande med viss redigering. Se uppdateringar även i bil listan. Nytt dokument heter 211016-17 draft 2 upplägg Öviks helg. Hoppas detta blir bra för alla. Trevlig helg.
F08
9 okt 2021
0kommentarer
Resan till övik - prel boende, körschema, packlista, bilar
Hej Nu har vi ledare arbetat fram en teori om boende, körschema, packlista och vem åker i vilken bil. Några noteringar; 1) vi har försökt tänka till på att boendet ska vara med någon de umgås mer med eller att vi vet att det är ett barn som tar ansvar för andra kompisar, även om de inte känner varandra jätteväl. Därför vill vi nu att ni föräldrar går igenom boendet med era barn och kollar av så att de känner sig trygga med sina sovkompisar. OM någon ABSOLUT måste byta, så vill Lizze-Lott ha enskilda sms om det. Dvs ingen öppen kommunikation i messenger gruppen. 2) Vem som åker i vilken bil är också kopplat till boendet, så vi önskar även här att ingen ommöblering sker mellan föräldrar, utan att vi håller oss till boende planen. 3) Det finns som vanligt ett detaljerat körschema, så att alla känner att de har kontroll och vet vad som ska hända. Det gör också att ni föräldrar vet vad som händer när, och om ni vill komma upp så vet ni var tjejerna är vid olika tillfällen. 4) Det finns en packlista med både vad som ska tas med i form av match / övrig tid och mat. Det finns också listat vad resan uppskattas kosta och jag ber er särskilt prata med era barn om vikten av att köpa lunch på söndag och max prislappen på godis på lördag. De delar som ska betalas in till laget, för gemensamma utlägg kommer Malin (kassör) att informera om senare när vi fått klart med hur mkt bidrag vi får från föreningen. Räkna med att betalningen ska ske på måndag-tisdag så att kassören hinner sammanställa innan avresa. 5) Frågan om läxläsningens vara eller icke vara. Det har emottagits på blandat sätt bland tjejerna men vi ledare tror att det är en bra grej dessa gånger när vi borta heldagar lör-söndag. Vi tänker att vi vinner i längden på att ha det som ett återkommande inslag när det finns utrymme. 6) Mobiltelefoner - det fungerade JÄTTEBRA med att tjejerna umgicks med varandra istället för att hänga över mobiltelefoner, det blir mkt mer samvaro och dialog. Utifrån det insamlas mobilerna när vi kommer upp till husum och lämnas tillbaka först på kvällen. Vi har en tanke om att ni föräldrar försöker ringa "god natt" efter sista matchen i Husum vid 17,30 (vi lämnar tba mobilerna efter sista match och samlar sedan in igen lite senare). Detta då vi märkt på tidigare cuper att ju senare på kvällen man ringer och pratar med sina föräldrar, desto större tycks hemlängtan och oro bli. Då för att få så mkt lagtid / lugn och ro inför sömn så skulle vi önska att ni försöker ta samtalen mellan 17,30-18,30. Övrig tid kan ni ju alltid nå tjejerna via Lizze-Lotts telefon, 070-561 90 97. Självklart kommer tjejerna att få ha sina mobiltelefoner över natten. De kommer också att i förväg få reda på var såväl tränarna herr bor, som vart lagledare och tränare dam bor. 7) Finansiering - Totala kostnaden för helgen beräknas till ca 800 kronor per spelare. 200 kronor av dessa måste ni föräldrar ge era barn att kunna betala för själva. Det avser lördagsgodis, lunch söndag och middag söndag. Resterande 600 kronor kommer fördelas så att föreningen betalar en del, lagkassan en del och föräldrarna en del. Den inbetalning ni förväntas göra kommer att meddelas under helgen och vi ser gärna att ni har betalat in det till kassören senast på tisdag så att vi därefter hinner föra över pengar till de vuxna som ska göra utläggen. På föräldramötet kommer beslut att fattas om hur kak / godis försäljningens intäkter kommer hanteras. Om det då blir individuell finansiering kommer den ersättningen att återbetalas till resp familj eller läggas som "buffert" inför framtida roligheter. 8) Under dokument ligger ett excel ark som heter 211016-17 förslag upplägg Öviks helg. Se upp - det finns 4 flikar. Läs noggrannt coh gå gärna igenom med barnen. 9) Föräldramötet kommer inom kort - vi håller på att koordinerad med en kortare dietist föreläsning för såväl barn som vuxna. Vi ledare ser verkligen fram emot denna helg och vi vet att era tjejer gör det också. Ev funderingar - tveka inte - hör av er.
F08
7 okt 2021
0kommentarer
Beställning av kläder
Nu finns en klädprofil upplagd under Dokument och mappen 21/22. Kolla om ni behöver beställa overall eller något annat och återkom till mig på 070-3853700 om ni vill beställa. Om ni är osäker på storlek så kan vi i första hand prova nån annans inom laget. Brukar finnas storlekar att prova. Annars får vi vända oss till föreningen. Hör av er för hjälp. Återkom senast torsdag nästa vecka, 14 okt för beställning.
F08
7 okt 2021
2kommentarer
Newbody och Ravelli
Hej! Här kommer länkar för att registrera er som säljare för newbody och ravelli. För newbody kan man med fördel logga in med en befintlig användare efter att man klickat på länken. För ravelli verkar man alltid ska registrera en ny användare. Man kan gärna använda barnets namn så blir det lättare att koppla försäljningen till rätt familj sen. Försäljningsperioden pågår fram till och med sista oktober. Om det är lika som tidigare år så finns inget direkt säljkrav, men ett önskemål om 9 paket per familj (alltså totalt 9 paket ravelli och/eller newbody) per säljomgång. Det kommer en till omgång på våren. Rätta mig om jag har fel Lizze-Lott:-) https://www.newbody.se/reg/TDJEPVZ https://partner.ravelli.se/se/register/5025-sundsvalls-innebandyforening/17364-sundsvalls-innebandyforening-f07-soder Hör av er om det finns frågor!
F08
5 okt 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter