Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Ingelstad IBK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Ingelstad IBK.
Ingelstad IBK:s klubbsida
Följ oss för uppdateringar
Som tidigare har annonserats om så träffas vi lördagen 26/8 kl 10.00 i bygdegården Loke i Jät för att gemensamt starta upp säsongen 23/24. Syftet med träffen är dels att dela med oss av all nödvändig information inför säsongen vad det gäller material, träningstider, sociala medier, administration och så vidare. Dessutom behöver klubbens ledare gemensamt diskutera och uppdatera vår värdegrund så att vi kan säkerställa att den fortfarande genomsyrar vår verksamhet.
Utöver ovanstående så kommer vi att diskutera och fastslå gemensamma rutiner för hur vi samverkar mellan våra lag och hur vi förhåller oss till varandra. Detta för att det ska finnas vissa grundpelare att luta oss emot om olika lag har olika syn på vad som är rätt och fel. Dessutom kommer vi under dagen att få besök av Cilla från RF SISU som dels kommer att hjälpa oss med vårt värdegrundsarbete. Cilla kommer även att gå igenom Idrottonline med oss, https://www.rf.se/bidrag-och-stod/it-tjanster/idrottonline, och informera om hur ni som ledare rapporterar in lärgrupper. Alla klubbens ledare har fått nya behörigheter i idrottonline och ska ha fått ett mail med nya inloggningsuppgifter skickade till sig, om du inte har fått det så hör av dig till info@ingelstadibk.se så gör vi ett nytt försök. Inför träffen är det även bra om alla laddar ner appen idrottonline och testar så att du ka logga in med dina inloggningsuppgifter.
Detta är en viktig dag för hela klubben och för att få en samsyn med oss in i den nya säsongen. Därför hoppas vi att så många som möjligt har möjlighet att närvara, och givetvis måste minst en ledare från varje lag vara på plats. Dagen håller på mellan kl 10.00 och ca 17.00, och vi bjuder på fika samt lunch. För att kunna beställa match och planera dagen så behöver vi få in din anmälan senast söndag 20/8 och du anmäler dig via formuläret på https://forms.office.com/e/nJT4X8tfxC. Glöm inte att även fylla i om du behöver någon specialkost.
Växjö Kommun har som krav att alla klubbar i kommunen ska begära utdrag ur belastningsregistret för sina barn -och ungdomsledare. Kravet på utdrag ur belastningsregistret är en del i det förebyggande arbetet för att skapa trygga klubbmiljöer för barn och ungdomar. Det innebär att du som ny ungdomsledare eller om det är tre år sedan du senast visade upp utdraget själv ska ta kontakt med polisens belastningsregister och begära utdrag. Detta gör du via polisens e-tjänst som finns på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. De ledare som berörs av detta kommer att få ett separat utskick. Registerutdrag uppvisas för Anders Karlsson eller Hanna Karlsson, förslagsvis redan på ledarträffen i Jät.
DJ20 Träningsmatch | 28 sep, 18:15 |
P-10/11 Träning | 28 sep, 19:00 |
A-lag Damer Träning | 28 sep, 19:30 |
HJ-U Träning | 28 sep, 20:10 |
F-12/13/14 Träning | 29 sep, 16:45 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera