• Sargvaktsschema 25/26

    Hej! Här kommer sargvaktsschema för kommande säsong. Om det av någon anledning skulle vara problem vid något tillfälle så försök då att byta med något annat lag och kommunicera detta med kontaktpersoner i herr respektive damlaget. Herr 10 september P12 Dam 13 september F12/13 Herr 10 oktober P13 Dam 17 oktober F12/13 Herr 21 oktober P12 Dam 24 oktober F10/11 Dam 5 november DJ Herr 7 november P09/10 Dam 14 november F12/13 Herr 21 november P13 Herr 5 december P12 Dam 7 december F10/11 Herr 19 december P09/10 Dam 21 december DJ Herr 9 januari P14 Dam 16 januari F14 Herr 23 januari P12 Herr 30 januari P14 Dam 6 februari F12/13 Dam 15 februari F10/11 Herr 20 februari P14 Dam 27 februari F14 Dam 6 mars F12/13 Herr 13 mars P13 Dam 21 mars F10/11 Kontaktpersoner: Dam - Robert Andreasson (robert.skolan@hotmail.com) Herr - Simon Lydigh (simonlydigh@hotmail.com) Tränare & Ledare 6 sep 0kommentarer
  • Information gällande urdragning/matchflytt i serier

    Hej! Säsongen närmar sig och med detta all planering och hantering kring matcher gällande hallbokning och streaming. Från det att matcherna kom ut i Ibis och när hemmamatcherna tidsattes så har också Ingelstad Sporthall bokats. Detta gör då att om lag drar sig ur så skickas den informationen dels till vår info-mail men också till angiven kontaktperson för laget i serien. Samma sak gäller också om det blir aktuellt med en flytt av match under säsong. Vi vet att lag har försvunnit från diverse serier men väldigt få har kontaktat vare sig ansvarig för hallbokning eller streaming. Så följande måste göras när ni får info om att ett lag dragit sig ur en serie: Kontakta ansvarig för hallbokningar för att meddela att halltiden kan avbokas eller om man har för avsikt att försöka använda tiden till annat Kontakta ansvarig för streaming för bortplockning från Innebandy Play (SolidSport) Om detta inte görs innebär det att vi får betala onödig hyra för oanvänd halltid att vi inte kan erbjuda tiden för en eventuell matchflytt att vi får irriterade personer som tror att dom ska kunna se en match som inte sänds Skulle det trots denna påminnelse innebära att man inte meddelar att man behöver avboka en tid så kommer vi som föreningen se över om och vad det kan bli konsekvenser. Kontaktpersoner: Hallbokningar - Jörgen Glanshed (jorgen@glanshed.com) Innebandy Play (SolidSport) - Per Callenholm Ljung (per.ljung100@gmail.com) Tränare & Ledare 6 sep 0kommentarer
  • Lärgrupper Idrottonline säsongen 25/26

    Hej, som informerat vid ledardagen 31:e augusti (återigen tack till er som aktivt valde att delta) Säsong 25/26 är inget undantag, utan vi kommer leverera rapportering enligt hur alla tränare och ledare samarbetar under säsongen i Idrottonline, som vi har berättar om ger rapporteringen möjligheten till ledarträffar, mat, fika etc. Vikten av att aktivt engagera sig är med det sagt rätt vesäntligt för Ingelstad IBK. Nedan är förslag generellt, återkoppling till Ingelstad IBK om något inte är korrekt. info@ingelstadibk.se OBS de eventuella sammarbeten som sker mellan lagen där ni planerar, vänligen återkom med att dessa finns så sätter Ingelstad IBK en rimlig nivå på dessa. Info från säsong 24/25 nedan: -------------- Som vi diskuterade på ledardagen den 31 augusti och som nämns i vår gemensamma ledarhandbok, vill vi förbättra vår rapportering av den tid vi lägger ner som ledare för våra lag, särskilt i planeringen. De dialoger vi har inför träningar, matcher eller andra aktiviteter är viktiga att rapportera. Detta kan ge oss som förening möjlighet att få stöd i form av föreläsningar, betalda aktiviteter som ledardagen (inklusive mat och fika), samt ytterligare stöd i form av material eller liknande. För att skapa dessa förutsättningar ska vi rapportera den tid vi lägger ner. Så här går det till: 1. Registrering i Idrottonline: Se till att ni som ledare i respektive lag är registrerade i Idrottonline (stöd finns i ledarhandboken). 2. Rapportering av tid: Svara på följande till Info@ingelstadibk.se - Lägger ni minst 45 minuter per vecka på dialoger (på plats i hallen, före/efter träningar och matcher) eller i samtal under veckan (telefon, meddelanden, etc.)? Vi inom Ingelstad IBK tror att ni alla gör det. -Om ja, kommer vi att skapa en serie av tillfällen som löper fram till jul/nyår i Idrottonline som steg ett, efter det skapar vi en ny serie som löper efter jul/nyår till slutet på säsongen -Om ni har dialoger men inte uppnår 45 minuter per vecka, återkom med beräknad tid så justerar vi frekvensen av avrapportering. 3. Avrapportering via app: Det är er uppgift som ledare att rapportera dessa tillfällen via appen på telefonen, logga in med skapad inlogg och användare. Ert ansvar är att korrigera rapportering då Ingelstad IBK ser till att varje tillfälle är ifyllt för närvaro. 4. Ansvarig ledare: Vi behöver veta vem av er som ledare i respektive lag som tar ansvar för att kryssa av de tillfällen som läggs upp. Har ni som ledare dialoger med andra tränare för andra lag återkommande, likt för ert eget lag? Dvs, samarbeten och planering som sker i den riktningen - återkom till oss så skapar vi en serie som möter dessa behov. Vi kommer att hjälpa er att förstå hur man rapporterar, nu gäller det att komma igång! Frågor, svar finns i ledarhandboken - alternativt via tränarkollegor i övriga lag. Annars via Ingelstad IBK på Info@ingelstadibk.se Tränare & Ledare 3 sep 0kommentarer
  • Visa fler nyheter