Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IFK Aspudden-Tellus P2014 Röd
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IFK Aspudden-Tellus P2014 Röd.
P2014 Röd
Följ oss för uppdateringar
Hej allihop!
Snart är det dags för oss i P2024 Röd att bemanna kiosken i klubbhuset. Här kommer en enkel rutin för arbetspassen i kiosken som de andra lagen använt. I vårt lag är Mikaela (Sams mamma) inköpsansvarig och hon kommer att få nyckel till klubbhuset samt ordna med inköp inför vår helg den 24-25 maj. Mikaela kommer att ta kontakt med de team som bemannar kiosken för att överlämna nyckel och se till så att allt är i ordning inför vår helg.
Om ni som ska bemanna kiosken har några frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att höra av er till Mikaela.
Bemanning av kiosken i klubbhuset IFK Aspudden Tellus
Öppettider i kiosken är kl. 8:30-15:30 lördag och söndag
Inköpsansvarig P2014 Röd:
Mikaela Wedin 070 440 09 50, wedinmikaela@gmail.com
När det spelas herr- och dammatcher bemannas även Roten (det runda gula huset vid stora planen). För vårt lag är det enbart söndag 22/6 som vi ansvarar för att bemanna Roten. Se info längre ned i dokumentet om rutin för detta.
Rutiner för kiosken på plats
Koka upp vatten i stor kastrull till korven, lägg i cirka 10 korvar och förbered med tång, bröd och korvpapper bredvid spisen.
Brygg fyra kannor kaffe
Koka en termos med tevatten
Förbered toast, cirka 10-12 st med ost och kalkon och cirka 8-10 st med bara ost. Dessa har jag ställt i lådor med korvpapper mellan varje toast. Förvara sedan i kylskåpet under smörgåsjärnen. Se bild i chatten.
Slå på smörgåsjärnen och lägg fram tång.
Ställ fram dryck i luckan och sätt upp bilder på de glassar som finns att köpa
Ställ fram chips, godis och eventuella bakverk vid luckan
Ställ ut bord och stolar på altanen
Häng ut SIA-flaggan
Bygg ihop två vepor och ställ en på altanen och en vid de gröna omklädningsrummen (finns i svarta väskor i ett hörn i klubbhuset)
Öppna ett omklädningsrum och ställ en tunna så att dörren inte går igen (med nyckelkort som finns i hörnskåpet, se bild i chatten)
Ställ ut ett vitt fällbord bredvid luckan med kaffetermosar, termos med hett vatten, socker, mjölk, skedar, servetter, lock, kopphållare, tepåsar/oboy, senap och ketchup.
Öppna luckan med nyckel som finns i hörnskåpet.
Vid stängning 15:30 så packas allt in, diska, städa, kasta sopor och lås alla dörrar efter er (inklusive omklädningsrum). Skriv upp om något tar slut eller behöver handlas och meddela den som är inköpsansvarig för ert lag.
*Roten vid hemmamatcher herr och damlagen
Samling cirka en timme innan matchstart.
1. Brygg fyra kannor kaffe och koka en kanna tevatten
2. Packa plastbackar med följande:
kastrull
lock
tång
korvpapper
bröd
korv
ketchup
senap
muggar
skedar
socker
mjölk
tepåsar/oboy
servetter
godis
chips
läsk
festis
halsdukar
flaskor
prislista med swish-qr-kod
(alltså allt ni ska/vill sälja där nere)
3. Bär ner allt till roten och koka korv där och ställ upp det som ni ska sälja i luckan. Lås klubbhuset när ni går därifrån.
Vid stängning
Bär tillbaka allt till klubbhuset. Vi får alltså inte använda något som tillhör scouterna och inte lämna kvar något där. Allt som vi ska använda bär vi dit och tar med därifrån igen.
Övrig info:
Ta aldrig på korvbröd eller toast med händerna. Använd alltid tång, korvpapper/toastfickor eller engångshandskar.
Bilder som förtydligar kommer separat i what's up.
Lördag den 24 maj
Förmiddagen 08.30-12.00:
Isak
Fritte
Eftermiddagen 12.00-15.30:
David
Dante
Söndag den 25 maj
Förmiddagen 08.30-12.00:
Sigge
Nino
Eftermiddagen 12.00-15.30:
Astor
Harry/Sam
Söndag den 22 juni (kiosken flyttas till Roten)
17.30-20.30
Benjamin
Elis
(Bollkallar får vi återkomma till när vi hur klubben ställer sig till det efter tidigare insident men det vore toppen om 4-6 av killarna kan tänkas sig att ställa upp)
Vi kommer få fler helger då vi ska bemanna kiosken så ni som inte står den här helgen kommer att behöva hjälpa till då, ihop med oss andra. Vi måste alla hjälpas åt för att det ska fungera.
Hälsningar Mikaela och Elima
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera