• Info till caféansvariga

    CAFÉ IBK Bergum Caféansvarig vid match har följande ansvar: - Vara på plats minst 45 min innan match. - Om man har första matchen för dagen skall man: o Skriva upp alla dagens matcher upp på White board tavlan vid entrén. Matcherna kan hittas i IBK Bergum kalender på laget.se o Ta en titt i omklädningsrummen + handikapptoaletten och se att toalettpapper finns och att toaletten ser fräsch ut. Vid behov finns städattiraljer i städskåpet inne i caféet. o Ställ fram bord för caféförsäljningen i entrén. o Hämta pantlådan i vårt förråd, se till att det finns en soppåse istoppad så att burkarna hamnar i en säck. Finns ingen säck så finns säckar i städskåpet. - Alla ska: o Koka kaffe o Bemanna caféet innan/under/efter match (tills nytt lag tar över) o Se till att hembakt finns snygg upplagt och att kylen är fylld med dricka. o Gör några frallor, eller fyll på vid behov. Frallor finns i frysen. Smör & ost finns i kylen. ”Gladpack” finns på översta hyllan i städskåpet. NOTERA: Vid hantering av toast/frallor – använd engångshandskar - Om man har sista matchen för dagen skall man: o Plocka undan, överblivna kakor kan frysas. Plastbunkar finns i skåpet ovanför diskbänk. o Ställ pantlådan i förrådet igen. Behöver ej tömmas. o Diska ev. fat, kaffetermos, bryggare etc. Alla maskiner ska ställas in i skåpen igen på uppmärkt plats. o Se till att köket är rent och snyggt när ni lämnar. o Slänga alla sopor i soprummet på baksidan i huset som ligger till vänster efter bommen, samma nyckel som går till hallen går till soprummet (ledare har nyckel). Detta är info som gäller för klubben. Mvh Lotta --- 13 okt 2019 0kommentarer
  • Tjänstgöring hemmamatcher blå hösten

    Precis som tidigare terminer behöver vi hjälpas åt att bemanna café och sekretariat under våra två hemmamatcher denna hösten. Det har även tillkommit rollen som trivselmöte. I cafébemanningen ingår att ta med sig något bakverk (köpt eller hembakat spelar ingen roll), samt att hålla i försäljningen. I sekretariatet sköter man tidtagning och för matchprotokollet. Det finns alltid en tränare att fråga om man är osäker. Om du inte kan det datum du är uppsatt på får du själv ta kontakt med någon annan i lager som kan byta/ersätta dig. Det har även lagts ut mer info om rollen som trivselvärd, läs denna för att få mer info. 20/11 café Dario, Eduardo sekretariat Vidar, Wilma trivselvärd Viggo 24/11 café Simon B, Hugo B sekretariat Liam, Edijon trivselvärd David 8/12 café Tim,Viggo sekretariat Simon B, David trivselvärd Wilma Mvh Lotta --- 13 okt 2019 2kommentarer
  • Välkommen till säsongen 2019/2020

    Hej alla. Välkommen till en ny och spännande säsong, Hösten närmar sig med stormsteg och det ska bli skönt att få komma in i en varm hall för att spela innebandy. Vi har nya tider för i år, följande tider gäller. Träningstider för säsongen 2019/2020 Tisdagar kl. 18.00 - 19.00 i Bergumshallen Torsdagar kl. 17,45 - 18,45 i Bergumshallen Nytt för i år är även, matchgrupper, för att möta barnens nivå och matchbehov har vi 2st olika grupper för match. Det innebär att alla kommer att få spela match varje vecka, vi hoppas ni ser positivt på det. Så välkomna ner till träningen. Mvh Henric, Daniel, Anders och Edvin. --- 4 sep 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter