• God fortsättning och gott nytt år!

    Hej Spelare och Föräldrar! God forsättning och gott nytt år! Då skriver vi 2017 i almnackan och halva säsongen 2016/2017 är genomförd. Jösses vad fort det har gått. Men det är väl förmodligen så det känns när man har roligt. Vi ledare säger det igen det är väldigt roligt att se er utvecklig killar och möta er på träningen. Ni känns positiva och glada och vi tycker att Ni håller bra fokus på träningen även om vi alltid kan utvecklas mer. KILLAR NI ÄR SUPERBRA!! Ni föräldrar ska också ha en eloge. Ni har också en positiv och engagerad inställning och det är kul att så många av er stannar kvar och kikar på killarnas träning. Bra också att ni ställt upp med ert arbete med cafeteria, idrottsrabatten mm och en positiv atmosfär på sammandrag och matcher. Detta bådar gott för framtiden. Vår ambition är självklart att vi ska sitta på läktaren tillsammans precis som B pojkarnas föräldrar gjorde i A hallen under dagens träning. Det är förhoppningsvis vi som sitter där tillsammans om 5-6 år. Det går betydligt fortare än vad man förstår. NI ÄR GRYMT VIKTIGA!!! Våren 2017 kommer bjuda på olika utmaningar. Utöver träningarna kommer vi spela ett antal sammandrag. 08:orna kommer spela våra egna knatte sammandrag hemma och 07:orna kommer spela förbundets sammandrag. I de fall det inte krockar med våra egna sammandrag kommer 08orna vara med på 07ornas sammandrag och då åker vi med fler lag. 06 killarna spelar som vanligt med 07orna. Separata kallelser kommer till matchsammandragen. Vi utvärderar också eventuellt deltagande i någon form av dagscup. Detta lite beroende på om förbundets sammandrag blir av som planerat. Vi återkommer om detta. Övrigt Ni grabbar var väldigt bekymrade innan Jul avslutningen då ni inte fick någon godispåse eller julfika etc etc.. Vi ledare känner inte att en godispåse rimmar med den ambition och plan vi har. Därför sa vi till er killar att vi återkommer med en överaskning framöver. Det kommer en separat kallelse till denna. Som sagt ovan vi tycker att det är otroligt roligt att umgås med denna glada grupp och vil ville hitta på något speciellt. Cafeterian Vi har fått våra arbetsdagar i cafeterian för våren 2017. De som inte stod i cafeterian i höstas kommer nu få stå sina pass samt att några av er som under hösten hade kortare pass kommer få ett pass under vårens datum. Hoppas att det är ok. De intjänade pengarna går som sagt till en god sak, våra barn. De datum vi fått är: 28 Januari 29 Januari 25 Februari 26 Februari Vi kommer under morgondagen stämma av vilka tider vi ska bemanna och återkommer med schema därefter. De som har kvar att stå är Hugo, Karam, Karim, William M, Viktor, Alexander, Aaron, Melker, Tadas, Lendrit, Alfred, Lowe. 28 Januari är det bland annat knattehandboll för 08orna. Vi ledare finns som alltid tillgängliga för frågor eller information! Forza HP Blå!! Mathias, Fredrik, Anders, Jari Juniorlag 8 jan 2017 0kommentarer
  • PÅMINNELSE!! Våra arbetsdagar i cafeterian!

    Hej föräldrar! Påminnelse! Vi skriver till er denna gång för vi har fått våra arbetsdagar i cafeterian. Tanken var att vi skulle ta upp detta på vårt föräldramöte den 16:e. Men vi tänkte att det är bättre med ytterligare en veckas framförhållning. Några av er känner till det faktum att handbollen i Tibro står för driften av cafeterian och för er kan detta bli lite repetition. Styrelsen i HP Tibro har beslutat att vi skall försöka hålla så låga avgifter som möjligt och vi ska inte "tvinga" till ett antal olika försäljningsuppdrag per år. Att bedriva handbollsverksamhet är dock inte gratis även om alla tränare och styrelsemedlemmar ställer upp ideellt. Styrelsen har dock beslutat att prioritera barn och ungdomshandboll och köper därför in bollar och matchställ och övriga förbrukningsartiklar. Tex denna säsong kommer killarna i HP 07-08 att få låna helt nya matchtröjor utöver detta har vi även köpt nya bollar till träningen. Nu är killarna också äldre och ett lag och en trupp börjar formas. Vi kommer i år spela ett antal sammandrag, vi har även anmält lag til till Skadevi Cup. Allt detta kostar pengar och har hittilis betalats av klubben. Med cafeterian har vi som lag och grupp möjligheter att bygga en lagkassa för framtida äventyr. Äventyr som ska beslutas av oss föräldrar/ledare tillsammans. Som exempel byggde våra killar som idag är B-Pojkar (14år) sin lagkassa från samma ålder som våra killar och när de var 12 år räckte detta till en resa till Rödspätte Cup i Damnark. Ett fantastiskt äventyr som vi ledare kanske redan går och hoppas lite på för denna härliga trupp. Cafeterian är vårt enda krav och åtagande. Detta måste vi sköta. Idrottsrabatten är önskvärt att vi engagerar oss i. Newbody är också en möjlighet att bygga på kassan ytterligare. Men det är önskemål. Cafeterian är det enda som är obligatoriskt för alla, tränare såväl som övriga föräldrar. Vi hoppas självklart att vi ska kunna lösa detta tillsammans. Generellt sett så är det en gång per säsong man får stå. I regel så klarar man av detta ensam men första gången kan det vara bra och vara två. Under evenemang kan det också vara bra att vara flera. Styrelsen anser att det inte är särskilt betungande om man jämför med det engagemang klubbens ledare lägger varje vecka. Det ger också en bra grundplåt till att göra spännande äventyr tillgängliga för alla. Vår insats i cafeterian går direkt in på våra barns lagkassa. Redovisning av lagkassor kan ske när som helst. Lagkassorna sköts av vår kanslist Våra dagar som vi har fått att sköta i år är också bra för att vara första gången. Två eftermiddagar där man avlöser vår kassör "Mr HP Tibro" Kenneth Påhlson. Han finns då till hands för en instruktion. Övriga dagar är planerade under möbelcupen och då måste vi vara tre föräldrar på plats. Då finns även Eva-Lena i cafeteran som stöd. Annars rekomenderar vi att man åker ner till cafeterian under någon kväll i veckan för att få en kort genomgång. Förslagsvis under torsdagen kanske? Den som öppnar cafeterian ser till att hämta nyckel hos City Livs om man inte byter av Kenneth Påhlson tex. Annars får den som stänger på kvällen se till att den som öppnar dagen därefter får nyckel. Telefonnummer finns på hemsidan. Vi har gjort ett schema baserat på de "pass" vi ska ta hand om. Där ert barns namn står angivet skall ni således stå i cafeterian. Kan ni inte på den aktuella tiden får ni försöka hitta en ersättare inom gruppen. Finns det problem eller frågor tar vi upp detta under vårt föräldramöte. De barn som inte står angivna nu kommer att få stå under våren. Några av er har fått ett "långt" pass. Känns det ogörligt så får några andra hoppa in annars kommer ni att få prioriteras till kortare pass nästa gång. Som sagt frågor eller funderingar tar vi upp vid vårt möte den 16:e 22 Oktober 15.00-19.00 Vilgot och Liam 23 Oktober 15-00-19.00 Mario och Sam 2 December Möbelcupen 16.00-22.00 Edwin, Oscar T och Max 3 December Möbelcupen 08.00-12.00 Alwin, Oscar L och Simon 12.00-16.00 Emil, Lucas och William 16.00-19.00 Filip, Rasmus och Viggo Larsson TIll våren står: Karam Hugo Alfred Lowe Viktor Aaron Alexander Kom i tid till era arbetspass. Man bör vara på plats 15 minuter innan man skall börja. Stängning tar ca 15-20 minuter. I cafeterian finns manualer hur man sköter kassamaskin, Swish kortläsare mm. Men som sagt ovan. Det skadar inte att gå ner någon gång innan för att gå igenom i lugn och ro hur det fungerar. Vi pratar mer om detta när vi ses på föräldramötet. Bästa hälsningar Ledarna. Juniorlag 30 nov 2016 0kommentarer
  • HÄRLIG DAG!

    Tack till er alla som åkte med till Alingsås, vilken dag det blev! Ni alla, killar som föräldrar är såååå fantastiska...det kommer mera sammandrag framöver som tur är :) Juniorlag 23 nov 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter