Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Hovslätts IK F-08/09 Innebandy
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Hovslätts IK F-08/09 Innebandy.
F-08/09 Innebandy
Följ oss för uppdateringar
Hej
Förstår att det känns lite konstigt denna säsong, så vi känner att vi vill dela med oss av (den lilla) info vi har.
Måste säga att tjejerna är underbart härliga, och håller glädjen uppe.
Nu hoppas vi snart att matcher kommer igång. Jag ska på möte med Smålands innebandyförbund nästa vecka, då får vi nog svar på hur de tänker sig resten av säsongen (hoppas vi) jag återkommer med mer info efter det mötet.
Men tills vidare får vi glädja oss åt att vi iallafall får träna inomhus igen.
Nu har jag delat ut RestaurangChansen till alla spelare utom 2. Jag hoppas vi ses på fredagsträningen, annars hör av dig så kan vi försöka mötas.
Betalning av RestaurangChanserna : betala in till vårt lagkonto Nordea 3021 23 75938. betala in 260 kr per såld RC. 2 st går till föreningen, resten får vi till lagkassan. Vi märker att ni tycker det är mycket svårare att sälja RC i år, men bra att veta är att inte riktigt lika många som säljer dem längre, och det finns faktiskt några bra erbjudanden, så att få tillbaka dessa 260 kr är relativt enkelt. Styrelsen funderar på att hitta annan försäljning till nästa år, men det är ganska stor vinst på dessa, 50/50, så det är svårt att hitta likvärdigt av annan försäljning, men vi letar, har du någon bra idé kring annan typ av försäljning som skulle kunna ge lika stor vinst, så hör gärna av dig till styrelsen med tipset.
Det går även bra att swisha till Tina på 0725-856675 om ni tycker det är smidigare. Betala in så snart ni sålt dem, men senast 20 februari.
vi kan beställa fler, så hör av dig om du behöver mer RC. Tänkte hämta några kompletterande på måndag.
Medlemsavgift
Jag har frågat styrelsen, och vi tror att det kommer att skickas ut via mail nu till alla under februari, återkommer när jag fått mer info annars. Medlemsavgiften ska ju betalas kalenderårsvis till huvudsektionen (dvs inte till innebandysektionen).
Cuper
Som vi tidigare meddelat är Fair Play Cup tyvärr inställd i år igen. Men det verkar fortfarande som några fortsätter planera för att genomföra sina cuper, så vi har anmält oss till :
söndag 28 mars Ditec Cup i Falkenberg
helgen 16-18 april Linköping Floor Games i Linköping, övernattning för laget på skola (luftmadrass)
Samt uppstartscup i höst :
Lördag 25 september, Vänerns Pärla Cup i Mariestad
Som vi tidigare gemensamt beslutat så avgift 100 kr för endags cup och 300 kr för övernattningscup. Kallelse skickas ut. vi återkommer med mer info när vi vet mer.
Om vi inte får ha med publik så kanske vi ska hyra buss alt minibussar, om någon har en bra kontakt kring det så att vi kan få bra pris får du gärna höra av dig till Tina. I dagsläget har vi inte riktigt så mycket pengar i lagkassan, så vi får titta på hur vi kan lösa det isåfall, alt samåkning. Helgen i Linköping, de har erbjudande till medresenärer på lite olika hotell, tex
Scandic
750 kr per enkelrum/natt
950 kr per dubbelrum/natt
1150 kr per trebäddsrum/natt
1350 kr per fyrbäddsrum/natt
Hör av dig till Tina om du vill ha kod för att boka. Kanske känns lite våghalsigt att boka, men vi kan kolla vidare på om det är avbokningsbart. Annars kan ni säkert hitta andra billigare boenden via diverse appar o.d. Alt som vi sagt tidigare, hyfsat snabb väg att åka fram och tillbaka på. (beror ju på matchtiderna och väglag)
Ängelholm cup
Vi anmälde ju oss till Ängelholm Outdoor förra sommaren, vi lät ju den anmälningsavgiften vara kvar till i sommar, så det är ju redan betalt och klart för 2 lag. Vi antar ju att denna kommer att genomföras då den är 2-4 augusti, men vi återkommer när vi har mer info kring den. DOCK krockar den ju tyvärr med All Star Camp som flera tjejer anmält sig till, den är ju 1-6 augusti. Så vi vill att ni som anmälde er förra året (finns en gammal nyhet om ni glömt ;-)) meddela Tina eller Andreas om du kommer att kunna vara med eller inte. Kanske någon av er andra som inte anmälde sig förra sommaren vill vara med i år, isåfall hör av dig. Någon av er som vill spela målvakt ? vi behöver inventera hur många spelare vi får ihop, och annars försöka hitta en lösning på det.
Vi har blivit tilldelade ett uppdrag att packa träningströjor som lagen får, jag återkommer med en kallelse till det när jag vet när leveransen kommer.
Inventering av matchställen
Det är endast ca 5 tjejer som sagt att de behöver större storlek, så vi tar beslutet att komplettera befintligt. Dock önskar en del att vi avvaktar så länge som möjligt, för ofta växer de ju i solen på sommaren ;-) så vi försöker få till en träff så att de kan prova storlekarna igen, jag ska bara få bekräftat av Zone att de inte utgår, men vi återkommer när vi vet mer.
Jag har säkert glömt något. Som alltid hör av er om frågor.
Nu håller vi tummarna för att det lättar med Covid, så att säsongen kan komma igång även med matchspel.
Alice k kommer inte delta på cupen i sommar. Tar gärna tillbaka inbetald cupavgift.
RapporteraRapportera
Vad tråkigt att Alice inte kan vara med. Men tyvärr finns inga pengar att återbetala, se nyheten förra våren. Detta var ju en rolig grej som vi gör helt utanför laget, bara att Andreas samordnade betalningen. Anmälningsavgiften är ju betald och klar till i år. Prata med Andreas annars han vet ju kring denna Ängelholm cup.
RapporteraRapportera