Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gripen Trollhättan BK Ungdomsdomare
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gripen Trollhättan BK Ungdomsdomare.
Ungdomsdomare
Följ oss för uppdateringar
Hej alla domare!
På lördag 10/2 blir det poolspel och det kommer spelas åtta matchomgångar med start kl 13.15. Sista matchen beräknas vara slut kl 17.05. Vi samlas 30 min innan kl 12.45.
Matchtid är 20 min och tiden sköts från sekretariatet.
7-mannaspel på 3 planer. 5 min mellan matcherna.
Regler:
- Vid underläge med fyra mål eller fler får laget som ligger under spela med 8 spelare tills ställningen är lika.
- Alla fast situationer är direkta, avståndet är 5 meter.
- Bandyhörna gäller.
- Utvisad spelare ersätts med ny spelare (personlig utvisning).
- Avslag på mittlinjen efter mål.
- Vid målvaktsutkast eller när målvakten fångar bollen i spel ska det andra laget backa till egen retreatlinje och stanna där tills bollen lämnat målvaktens händer. Spelet sätts igång genom att målvakten rullar/kastar ut bollen eller lägger ner bollen. Målvaktsutkastet får ej kastas över mittlinjen.
- Vi kör med straff.
Tjejerna byter om i domarrummet mellan omklädningsrum 6-9 och killarna i domarrum 13.
Johan Edstjerna är domaransvarig och kollar till er innan matchstart.
Ta med egen visselpipa för det är ont om visselpipor att låna.
Mollie och Ebba, plan 1 (närmast kiosken)
Axel och Stella, plan 2
Alfred och Olle, plan 3
Vi ledare och domaransvarig kommer finnas på plats hela tiden så skulle det vara något under dagen är det bara att säga till. I spolpausen är ni välkomna till kiosken för att hämta en korv med bröd och dricka.
Om någon skulle få förhinder under fredag eller lördag morgon vänligen hör av er till mig (Frida Högnert, telefon 0709170730) så jag kan ringa in någon av reserverna. Reserver är i följande: Lukas, Vilner. Systemet känner av vilken ordning som ni anmält er, så om någon inte kan så väljer systemet rätt. Reserverna behöver inte åka till Slättbergshallen så länge vi inte ringer.
Tack så mycket för att ni ställer upp allihop :)
// Ledarna i F12 (Frida, Lindha, Emil, Lars och Nicklas)
Hej, det ser ut som att vi kommer att behöva ta in minst en av reserverna. Återkommer i denna fråga när infon blir lite tydligare.
RapporteraRapportera