Slutspelshelg i Vetlanda 14 april 2024
Efter att vi kom 2:a i serien åkte vi till Vetlanda för slutspel. Blev två tuffa matcher men vi åkte hem med silvermedalj. Härligt kämpat tjejer!
DamJAS
16 apr 2024
1kommentar
lite kompletterande info ang våra uppdrag vid hemmamatch
VIktigt att vi ser till att kiosken är öppen en timma före matchstart, så gärna samling samtidigt som laget, så att vi hinner förbereda i tid. Sedan har vi lovat att bortalagets ledare ska få gratis kaffe, det är ju alltid trevligt. Grundtanken är att vi bemannar kiosken under våra matcher, vi öppnar 1 timma innan och har öppet till lite efter matchslut, ni ser ju när de droppar av efter dusch m.m. Vi ser i schemat om det kommer någon efter oss. Har vi matcher i A och C hallen samtidigt så bemannas kiosken i Foajén av laget som spelar i A hallen. Spelar vi enbart i C hallen så tar vi bort vår kioskvagn dit och har utanför hallen. Be vaktmästaren om ett bord till dricka och kaffe, Kaffe bryggs i kiosken eller i klubbrummet i foajén. Kioskvagnen står i vårt förråd under läktaren, be vaktmästaren om nyckel. Vill ni koka korv så finns korv och korvbröd antingen i frysen i kiosken eller i vårt materialförråd ( där bollar och skåp finns, vid C hallen) . Tänk på att ta upp lagom mycket korv, det går mest vid lunchtid och på kvällstid. Dricka finns i kylen i kiosken eller i förrådet. Tar ni från kylen så fyll på efter er, gäller även kioskvagnen. Tar något slut eller saknas så kontakta vår kassör Maria Westmar via sms/samtal. JÄTTEVIKTIGT att ni kommunicerar kring detta så att det alltid finns en välfylld kiosk.,tänk på hur ni själva vill att det ska se ut när ni kommer. Självklart gör vi iordning efter oss och ser till att det ser snyggt ut. Vi har även fått lite info från föreningen ang Kiosk i Alléhallen : Nu har vi införskaffat en vanlig kaffebryggare och en lite större termos till kiosken i Alléhallen. Har även lagt dit kaffe och filter och en förlängningssladd. Jag har efterfrågat nåt slags bord från kommunen, återkommer om detta. Tills vidare får kaffebryggaren stå på golvet, det finns elluttag borta vid vårt förråd eller bredvid första omklädningsrummet åt andra hållet, dvs ute i korridoren. Det funkar att hämta vatten på toaletten. Allt står i en kasse på kioskvagnen just nu, var försiktiga när ni flyttar den så att inte glaskannan går i backen. Har ni frågor kring kiosken så hör av er till Maria eller Eva Maria 0704562562 Eva 0704755798 ang seket, om ni missade utbildningen från Smålands, så finns den inspelad, hör gärna av dig till Tina om du inte hittar länken. Viktigt att vi samlas minst 20 minuter före matchstart för att hinna förbereda allt.
DamJAS
16 okt 2023
0kommentarer
Kör-, kiosk och seket schema samt sekretariat genomgång
Hej. Nu ligger ett schema under Dokument för Körning till bortamatcher, samt kiosk för hemmamatcher. Om ni behöver byta så gör det med en annan förälder, Telefonlista finns ju i samma mapp. Tänk på att kiosk och seket samlas samtidigt som laget, kiosk ska vara igång 1 Tim före matchstart. Seket kan behöva hjälpa till att bygga sarg. Vi har försökt att få till en så rättvis fördelning som möjligt. Ang Körschema för bortamatcher : Tanken är att vissa samlas i Habo, vissa i Bankeryd och vissa i Jönköping, då alla bortamatcher spelas söderut. Vi antar att vår sms-grupp är bästa sätt att administrera vilka spelare som åker i vilken bil (även om det blir oerhört många sms-pling i telefonerna ;-) ) Ett tips annars är att vi skapar egna smågrupper utifrån var vi bor, vi tror att vi löser det på ett smart sätt. Tanken är ju att inte behöva åka till Habo för de som bor i Bankeryd/Jönköping/Norrahammar/Tenhult för att hämta spelare om det absolut inte är nödvändigt. Sedan vore det kanske trevligt om vi möts vid ett lämpligt ställe för att man inte alltid ska åka tillsammans med samma spelare varje resa. Nu finns även schema för sekretariatet i samma mapp. Vår första hemmamatch är ju 8 oktober. Smålands bjuder in till genomgång, men vi tror att de som sitter i seket har bra koll sedan tidigare, men en uppfräschning är ju aldrig fel. Ni behöver inte föranmäla er, utan bara att ansluta när det passar, det ges vid 2 tillfällen. Även övriga föräldrar som kanske kan tänka sig vara behjälplig, eller bara intresserad av hur det går till är hjärtligt välkomna att ansluta. Regler för sekretariatet och hur man sköter klockan, matchprotokoll, iBIS, hantering utvisningar och allmänt vad man behöver tänka på. Genomgången tar ca en timma och sker digitalt via Teams. Vi erbjuder två tillfällen och ingen anmälan behövs utan man ansluter till det tillfälle man vill vara med på och genomgången är kostnadsfri. Måndag 9 oktober klockan 20:00 eller Torsdag 12 oktober klockan 20:00 se mer info via länken https://www.innebandy.se/smaland-blekinge/nyheter/inbjudan-till-sekretariatsgenomgang Hör av er om frågor. /Tina
DamJAS
19 sep 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter