Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Fagersta MK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Fagersta MK.
Fagersta MotorKlubb
Följ oss för uppdateringar
Licens / LoTS
Hur loggar man in i LoTS /Jag kan inte logga in i LoTS?
Man loggar in med sitt lösenord. Om man glömt sitt lösenord, klickar man på "glömt lösen ord". Nytt lösenord kommer via mail.
Om man inte har tillgång till sitt lösenord och inte får ett mail när man klickar på "återställ lösenord" så är e-postadressen troligtvis fel i Idrottonline.
Din klubb hanterar all personinformation som finns i LoTS så även mailadresser.
Vänligen kontakta klubben som byter ut e-postadressen vilken sedan synkroniseras automatiskt över till LoTS.
Sedan är det bara att beställa ett nytt lösenord.
Varför har jag inte fått någon plastbricka?
Du måste beställa och betala för plastbrickan i LoTS.
Jag har inte fått min funktionärslicens?
Från och med 2020 skickas det inte ut några funktionärslicenser. Om du laddar ner vår app så finner du licensen där. Har du inte möjlighet att ladda ner appen och behöver en plastbricka kan du beställa den via mail på licens@sbf.se
Varför ser jag inte min licens i LoTS?
Det kan finnas ett antal olika skäl till detta, vanligast är:
Ansökan har inte kommit in till oss, eller så har den gått tillbaks till klubben för komplettering. Kontakta din klubb.
Det har gått mer än 5 år sedan du löst ut din licens eller du löste inte ut din licens första året efter det du gått kurs.
Alla internationella licenser samt Dragracinglicenser kräver läkarintyg som måste skickas in till kansliet.
När ansökan kommit till förbundet får du räkna med 14 dagars handläggningstid. När licensen är inlagd i LoTS får du ett bekräftelse mail. Om det dröjer kan du även logga in regelbundet och titta efter.
Du måste alltså vara ute i god tid innan du ska tävla. Vänligen kontakta din klubb för mer information.
Min licens syns inte i varukorgen?
Gå till licenser i vänstermenyn. Klicka på lägg till ny. Leta reda på din licens och lägg till. Om den inte kommer fram se "varför ser jag inte min licens i LoTs" ovan.
Jag får betala för varje licens i appen?
Du måste klicka för alla dina licenser och bara göra ett köp, om du gör det så kommer rabatten att dras av och du betalar bara för den dyraste.
Det ligger fel klubb på mina licenser
Vänligen kontakta både den nya och den gamla klubben och kolla så att blanketten om klubbyte skickats in till förbundet samt avaktiverats från den gamla klubben.
När blanketten kommit till förbundet får du räkna med 14 dagars handläggningstid. När klubbytet är genomfört får ett bekräftelse mail. Du kan också gå in regelbundet i LoTS och titta.
Varför står det medlemskap ej aktivt på min licens på LoTS / eller varför är den spärrad?
Klubben hanterar medlemskap, vänligen kontakta klubben för mer information. Svaret kan vara att du inte betalat din medlemsavgift.
När löper mina licenser ut?
Har man löst licensen för 2019 så räknar man från 2020 och fem år framåt. Med andra ord den får ligga vilande i 5 år.
Hur går man tillväga för att klassa upp sig?
Det finns förkrav och ansökan hanteras av klubben, vänligen kontakta din klubb för mer information.
Länk till SBF med infon: SBF info om licenser/Lots
Länk till Lots: Länk till Lots
Öppet hus. Mats. L öppnar/stänger! | 19 maj, 17:00 |
Öppet hus. Börje. B öppnar/stänger! | 26 maj, 17:00 |
Öppet hus. Rullarn öppnar/stänger! | 2 jun, 17:00 |
Öppet hus. Staffan öppnar/stänger! | 9 jun, 17:00 |
Styrelsemöte | 9 jun, 18:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera