Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Eslövs BK F11 -(2013-2014)
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Eslövs BK F11 -(2013-2014).
F11 -(2013-2014)
Följ oss för uppdateringar
Hej på er!
Vi vill börja med att ge er lite feedback kring de senaste träningarna. Vi har börjat se en positiv höjning av fokus kring träningspassen från tjejerna. Det har gjort att vi får en mer hållbar träning (utveckling) i det vi genomför på träningen. Otroligt positivt och glädjande. Speciellt i själva matchspelet. Vi har valt att fokusera just på den biten de senaste träningarna, med tanke på det som startar till helgen.
Vi har valt att starta med 2 lag i seriespelet, enbart i syfte att vi vill låta alla får möjlighet att spela varje helg, vi känner att det inte är okej att 9-10 spelare står över varje helg. Alla skall ha samma möjlighet att få delta.
Vi har dock spelomgångar där vi spelar antingen hemma eller borta samtidigt med lagen. Där är det viktigt att vi tillsammans med er föräldrar hjälps åt att göra det möjligt att samarbeta genom att ställa upp t.ex. med körning för 2 lag.
Jag(Rönne) kommer dock att försöka få någon av de tillfällena när det sker, att kunna flytta en. av matcherna.
Det kommer också tillfällen när vi kommer att behöva ha hjälp under matcherna, just för att jag och Nina får dela på oss. Att vi tillsammans kan hjälpas åt gör det så mycket enklare och bättre för tjejerna så att vi kan genomföra matcherna på bästa sätt.
Här är lite punkter som vi hoppas kan förenkla möjligheten att genomföra vårens matcher på bästa sätt, för oss alla:
* Kallelse för match kommer att utgå i början på veckan, där ni går in och anmäler er. Deadline är vid alla tillfällen torsdag kväll, just för att vi ska ha möjlighet att göra förändringar om så krävs. Samt möjlighet att kontakta motståndare i god tid vid problem.
* Kallelsen som går ut är också knuten till den match era tjejer skall spela. Vi lägger alltså ut för om man spelar i lag svart eller röd. Därför är det viktigt att ni svarar i tid, för att vi skall kunna justera så att vi täcker upp för båda lagen , om det krävs.
* I samband med match kallelsen så meddelar ni också om ni kan köra, så vi även har det klart till deadline.
* Samlingsplats för bortamatcher är parkeringen , Berga IP. Det gäller alla, även om man väljer att köra själv så kör vi tillsammans.
Det är här det är otroligt viktigt att vi tillsammans kan hjälpas åt att få det att fungera.
* Vad gäller utrustning, i detta fall strumpor och shorts så är det prio när det gäller strumporna, det är röda Puma strumpor som gäller, jag vet att det är kort varsel, men den informationen har ni fått tidigare. Shortsen skall vara svarta, och vi är okej med att ni spelar i det ni har, men framöver skall även det investeras i.
Det går bra med de pumashortsen ni har haft sen Nova förra året.
* Det är också viktigt att ni får klarhet i att vi kommer rotera så att alla får möjlighet att spela med alla. Ingen laguttagning kommer att se likadan ut från match till match. Detsamma gäller att vi ska vara rättvisa när det gäller hemma el. bortamatcher. Så likvärdigt som möjligt för alla.
Nu ser fram till att komma igång med vårens matcher, där vi tillsammans gör det bästa för våra tjejer.
Vi har en förfrågan till Caroline, lagets föräldrarepresentant samt er som ingår i tränar poolen om ett möte i närtid. Det går bra att kontakta Nina eller mig när det kan passa.
Det går bra att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar kring detta upplägg, men vi hoppas förstås att ni är med på detta.
Vh // Rönne o Nina
Träning | 13 maj, 18:00 |
Träning | 15 maj, 18:00 |
FC Staffanstorp blå (borta) | 19 maj, 10:00 |
Uppåkra IF vit (borta) | 19 maj, 11:00 |
Träning | 20 maj, 18:00 |
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera