• Arbete vid herr - och dammatcher

    Vi ska bemanna två matcher under hösten: Dammatchen den 6/12 - 2025 i Volvo CE Arena mellan Eskilstuna Guif – Västerås Irsta, samling 14.30 uppe vid stora kiosken i Volvo CE Arena, klart när läktaren och allt är grovstädat. Matchen börjar kl. 16.00. Herrmatchen den 24/3 - 2026 i Volvo CE Arena mellan Eskilstuna Guif – HF Karlskrona, samling 17.00 uppe vid stora kiosken i Volvo CE Arena, klart när läktaren och allt är grovstädat. Matchen börjar kl. 19.00. Kallelse skickas ut till båda passen ovan redan nu även om det ena är långt fram men då har man möjlighet att byta arbetspass med varandra om det behövs. EGET ANSVAR att byta/lösa ersättare om man inte kan det datum man får så vi är rätt antal som kommer vid varje pass. Meddela med en kommentar till detta inlägg med vem du ev. byter med eller vem som kommer i stället. Kallelsen skickas till spelare, men det är föräldrarna som ska vara med och hjälpa till. Spelarna får gärna följa med och kolla på matchen. För att vi ska få ihop rätt antal föräldrar som kan hjälpa till (12 st på dammatchen och 16 st på herrmatchen) kommer några få både dam - och herrmatchen som arbetsuppgift, vi strävar efter att det totalt sett för hela säsongen ska bli så jämt fördelat med arbetsuppgifter (både dessa matcher och våra egna räknas ihop) mellan föräldrar som det går. _____________________________________________________________________________ Information från föreningen: Inför den kommande säsongen har vi nu satt ett schema för vilka ungdomslag som arbetar på våra herr- och dammatcher i Volvo CE Arena. Att hjälpa till vid A-lagens matcher är en viktig del av föreningens verksamhet – det stärker gemenskapen, ger värdefulla erfarenheter för våra ungdomar och bidrar till att skapa härliga arrangemang runt våra matcher. Nytt för i år är att vi fortsätter att utveckla våra arrangemang. För att höja upplevelsen för både publik, spelare och sponsorer krävs en något större bemanning. Det innebär att fler får möjlighet att vara delaktiga, och tillsammans bygger vi vidare på den röda energi som kännetecknar Eskilstuna Guif. Det här är en viktig del i vår resa framåt – att tillsammans fortsätta utveckla vår förening, både på och utanför planen. Stort tack för ert engagemang – tillsammans gör vi Eskilstuna Guifs matcher till upplevelser för hela staden, och tar ännu ett steg i att utveckla vår förening! Uppgifterna består av bemanning av kiosker, mattorg, sälja popcorn, VIP-värd, Merch/ReGuif, skyltning, affischer, Bannerbow, Volvo-kastet, 50/50-lappar mm. Uppgifterna delas ut på plats beroende på vilken typ av arrangemang det är. Nedan är lite mer info kring städning och ålder/ansvar från föreningen: Städning Städning sker först på utgiven uppgift enligt instruktion i checklista på plats i arenan Därefter skall övriga ytor i arean som läktare, golv och trappor etc. rengöras från skräp och kvarlämnat. OBS hela arenan skall vara undanplockad och städad innan hemgång Annars tar kommunen ut en straffavgift som kommer kopplas till arbetande lag. Ålder och Ansvar För bemanning av aktiviteter gäller följande: -Herrmatch; vuxna eller ungdom 15 år och äldre -Dammatch; vuxna eller ungdom 15 år och äldre OBS: minst 1 vuxen (+18 år) måste vara närvarande i kiosken på mattorget. P-2012 17 sep 0kommentarer
  • Lördag 20/9 - Matcher i Ellfolk Arena

    Hej På lördag är det dags för matcher i Ellfolk arena i Torshälla, Gustavsbergs IF och GT Söder kommer komma på besök. Spelschemat ser ni på bilden. Vårt lag kommer spela 4 matcher totalt under dagen fördelat på 2 lag där några kommer dubblera för att vi ska få ihop dagen. Alla spelare samlas kl. 10.00 i Ellfolk Arena för genomgång samt uppdelning av lagen inför dagen. Sista matchen för dagen spelas kl. 14.00 och efter det duschar vi och sedan tar vi oss gemensamt till Volvo CE Arena där vi kollar på Eskilstuna Guif – Hammarby kl. 16.00. Vi har bokat biljetter till alla spelare i laget. Vi gör denna dag ihop som ETT lag därför vill vi att alla samlas samtidigt och även är kvar och hejar på varandra under hela dagen. Var och en tar med sig egen mat/lunch/matsäck för dagen så alla orkar spela. Ta även med matchtröjor (röd och svart) samt utomhusskor och överdragskläder om vi värmer upp ute under dagen. ______________________________________________________________________________ Vi behöver även hjälp av föräldrar under dagen med matchklockan (behöver inte vara utbildade under denna dag) samt bemanning av kiosken (kiosken är på läktaren) och några som kan baka något till kiosken som kan säljas. Skriv en kommentar till detta inlägg med vilket pass du har möjlighet att bemanna av nedan och eller baka: Matchklockan 1 st. per match: Kl. 10.00 GT Söder – Gustavsbergs IF – BEHÖVER VARA PÅ PLATS KL. 9.40 för att plocka fram: Charlie Kl. 11.00 Guif 1 – Gustavsbergs IF: Charlie Kl. 12.00 Guif 2 – GT Söder - Pelle Kl. 13.00 Guif 1 – GT Söder - Leo Kl. 14.00 Guif 2 – Gustavsbergs IF - Leo Bemanning av kiosk 2 st. per pass: Kl. 9.00 – 11.00 (plocka fram och ställa i ordning kiosken på läktaren, saker att sälja i kiosken kommer till hallen till 9.00): Ebbe och Elton Kl. 11.00 – 13.00: Milo och Elis Kl. 13 – 15.00 (tills matcherna är slut och allt är undanplockat): Olle och Max Bakning (fikabröd som kan säljas i kiosken) 2 st: Noel, Ebbe & Pelle P-2012 15 sep 13kommentarer
  • Sportlotten

    Som vi informerat om tidigare (i samband med Newbody försäljningen) kommer föreningen arrangera två föreningsförsäljningar under säsongen, Sportlotten och Bingolotter (Uppesittarkvällen), där Sportotten är först ut nu under hösten. Lotterna har nu kommit och kommer delas ut av Carro från föräldragruppen i samband med föräldramötet på tisdag 16/9. Det kommer delas ut 15 lotter/spelare, önskar man fler framöver är det bara att ta kontakt med Carro eller skriva här så löser vi. Varje spelare säljer sina lotter och tar själv in betalning av de, när säljperioden är slut ska totalsumman för sålda lotter swishas över till Carro och lagkassan, totalsumman swishas till 070-534 40 11 (Caroline Kyman) märk swishen med spelarens namn och antal sålda lotter. Sista försäljningsdatum och betalning är 24/10. _________________________________________________________________________________ Information om lotten från föreningen: LOTTPRIS 50kr där laget behåller 12:50 kr per såld lott DUBBEL SKRAPLOTT-med fina vinstchanser där man kan vinna både bilar, resor och kontanter. De mindre vinsterna löser man enkelt in i matbutiker FYSISKA RABATTKUPONGER MEDFÖLJER från utvalda sponsorer där varje erbjudande har minst ett värde motsvarande lotten RABATTHÄFTE I MOBILEN INGÅR-ta del av massor med fina rabattkuponger från företag, inte bara från Eskilstuna utan i hela Sverige FÖRENINGEN HAR TVÅ OBLIGATORISKA FÖRSÄLJNINGAR där lagen och Guif ungdom dela lika på förtjänsten. Den andra försäljningen är Bingolotter till Uppesittarkvällen. VIKTIGT BIDRAG TILL LAGKASSAN där vi som ledare vill kunna möjliggöra så många roliga aktiviteter som möjligt för våra spelare DUBBLA SKRAPCHANSER där säljarna INTE behöver göra något vid ev vinster DIGITALT RABATTHÄFTE I MOBILEN INGÅR. FINNS ERBJUDANDE I STORT SETT I HELA SVERIGE P-2012 14 sep 2kommentarer
  • Kallelser - "Tillgänglig för match"

    Hej Likt tidigare säsonger kommer vi skicka ut kallelser "Tillgänglig för match/matcher" för att kolla av vilka som kan spela och inte under kommande match period, detta för att kunna planera så att alla spelare får så mycket speltid som möjligt under säsongen. Kallelsen ”Tillgänglig för match” skickas ut i god tid innan matcherna är och har ett sista svarsdatum några veckor innan matcherna är (kolla i kallelsen vad sista svarsdatum är) därefter kommer vi sätta ihop lagen utifrån vilka som kan delta och inte och sedan skicka ut en ny kallelse till de spelare som är kallade till respektive match/matcher, dessa kallelser har sista svarsdatum ca en vecka innan matchen/matcherna är. Det innebär INTE per automatik att man spelar alla matcher man klickat i ”Deltar” på i ”Tillgänglig för match” kallelsen utan man inväntar den riktiga kallelsen för match/matcherna som kommer skickas ut i god tid innan matcherna är. I samband med att matchkallelser skickas lägger vi även i in "Tillgänglig för match" kallelserna - "KALLELSER SKICKADE FÖR MATCHER" så alla kan se att de riktiga kallelserna skickats ut för matcherna. Vi utgår från att om man klickar i "Deltar" också är tillgänglig och kan delta när matchkallelserna sedan skickas ut, är man inte helt säker på att man kan delta när matchen väl är, klickar man i "Deltar ej" så vi ledare kan planera lagen fullt ut efter vilka som kan spela och slipper jaga spelare inför matcherna. Självklart kan man bli sjuk inför eller samma dag eller få annat förhinder, då kontaktar man en ledare och meddelar det så löser vi det men vi vill gärna undvika att lägga ner tid på att få tag i tillräckligt många spelare under dagarna innan för att matcherna ska kunna spelas. // Ledarna P-2012 9 sep 0kommentarer
  • Funktionärsutbildning

    Funktionärsutbildning Inför kommande seriespel behöver vi se över antalet funktionärer som har utbildning för att sitta i sekretariatet på killarnas matcher framöver. Förbundet erbjuder en utbildning som heter FU2. När man gått denna utbildning får man en personlig inloggning och behörighet att godkänna matcher i spelsystemet. De som var utbildade förra året och som gick utbildningen då (utbildningen gäller 2 år) Robert – Charlie Daniel – Leo Sofia – Sebastian Stefan – Milo Jessica – William Henrik – Noel Viktigt: Inför säsongen kommer vi ha två utbildade funktionärer vid varje hemmamatch, vilket innebär att vi behöver några fler som går utbildningen om de som gick förra året även kan hjälpa till och sitta även i år. Vi skulle behöva två föräldrar till som kan gå utbildningen så vi totalt har 8 st utbildade som kan hjälpas åt (förutsatt att de som gick förra året fortsätter, annars behöver vi fler). Finns det två till som skulle vilja gå utbildningen och hjälpa till ? Vid anmälan anger man att fakturan skickas till Eskilstuna Guif. Kurstillfällen i Eskilstuna Plats: Munktellarenan Anmälan: Görs direkt till HF Mitt via någon av länkarna nedan – ange Eskilstuna Guif som förening och faktura mottagare. Ta gärna med dator. Tillfälle 1 Datum: 9 september 2025 Tid: 18:00–21:00 Länk till anmälan: 9 september ------------- Tillfälle 2 Datum: 18 september 2025 Tid: 18:00–21:00 Länk till anmälan: 18 september ------------- Ni som satt förra året, kan ni fortsätta hjälpa till i år? –> Svara på kallelsen ni får på laget.se Delta = JA, Deltar ej = Nej Har vi två till som kan gå utbildningen och hjälpa till under säsongen som kommer? – Skriv en kommentar till detta inlägg om du kan gå och till vilket datum du anmäler dig. Då utbildningstillfällena kan bli fulltecknade är det bra om vi kan göra klart detta så snart som möjligt så vi vet att vi har ett gäng som kan hjälpas åt inför att serien drar i gång i början av oktober. P-2012 29 aug 3kommentarer
  • Föreningsläger 23–24 augusti

    Föreningsläger 23–24 augusti Lördag 23 augusti Lördagens träning och lagaktivitet leds av oss tränare. 15.00 Samling för alla spelare utanför St. Eskilgymnasiet i Eskilstuna (Byggnad A) där lagen kommer sova. Vi lämnar alla sov saker mm. i de klassrum vi ska sova i. 15.30 Laget och ledarna går bort till Volvo CE Arena (väska med badlakan, tvål/schampo och ombyteskläder ska tas med till hallen då hela laget kommer duscha efter träning) 16.00 - 17.15 Lagaktivitet i Volvo CE Arena 17.30 Middag i Volvo CE Arena 18.30 – 19.45 Handbollsträning i Volvo CE Arena hall A1. Efter träningen duschar vi i omklädningsrummen som finns i Volvo CE Arena och går därefter tillsammans i laget bort till skolan där vi ska sova, för de som inte ska sova över går det bra att komma till skolan att hämta spelarna när vi är tillbaka där alternativt kring kl. 20.00 i Volvo CE Arena när vi duschat klart. 22.00 God natt Söndag 24 augusti Under söndagen ansvarar lagets faddrar för respektive lag under dagen. Vi ledare kommer ha en ledarutbildning tillsammans med RF SISU och föreningen mellan 9 – 12.00 på söndagen i samma lokal som föräldrautbildningen är i på lördagen. Faddrar P2012: Andreas Flodman, Hanna Hermansson, Love Haglund, Elsa Gustafson, Emil Backström och Stina Österhall. 6.30 - 6.45 Väckning 7.15 - 7.30 Upphämtning av spelarnas sov saker av föräldrar vid skolan vi sover i, här tar vi gärna även hjälp av föräldrar med att ställa i ordning klassrummet igen samt hjälp att se till att klassrummet är städat och lämnas i det skick det var när vi kom dit på lördagen. Prata gärna ihop er med varandra om man kan hjälpas åt att hämta spelarnas saker och skjutsa. 7.40 Går spelarna bort till Volvo CE Arena alternativt får skjuts av föräldrar bort till arena. 7.55 Samling utanför entrén på Volvo CE Arena, de spelare som ej sover över är vid entrén kl. 7.55. 8.00 Frukost för alla spelare i laget Volvo CE Arena (även de som inte sovit över) 8.45 Träffa faddrarna som ska hålla i dagen i anslutning till A1, vi ledare hjälper till och går därefter bort till ledarutbildningen. 9.00 - 10.15 Handbollsträning i Volvo CE Arena hall A1 11.00 Lunch i Volvo CE Arena 12.00 – 13.30 Handbollsträning i Volvo CE Arena hall B Efter denna träning duschar vi och tar en gemensam avslutning med laget, väska med handduk, tvål/schampo och ombyteskläder ska tas med till hallen på morgonen. 15.30 - ca 16 Gemensam avslutning för alla lagen i Volvo CE Arena, hämtning av föräldrar Packning Träningskläder för 2 dagar (shorts, t-shirt, strumpor) Overall/överdragskläder om vi är ute och gör någon träning/aktivitet) Inomhusskor Utomhusskor Vattenflaska Ryggsäck/väska att bära sina saker i Ombyteskläder efter dusch Luftmadrass och pump/liggunderlag (Obs EJ dubbelmadrass) Täcke/sovsäck Kudde Badlakan Lakan Jacka (om det regnar är kallt när vi ska vara ute) Personliga saker (till exempel tandborste, två/schampo mm) Mobilladdare och grenuttag (brukar vara ganska få kontakter i ett klassrum) Mellanmål till lördag kväll och söndag. Ses imorgon! P-2012 22 aug 0kommentarer
  • Landskamp i Volvo CE Arena – Lördag 1 november

    Landskamp i Volvo CE Arena – Lördag 1 november HERRARNA INLEDER SÄSONGEN MOT SPANIEN. ”De svenska herrarna rivstartar höstsäsongen med dubbla landskamper mot toppnationen Spanien. Returen spelas den lördag 1 november i Volvo CE Arena kl. 17.30 och det kommer att bli ett riktigt kraftprov mot världsmotstånd – en perfekt uppladdning inför vinterns EM 2026 på hemmaplan! Dessutom ställs ligalandslaget mot Norges rekruttlandslag direkt efter landskampen, och biljetten gäller även till denna match! ” Vi kan beställa föreningsbiljetter likt tidigare gånger det varit landskamp, 150 kr / biljett. Det är först till kvarn avseende föreningsbiljetterna så senast söndag 14/9 behöver ni som är intresserade av att köpa biljetter återkomma genom att skriva en kommentar till detta inlägg med hur många biljetter du önskar köpa och sedan swishas summan för biljetterna till Ida Liljeblad på 0738–222467 även det senast 14/9 och märk swischen med spelarens namn och antal biljetter. Därefter görs en beställning av biljetterna och mer information kommer närmare landskampen kring utdelning av biljetterna. P-2012 21 aug 11kommentarer
  • Föreningsläger - hjälp av föräldrar söndag lunch

    Hej P2012 har fått arbetsuppgifter i samband med lunchen på söndag 24/8 i Volvo CE Arena, mellan kl. 10.45 - 13.00, har vi TVÅ frivilliga som kan hjälpa till? Arbetsuppgiften är att vara med och servera och plocka fram varm lunch till alla spelare/ledare som kommer i matlådor och sedan hjälpa till och hålla snyggt och rent runt om samt plocka ihop efter att lunchen är slut. Skriv i så fall en kommentar till detta inlägg SENAST på torsdag 21/8, har vi inga som anmäler sig frivilligt kommer ledarna dra lott mellan de spelare som är anmälda och där föräldrar inte redan är med som ledare eller sover över med killarna. // Föräldragruppen & Ledare P-2012 19 aug 3kommentarer
  • Visa fler nyheter