• Matcher söndag 2 februari i Volvo CE arena hall C

    Hej Söndag den 2/2-2025 spelar vi matcher i Volvo CE Arena hall C mot Uppsala HK och Norrköpings HK. Vi kommer ställa upp med två lag och för att få ihop tillräckligt med spelare för två lag denna dag kommer vi låna in några spelare från Mariefred till respektive lag. Första matchen för dagen spelas kl. 10.00 och sista kl.14.45, spelschema ser ni på bilden. Samling för Eskilstuna Guif 1 kl. 9.00 i hall C och Eskilstuna Guif 2 samlas kl. 9.45. Ta med både svart och röd matchtröja samt lunch och mellanmål för hela dagen. Eskilstuna Guif 1: Abbe Alfred Lind Ebbe Emilio Jack Max Noa William Axel Mariefred spelare 2-3 st. Ledare: Niklas och Martin Eskilstuna Guif 2: Alfred Liljeblad August Charlie Elton Milo Noel Sebastian Kerlos Mariefred spelare 2-3 st Ledare: Richard och Marcus Vi behöver hjälp av föräldrar under dagen med matchklocka samt kiosken, följande tider och matcher behöver vi hjälp. Har du möjlighet att hjälpa till under dagen, skriv en kommentar till detta inlägg med vilket/vilka pass du kan hjälpa till så snart som möjligt, så lägger vi in namnen i inlägget allt eftersom så ser ni vilka pass som är tagna och vilka som återstår. Matchklocka/sekretariat 1 st per match (behöver inte vara utbildad till dessa matcher då det är träningsmatcher): Match kl. 10.00 (behöver vara på plats 15 min innan matchen börjar, 9.45): - Andreas (Axel´s pappa) Match kl. 11.00 (behöver vara på plats 15 min innan matchen börjar, 10.45): - Andreas (Axel´s pappa) Match kl. 12.30 (behöver vara på plats 15 min innan matchen börjar, 12.15): - Malin/Mathias (Ebbes föräldrar) Match kl. 13.30 (behöver vara på plats 15 min innan matchen börjar, 13.15): - Malin/Mathias (Ebbes föräldrar) Match kl. 14.45 (behöver vara på plats 15 min innan matchen börjar, 14.30): Bemanning kiosk, 2 st per match så man kan hjälpas åt (sälja det som är i kiosken som kommer vara utanför hallen): Block 1: 9.30 – 11:30 - Anna (Alfred Linds mamma) Block 2: 11.30 – 13.30 - Madde (Emilios mamma) Block 3: 13.30 – 15.45-16.00 Bakning till kiosk, 2 st eller 1 st som bakar lite mer som kan säljas i kiosken under dagen. - Malin (Ebbes mamma) // Ledarna P-2012 23 jan 7kommentarer
  • Information om kommande matcher och cuper

    Hej! Lite information om kommande matcher och cuper. Söndag 2/2 Matcher i Volvo CE Arena hall C kommer Norrköping HK och Uppsala HK komma och spela matcher under dagen, vår plan är att vi kommer ha 2 lag denna dag så alla spelare får mycket speltid, mer information kommer framöver och även efterfrågan om hjälp med sekretariat och kiosk under dagen av föräldrar. Libo Cup 28/2 – 2/3 i Lindesberg Som ni vet har vi anmält lag till Libo cup, vi har anmält 1 lag och kommer ha samma upplägg som vi hade i Skadevi avseende att alla spelare står över någon match. Vi tycker det upplägget fungerade bra i Skövde och det blev/blir en bra sammanhållning i laget då vi är ett lag och hjälper och peppar varandra. Vår föräldragrupp har sökt bidrag från Sparbanksstiftelsen Rekarne för vårt lag till denna cup och fått ett bidrag beviljat. Tack till föräldragruppen som gjort detta! Bidraget täcker inte hela kostnaden för anmälningsavgift och deltagarkort, men stora delar och resten kommer tas ur lagets lagkassa, vilket innebär att spelarna inte behöver betala något för denna cup. I gästkortet ingår övernattning och all mat under helgen. Vi kommer åka till Lindesberg på fredag eftermiddag och sover över tills på söndag, spelschemat är inte publicerat än så vi återkommer med information om när vi behöver vara på plats i Lindesberg på fredagen. Vi kommer anmäla och betala in gästkort för alla spelare som anmält sig för att delta, SENAST FREDAG 24/1 behöver vi veta om det är någon av de som anmält sig som INTE kommer följa med till Lindesberg, samt även meddela ev. allergier och det gör ni till Richard på richard.larsson@guif.nu även det senast fredag den 24/1. Irsta Blixten & Järnvägen cup Vi ledare har pratats vid kring cuper och vilka vi ska satsa på i år och spara till nästkommande år och vi har landat i att vi kör Libo Cup som planerat med övernattning och sedan är planen att anmäla lag (siktar på 2 lag) till Irsta Blixten som spelas helgen 4–6/4 i Västerås med gruppspelsmatcher på fredagen och lördagen och sedan slutspel på söndagen. Vi kommer inte sova över utan åker emellan. Kallelse till Irsta Blixten skickas ut inom kort och vi behöver svar på kallelsen senast fredag 24/1 om man kan delta eller inte, utifrån det kommer vi anmäla antalet lag, för att delta behöver man ha svarat på kallelsen till den 24/1. Tanken är att lagkassan står för anmälningsavgiften för laget/lagen och delar av gästkort (alla spelare behöver ett gästkort för att vara med även om man inte sover över) som kostar 150-200 kr / spelare, vi återkommer kring vad och om varje spelare betalar någon del själv eller om det tas ur lagkassan. Sedan är planen att anmäla 1 eller 2 lag till Järnvägen cup som spelas på utomhusplaner (gräsplaner) i Hallsberg helgen 30/5–1/6, där tanken är att vi sover över likt Libo Cup, där avresa till Hallsberg troligtvis sker redan fredag kväll så vi är på plats vid starten på lördag morgon då matcherna kan börja kl 8.00. Tanken är att lagkassan står för kostnaden för anmälningsavgiften för lagen och delar av gästkorten men att varje spelare betalar en del själva av gästkorten (gästkorten kostar 1250 kr/spelare), vi återkommer med mer information kring det framöver. Kallelse till denna cup skickas också ut inom kort och vi behöver svar senast 16/2, för att delta behöver man ha svarat på kallelsen till det datumet. Vi har valt att satsa på Järnvägen cup som första utomhus cup detta år och tar med cupen i Danmark till nästa års planering så får killarna chans att känna på att spela handboll utomhus i Hallsberg i år och se vad de tycker om det innan vi drar i gång planering av Danmarks projektet, vi hoppas att de tycker det är roligt att spela utomhus så vi kan påbörja den planeringen :) // Ledarna P-2012 15 jan 1kommentar
  • Träning och matchdag söndag 12/1 + övrig information

    Hej! Kul att vi är igång igen. På söndag kommer vi ha en träning och matchdag i Volvo CE Arena hall C, IFK Mariefred kommer komma och vara med och träna och spela matcher samt Silving Troja kommer och spelar matcher. Utöver ett vanligt handbollspass kommer vi även ha ett inledande MAQ (funktionell grundträning) och axelkontrollspass. Vi kommer dela upp i lagen på söndag i Eskilstuna Guif lag 1 eller 2 utifrån vilka som deltar på söndag beroende på om någon blir sjuk/skada inför dagen/matcherna. Några spelare kommer få dubblera båda matcherna så vi får ihop två lag och avbytare. Schema för dagen: Kl. 8.50 - Samling för ALLA spelare i Guif i Volvo CE arena hall C Kl. 9-10.15 Träning i C-hallen tillsammans med IFK Mariefred Kl. 10.30 - 11.00 MAQ - träning Eskilstuna Guif 1 Kl. 10.30 - 11.15 Match mellan Eskilstuna Guif 2 - IFK Mariefred Kl. 11.00 - 11.20 Lunch Eskilstuna Guif 1 Kl. 11.30 - 12.30 Lunch Eskilstuna Guif 2 och IFK Mariefred Kl. 12.30 - 13.15 Match mellan Eskilstuna Guif 1 - Silving Troja Kl. 13.15 - 13.45 MAQ - träning Eskilstuna Guif 2 Kl. 14.00 - 15.15 Match mellan IFK Mariefred och Silving Troja Alla spelare tar med egen lunch och mellanmål så man orkar träna och spela hela dagen samt röd och svart matchtröja. I samband med matcherna som vi spelar mot IFK Mariefred och Silving Troja skulle vi behöva hjälpa av någon/några föräldrar som kan sköta matchklockan (bara matchklockan, ingen utbildning krävs i och med att det är träningsmatcher). Skriv en kommentar om du har möjlighet att hjälpa till annars ber vi någon förälder som ev är på plats och kollar på söndag att hjälpa till. Övrigt: - Kallelser till seriematcherna i januari kommer skickas ut inom kort till de spelare som blir kallade till respektive match. - Kallelser "Tillgänglig för match ?" för matcher i februari kommer också de skickas ut inom kort. - Söndag den 2/2 har vi en till matchdag planerad då Norrköping kommer komma hit med två lag och spela matcher mot oss i C-hallen, kallelse "Tillgänglig för matcher?" till det kommer också skickas ut inom kort. - Vi ledare kommer inom kort göra en plan för kommande cuper nu under våren/sommaren, mer information kommer framöver hur den planen ser ut. Det vi vet redan nu är att vi kommer åka på Libo-cup helgen 28/2 - 2/3 i Lindesberg, är det så att man fyllt i att man kan delta men fått förhinder behöver vi veta det SNARAST möjligt, mer information kommer skickas ut separat avseende Libo-cup. // Ledarna P-2012 9 jan 3kommentarer
  • Information för vecka 50

    Hej Lite information att ta del av: - Tisdags träningen 10/12 är som vanligt i Ekängen 17.00-18.15. Niklas är på plats från 16.30 för de som vill skjuta av sig innan träningen börjar💪 - Onsdags träningen 11/12 är tid och plats ändrad pga matcher i Kronskogshallen. Vi tränar kl 16.00-17.30 i Ellfolk. . Kallelsen är uppdaterad med ny tid och plats. - Fredag den 13/12 tar vi ledigt och laddar upp inför matcherna på söndag i Enköping. - Söndag 15/12 fyra matcher i Enköping, se tidigare information som skickats ut avseende den dagen och upplägg av dagen. - Vi blev några för få för träningsmatcherna söndag den 22/12 i Stockholm och kommer därför tacka nej till att spela då. Vi tittar på något liknande upplägg i januari istället fast då på hemmaplan. Mer information kommer. / Ledarna P-2012 9 dec 2024 0kommentarer
  • Arbetsschema föräldrar hemmamatcher våren 2025

    Hej Nu finns uppdaterat arbetsschema "Schema - Arbetsuppgifter föräldrar i Guif P2012 Våren 2025" för lagets hemmamatcher för våren 2025 upplagt under Dokument - Eskilstuna Guif P2012. Kan man inte det datum man fått tilldelat sig är det eget ansvar att byta med någon annan förälder och meddela föräldragruppen det så vi vet vem som kommer vilket tillfälle. Ev blir det aktuellt med några ytterligare datum under våren där laget kommer arrangera egna matcher/sammandrag utöver serierna vi deltar i, hjälp inför de tillfällena kommer efterfrågas när datum för de tillfällena är spikade. Torsdag den 19 december har vårt lag arbetsuppgifter i samband med herrarnas match i Volvo CE Arena, samling på läktaren kl. 17.30 och matchen börjar kl 19.00. Alla föräldrar är kvar och hjälper till och städar efter att matchen är slut. Killarna är självklart välkomna med och hjälpa till och kolla på matchen. Kan man som förälder inte delta den 19/12 behöver man själv lösa en ersättare som kommer och är på plats så vi blir tillräckligt många för de uppgifter som ska göras. De föräldrar som har uppgifter detta tillfälle är: Olle Alfred Lind Alfred Liljeblad Charlie Elton Jack Leo Noa Noel Sebastian William Kerlos Max Påminner även om städningen på Ica Maxi och ta del av schemat som är satt och som finns under Dokument "Arbetsschema Ica Maxi" så vi inte glömmer bort när vi ska vara på plats där och städa. // Föräldragruppen P-2012 29 nov 2024 0kommentarer
  • Matcher i Enköping söndag 15/12 och övrig information

    Hej Söndag den 15/12 blir det en heldag i Enköping för HELA laget! Vi har löst och flyttat om matcherna så att vi har fyra matcher att spela den dagen och spelas samtidigt. Matcherna spelas enligt nedan: Kl.9.30 mot HK Eskil Kl. 12.05 mot Västerås Irsta Kl. 14.00 mot Enköping Svart Kl. 15.15 mot Enköping Röd Vi gör denna dag till en hela dag för hela laget, vilket innebär att ALLA spelare är kallade till alla matcher och samlas kl. 7.45 på Jula parkeringen i Eskilstuna. Vi kommer snurra runt på spelare och vilka som spelar vilka matcher men det bestämmer vid samlingen i Enköping när vi ser om vi fått avhopp etc. Ta med rejält med mat och matsäck för dagen så ALLA orkar spela, ta även med skor och jacka för att kunna gå ut och ta luft mellan matcherna. Övrigt: - Sista träningen innan jul blir onsdag den 18/12 i Krongskogshallen - Torsdag den 19/12 har vår lag arbetsuppgifter på herrarnas match i Volvo CE Arena, VIKTIGT att alla som har arbetspass den dagen kommer, kan man inte behöver man lösa en ersättare som kommer och hjälper till. Samling kl 17.30 utanför stora kiosken på läktaren och ALLA stanna och hjälper till att städa efter att matchen är slut. Vilka som har arbetspass framgår av dokumentet under dokument här på laget.se. - Påminner om föreläsningen tisdagen den 7/12, se separat kallelse till det. - På onsdagarna i Kronskogshallen har vi bra duschmöjligheter med många duschbås, kommande onsdagar kommer någon av oss ledare vara kvar så de som vill och kan får gärna stanna kvar och duscha och fortsätta bygga på vår laganda och hinna prata av sig lite. - Vi siktar på att lösa en större högtalare till laget och vi kan använda på matcher och dylika evenemang. - Om ni har klickat i att spelaren tackat JA till en match man är kallad till och sedan inte kan delta, meddelar ni det via sms till en ledare direkt så kan smidigt fånga upp och kalla in en ny spelare. // Ledarna P-2012 24 nov 2024 0kommentarer
  • Info om Medlemskampanj och föräldrar-mingel 28/11

    Nu är årets stora medlemskampanj igång - "Vi ska bli fler"! Målsättningen är att varje spelare och ledare värvar minst en ny medlem, men gärna fler! Det lag som värvar flest nya medlemmar får ett pris! Meddela därför Ida via mail (idaliljeblad@hotmail.com) när kampanjtiden är över om och hur många medlemsskap ni har "sålt". Idén bakom denna kampanj är att bredda basen av personer som vill komma närmare föreningen, medlemmar som kan vara med och påverka vår framtid eller de som bara vill stötta oss. Om kampanjen · Den pågår till 31 december · Det finns två val: o Ett vanligt medlemskap för 400 kr o Ett erbjudande att för 500 kr bli medlem och få en halsduk (årets specialupplaga) samt biljetter till valfri herr- och dammatch. Halsduken och biljetterna motsvarar ett värde av cirka 500kr. · Det finns en ny och förenklad rutin för hur man blir medlem. Det är bara att följa länken: https://www.guif.nu/medlem Dela länken och se till att de nya medlemmarna väljer P2012 som lag. · Vill någon bli medlem, men inte har Swish, så går det bra att maila medlem@guif.nu för att få en faktura skickad till sin e-postadress. Det ekonomiska tillskott som kampanjen ska ge är förstås viktigt för att vi ska kunna fortsätta utveckla föreningens verksamhet. Medlemskampanjen är en av föreningens två årliga gemensamma försäljningar, den andra är bingolotterna till uppesittarkvällen. Om det finns några frågor kring kampanjen, kontakta styrelsen genom ludwig.krontorp@guif.nu eller eric.lundquist@guif.nu. Styrelsen bjuder också in till mingel för föräldrar före matchen Guif-Alingsås den 28/11 kl 17.45. Föräldrar får fri entré och det bjuds på fika. Se separat mail som gått ut till alla föräldrar under förra veckan. Ungdomar upp till 16 år går in gratis på matchen. Tillsammans för Eskilstuna Guif! Hälsningar från styrelsen Eskilstuna Guif P-2012 22 nov 2024 0kommentarer
  • Matchvärdsskap och #Schysstmatch

    Information från Eskilstuna Guif kring #Schysstmatch: Nu har säsongen smugit igång och ett gäng matcher är redan spelade. Vi har nu uppdaterat vår instruktion kring matchvärdsskap och vad dem som antar sig uppgiften behöver tänka på. Nytt för säsongen är att matchvärden ska ha ett Matchmöte, kopplat till #schysstmatch, som är en satsning på att skapa positiva och trygga matchmiljöer inom svensk handboll. Här kommer en länk till en film, framtaget för #schysstmatch, kring domarens roll som ni gärna får titta på och även delge era killar: #Schysstmatch - domarens roll Instruktioner på hur man genomför ett matchmöte och vad matchvärdsskapet innebär finns under "Dokument" och #Schysstmatch. Informationen är bra för alla att ta del av och framförallt de som ska vara matchvärdar och funktionärer framöver. P-2012 7 nov 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter