Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om BK Veteranerna
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från BK Veteranerna.
BK Veteranerna
Följ oss för uppdateringar
Alliansens årsmöte hölls den 11 juni i Klippans bowlinghall.
Från vår klubb deltog Eva Hedin och Sigbritt Preutz
Där behandlades bla reglerna för kommande säsongens seriespel.
Många av besluten ang detta togs i linje med våra önskemål.
• Det blir 12 lag i Div 1
• 12 lag även i Div 2 och 3.
• Det blir 10 lag i Div 4 och 5.
• Div 6 består endast av 6 lag men spelas med 3 omgångar med spel hemma och borta.
• Pga årets ändringar blir inga lag nedflyttade inför höstens spel. Till kommande säsonger flyttas två lag upp eller ner.
• Angående diskussionen vid behov av ersättare i lagen påpekades att det viktigaste var att matchen spelas.
När det behövs ersättare bör denne ha likvärdigt spelarsnitt.
• Reglerna för matchflytt och WO skall ses över om det trots allt behövs en flytt eller WO.
• Förbudet att spela i shorts tas bort och ersätts med anvisningar om att shortsen skall vara i färg med lagets övriga dress.
• Förslaget om att starta en egen 4-mannaserie i Alliansens regi togs bort.
Vårt Lag 1 blev hyllat och Eva fick ta emot pokal och diplom för segern i Div 2!!!
Som tidigare meddelats så startar vi med 4 lag (samma som tidigare) till hösten spel i Alliansens seriesystem.
Lagens sammansättning efter snittet i föregående säaong: Höstens lag
Vi startar också med 2 st 6-mannalag i RIKSSERIEN (bara hemmaspel).
HA EN FIN SOMMAR
Vi ses i augusti inför seriestarterna.
(Använd gärna regndagarna till träning)
Tack för informationen och önskar alla en härlig sommar.
RapporteraRapportera
Bra info🤹♂️
RapporteraRapportera
Bra sammanfattning
RapporteraRapportera
👍👍
RapporteraRapportera