Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IF Viken
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IF Viken.
IF Viken
Följ oss för uppdateringar
NABO cupen 2018
Noteringar från startmöte på Vikenborg 10/9 10-11
Nästa möte den 17/9 klockan 10.00-11.00 alla är varmt välkomna och bjud andra som vill vara med i vår fantastiska organisation
För att genomföra cupen behöver följande ansvarsområden ha en person som är ansvarig för området.
De områden som är markerade med grönt har en person som tagit på sig uppgiften.
Innan organisationen är klar så ska den godkännas av IF Vikens styrelse.
Varje områdesansvarig ser till att man får den bemanning som behövs för att kunna genomföra uppgiften. Man ansvarar för att satta arbetsuppgifter är klara i tid.
Följande delar är fördelade på del olika områdena (det kan under resans gång komma upp frågor som vi måste fördela och som vi inte tänkt på)
Försäljning = kiosk och liknande på planer och på förläggningar
Marknadsföring = all marknadsföring för att få lag att komma och göra cupen intressant. Facebook, Snapchat, Instagram, Webbsida och tidningar, TV, radio m.m.
Domaransvarig = rekryterar, samordnar och ser till att det finns domare på samtliga matcher. Ansvarar för kontakter med domarförbundet och rapporterar uppgifter till ekonomi så att alla domare får betalt.
Tävlingsledare = lottar lagen, sätter upp spelschema och är ansvarig för regelverk. Ansvarar för kontakter med fotbollsförbunden och eventuella dispenser. Ansvarig för att det finns speaker på samtliga områden
Administration/Ekonomi = sköter all administration och anmälningar från lagen samt utskick till lagen. Samordnar ekonomi tillsammans med IF Vikens kansli. Sköter alla bokningar och kontakt med kommun. Allt arbete sker i nära samarbete med IF Vikens kansli.
Förläggning = Fördelar rum till deltagande lag, ansvarar för städning och möblering av rummen och allmänt det som kan uppkomma under förläggningen. Ansvarar för att bemanna förläggningen dag och natt
Förplägnad = Ansvarar för att alla får mat och att ta fram matschema, menyer m.m. Ansvarar för upphandling av maten
Planer = Fördelar planer efter spelschemat och ser till att alla planer är i korrekt skicka, mål finns på plats, markeringar, hörnflaggor m.m.
IT = ser till att all tävlingsinfo finns i fungerande IT-miljö (tekniska biten för marknadsföringen) + den infrastruktur som behövs för tävlingsledningen under tävlingsdagen
Transporter = transporter av funktionärer, transporter av lag som önskat det, transporter av mat och förnödenheter
Kringaktiviteter = organisera kringaktivitet för lag och för ledare
Sjukvård/säkerhet = Ansvarar för sjukvård och säkerhet under tävlingsdagarna på samtliga områden och på förläggning
Inköp = inköp till försäljning, priser och medaljer, mat, m.m.
Sponsring = hitta sponsorer för vårt event av olika slag
Publik/Parkering = organisera parkering och tydlig information för publik och tillresta
Projektledning = samordning av alla ansvarsområden + återkoppling till styrelse + fördelning av övriga frågor som uppkommer under arbetet eller under tävlingsdagen. Ansvarig för TC under tävlingsdagarna och för bemanning till TC. (TC = tävlingscentral, kansli under tävlingsdagarna)
F-10-12 Träning | 23 sep, 17:00 |
P -10 Träning | 23 sep, 17:00 |
P-12 Träning | 23 sep, 17:00 |
P-13 Vänskapsmatch Tösse | 23 sep, 17:45 |
A-lag Damer Träning | 23 sep, 18:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera