Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Västerås SK Bandy P-10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Västerås SK Bandy P-10.
P-10
Följ oss för uppdateringar
Hej alla,
Mälarenergi Cup närmar sig med så kallade stormsteg, riktigt mycket att stå imen det kommer såklart bli grymt kul och grymt bra :)
Vi saknar dock fortsatt bemanning i sekretariaten, och om det på Lördag morgon fortfarande saknas kanske vi får ta från nån annan grupp, men jag är övertygad att det löser sig. Hör av dig om du kan ställa upp, eller kom ner till kansliet på Lördag morgon.
Övriga som ännu inte tagit nån syssla, var inte orolig för att fråga under dagen, i bästa fall finns det nåt över även till dig :)
Angående Lördag, lite övergripande info:
Önskvärt att samtliga killar är på plats, ombytta & klara senast 08.40. Vi kommer ha ett omklädningsrum där vi kan samla alla och sätta på de Grönvita matchtröjorna, det blir stort :)
Båda våra lag startar sedan Cupen kl 09.00, men det är också enda krocken. Sen spelar lagen på olika tider resten av förmiddagen. Det ena laget är klara redan kl 12.00 och det andra kl 13.00.
Direkt efter detta är det meningen att vi samlas för en liten trevlig avslutning i Logen ovanför läktaren vid D ingången. Snack & lite fika/fruktstund. Kaffe till föräldrar :)
Viktigt!
Alla anmälda funktionärer kallas till en funktionärsträff på Lördag morgon redan 08.00, snabb genomgång vad som ska göras och av vem. Träffen är på Kansliet/Bandystugan, kaffe finns.
Mest akut just då blir att iordningställa planer, mål & sarger, både inne och ute. Gissar att "välkomst/infogruppen" också aktiveras ganska snart här.
Sekretariatet ska oxå igång ganska direkt.
Sedan håller jag & Martin (ev Thomas N?) ett kort möte för ledare/domare klockan 08.30, å sen rullar det igång.
Matcherna spelas som 7-manna, (6 utespelare + målvakt), 1x20 minuter rullande tid. Alla mather startar hel- eller halvtimme.
Lagen sköts av respektive ledare under matcherna, & föräldrar och övrig publik får ta plats på motsatt sida.
Vi applåderar fina prestationer från motståndare och är i övrigt goda ambassadörer för VSK och våra P10:or. Domarna förtjänar också att behandlas med samma tolerans, utan dom, ingen match.
Är egentligen inte orolig över det ovan, men det bör ändå nämnas.
En till grej.
Är det någon som kan ta på sig att göra en "tipspromenad" med Västerås/bandyanknytning?
Plus nån låda att lägga svaren i.
Kansliet har lovat att ställa upp med lite priser om det blir av.
Kan vara en bra grej att sysselsätta sig med mellan matcher för barn/ledare/föräldrar.
Frågor? Inte, bra ;)
Nu kör vi & gör det här till en bra dag :)
Jag är med från kl. 8. Jag stödjer P10 och F07 där jag behövs. Kan kika in i sekretariatet också. Kör ni hockey-funktionen på stora tavlan så blir det automatiskt stopp-tut :)
RapporteraRapportera
Grymt, du får lära ut allt du kan om sekretariattjänst på lördag morgon :)
RapporteraRapportera
Ledsen men jag hittar inte lagindelning och matchtider... Har bla letat under fliken dokument men utan framgång. Tips på var!? :)
RapporteraRapportera
Vi kommer publicera lagindelning och matchtider i morgon. Vi håller på att justera informationen.
RapporteraRapportera
Exakt vart är kansliet/bandystugan?
RapporteraRapportera
Mathias,
RapporteraMellan Hakonplan & ABB hallen.
Det är alltså det lilla huset med metalltrappan som är tillbyggd på ABB hallen. Funkar det?
Rapportera
Då vet jag precis :)
RapporteraRapportera
Hallå, liten update, "tipspromenaden" är snart uppstyrd, tack Madeleine
RapporteraRapportera
Det är troligt att två Gårdstammare kan bemanna sekretariatet då vi outsourcat hantering av son mellan matcher. :) Men vi avviker vid 12 då vi har annat att se fram emot på eftermiddagen.
RapporteraRapportera
Alla Gårdstammare är mer än välkomna till denna nobla syssla.
RapporteraBehöver ni gå kl 12 så löser vi absolut sista delen av dagen, tack.
Rapportera