Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Ingelstad IBK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Ingelstad IBK.
Ingelstad IBK:s klubbsida
Följ oss för uppdateringar
Lördagen den 4/3 genomförde representanter från IIBK:s styrelse en upprensning i Ingelstad sporthall. Detta som ett led i ett intensifierat arbete vi haft i hallen sista månaderna. Därmed har följande saker skett i hallen i syfte att få till en fräschare hall för IIBK:s verksamhet:
* Alla materialskåp utbytta - Gemensamt materialskåp
Som vi informerat om innan är nu alla våra skåp utbytta och det finns nu ett separat materialskåp i den andra korridoren. Se till att hämta ut ert lags egna nyckel till gemensamma skåpet (finns i kioskskåpet). Häri finns nu ballmates, skottsduk, lagningsmaterial till målburar/nät samt även gummistroppar till sargen. Skåpen bekostade av Arenaservice men med oss som ansvariga användare.
* Byggnation av bänksektioner vån 2
Dessa är byggda för en sittande rad med en stående bakom. Därmed finns nu möjlighet att sitta på fastmonterade bänkar - utan att dra fram några stolar! Vänligen låt oss hjälpas åt att stolar i caféhörnan stannar där och hålls i god ordning.
* Nyare möblemang till caféhörnan vån 2
Vi har tack vare god dialog med IIK kunnat få till bättre möblering av caféhörnan på läktaren. Dessa stolar är avsedda just för denna plats.
* IIBK:s förråd innanför mindre herromklädningsrummet är utröjt
Efter att vi kasserat mycket äldre material och saker kvarstår f.n. i förrådet främst en viktig del av IIBK:s historia: Alla IIBK:s fina priser och pokaler - tack vare mångåriga prestationer. Än så länge har vi inte fått till lösning med Arenaservice hur vi skulle kunna visa upp dessa på ett bättre sätt.
* Städskrubb vån 2 röjd och städad
Städskrubben har nu betydligt bättre ordning. Här skall nu städrelaterat material förvaras. All utrustning till kiosk förvaras i kiosk eller skåp vid frysbox.
* Översyn och skyltning avfallskärl
Särskilda och uppmärkta kärl finns framtagna för "Kvarglömda kläder" resp. "Kvarglömda flaskor", vilket verkligen behövs då det ständigt glöms saker i hallen. Alla ledare kollar av efter sina aktiviteter om kvarglömt känns igen. Om inte tillser ledaren att det direkt hamnar i rätt kärl. Även uppmärkning övriga sopkärl har påbörjats.
* Mer material hängs upp
För att få bättre ordning nere i hallen har en del saker hängts upp ("Plåt-Niklas", målburar). Utöver att det blir enklare att städa, blir materialförrådet mindre trångt -> Utrymningsvägarna enklare att hålla fria samt mindre risk för kvarglömda bollar i detta hörn. Se till att ställ tillbaka och häng upp de saker som är avsedda för det.
* Entrén hållas ren
En entré är första intrycket - då kan den inte vara fullsmockad med diverse saker. Pingisbord har flyttats och fått annan uppmärkt plats. Här skall inte heller bord eller stolar förvaras.
KVARSTÅENDE/KOMMANDE ÅTGÄRDER
* Säkerställa att vi ALLA ledare/lag hjälps åt att följa nya kontrollrutinen. Vi kan inte kritisera om vi själva inte tar vårt ansvar!
* Solskydd till båda utrymningsdörrarna vån 2 beställda via Arenaservice. Detta för slippa problem med bländning.
* Vi gemensamt se till att all utrustning hålls inlåst i våra materialskåp. Undvik ex. förvaring upp till på våra materialskåp.
* Färdigställa uppmärkning alla sopkärl och caféstolar
* Arenaservice äger frågan hur hantera helgstädningen som vi i IIBK tackat nej. Fn. har vi ej uppgift om status på detta.
* Funderingar finns även på att inreda undertill i kioskens bardisk för att få mer förvaring i anslutning till kiosken.
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera