﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Skellefteå AIK Hockey  U14</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/skeaik2013/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/skeaik2013</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">2862da3e-df83-f6cf-ab43-f663f9d29a06</guid><title>Upplägg egen sommarträning</title><description>&lt;br&gt;Sommarträning Skellefteå AIK U14&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu har det äntligen blivit dags för lite välförtjänt sommarledighet från fysträningen. &lt;br&gt;Rekommendationen från vår sida är att helt vila från all fysträning den första veckan på ledigheten för att därefter köra 3-4 pass/vecka. Nästa vår och sommar är det try-out och då är det 10 pass som gäller så det är bra att komma väl förberedd inför den för att unvika skador m.m.Därutöver är det bra ifall du tränar skott samt klubbteknik så ofta du känner för det.&lt;br&gt;Gör övningarna i den följd de står (det finns en tanke med upplägget). Det finns videos till alla övningar antingen länkar till youtubevideos eller i träningsprogrammen som jag skickat i whatsApp (en qr-kod längst ner i högra hörnet ).&lt;br&gt;I träningsprogrammet kommer du få träna din styrka, snabbhet, uthållighet, rörlighet, spänst samt koordination som alla är viktiga för att du ska få en så bra fysisk grund som möjligt att stå på och som du kommer ha stor nytta av både på och utanför ishockeyplanen.&lt;br&gt;Du som deltar i hockeyskola kan hoppa över fysträningen den veckan. &lt;br&gt;Vi drar igång igen med ordinarie fysträning i slutet av v. 33. Håll utkik i kalendern. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Upplägget för träningen vecka för vecka hittar du i WhatsApp: &lt;br&gt;&lt;br&gt;PASSINNEHÅLL &lt;br&gt;Uppvärmning + Rörlighet &lt;br&gt;5-10 min löpning/cykling i lugnt tempo&lt;br&gt;3 st övningar från höftprogrammet:&lt;br&gt;Benpendlingar 3*15 st på vardera ben&lt;br&gt;Insida/utsida 3*15 st på vardera ben&lt;br&gt;Häckkliv 3*15 st på vardera ben&lt;br&gt;Om du glömt tekniken på dessa övningar finner du de här: &lt;br&gt;&lt;br&gt;Benpendlingar                          https://youtu.be/__n8kmJrcKI&lt;br&gt;Insida/utsida                            https://youtu.be/KTIq977Votk                                                                          &lt;br&gt;Häckkliv                                     https://youtu.be/bvr0GliaLlc&lt;br&gt;Strutsgång                                 https://youtu.be/nA6M13IevJg     &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;För videos och instruktioner för övningar hät nedan se whatsApp. För att få tillgång till videos på övningarna kan du klicka på qr-koderna längst ner i högra hörnen på träningsprogrammen som är gjorda i Exorlive. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Styrka 1&lt;br&gt;Armhävningar (på din svårighetsnivå) 3*10-15 st&lt;br&gt;Dips  3*12&lt;br&gt;Squat jump 3*10 st&lt;br&gt;Utfallsgång 3*16 st (8 st på vardera ben)&lt;br&gt;Pistol squats mot bänk 2*12 st (6 st/ben)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Styrka 2&lt;br&gt;Bäckenlyft 3*12 st&lt;br&gt;Draken 2*12 st (6 st på vardera ben)&lt;br&gt;Tåhävningar 3*12 st&lt;br&gt;MAQ-baksida lår 3*10 på varje ben&lt;br&gt;Knäböj 3*12&lt;br&gt;&lt;br&gt;Snabbhet&lt;br&gt;Tripping 3*10 m (gå tillbaka)&lt;br&gt;Vertikala hälkickar 3*15 m (gå tillbaka)&lt;br&gt;(Videos för Tripping och vertikala hälkickar finner du här): &lt;br&gt;Tripping                                     https://youtu.be/dNdad5coybQ                                                                       &lt;br&gt;Vertikala hälkickar                   https://youtu.be/hHy4-2bfWik&lt;br&gt;&lt;br&gt;5st*Backa 5 m rakt bak följt av 30 m maxlöpning framåt (vila ca 90 sek mellan löpningarna)&lt;br&gt;6 st * 12-15 sek maxlöpning i backe (gå ner tillbaka, vila ca 2-3 min mellan löpningarna)&lt;br&gt;För att få resultat och kunna öka din snabbhet är det viktigt att du är helt återhämtad och kan trycka&lt;br&gt;på 100% i löpningarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Uthållighet 1&lt;br&gt;Intervaller (Borgskalan 17-18) 6 st *70/20 (70 sek jobb, 20 sek vila)+ 6 st * 35/15 (35 sek&lt;br&gt;jobb, 15 sek vila) + 6 st 15/15 (15 sek jobb, 15 sek vila). Serievila 90 s mellan de tre olika&lt;br&gt;blocken.&lt;br&gt;Jogga ner i 5 min i VÄLDIGT LUGNT TEMPO&lt;br&gt;&lt;br&gt;Uthållighet 2&lt;br&gt;Distans (Borgskalan ca 15) Löpning (ifall du istället väljer att cykla är det tredubbla&lt;br&gt;sträckan som gäller)&lt;br&gt;Vi varierar sträcka se översiktsschemat för aktuell distans.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spänst&lt;br&gt;10 st grodhopp*3 (sträva efter längd i hoppen, jobba med armarna och utnyttja stretch-shortening-cykeln.&lt;br&gt;10 st enbens hopp *3 på varje ben (sträva efter snabb markkontakt och att du inte faller igenom i hoppen&lt;br&gt;10 st skridskohopp*3/på varje sida, tänk på att ha en kontrollerad landning och stäv efter att hoppa långt.&lt;br&gt;10 st Boxjumps *3 på valfri upphöjnad (tex en utomhustrapp eller liknande)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bål&lt;br&gt;Dead Bug		3*12&lt;br&gt;Fyrfota diagonal 	3*12&lt;br&gt;Magliggande ryggresning 	3*12&lt;br&gt;Russian twist 	3*12&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 13:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8120151/Upplagg-egen-sommartraning</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 11:14:46 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cfca3db1-bdb7-5934-be8a-c60e80c2ac5d</guid><title>Sista veckan med fysträning före sommaruppehållet. </title><description>Till veckan är det sista veckan med fysträningar före sommaruppehållet. Vi kör då tre pass istället för två. Måndag, onsdag och söndag är det som gäller. Eftersom det har varit väldigt få deltagare under sommarfyspassen mellan 5-8 deltagare/ tillfälle (mycket pga att många spelar fotboll) kör vi ett lite längre uppehåll och drar igång igen v.33.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 13:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8115636/Sista-veckan-med-fystraning-fore-sommaruppehallet-</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 11:41:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">43003eec-a05c-26bc-2338-c1e78331303e</guid><title>Fysträning ikväll</title><description>Dom som inte har anmält om dom ska delta eller inte får hemskt gärna göra det. Det blir så mycket enklare att planera träningen för oss ledare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Sofia&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 13:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8113069/Fystraning-ikvall</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 11:37:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d2b55813-5b09-9e48-0b36-0df3e56b65e0</guid><title>Inför kommande säsong</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Först och främst vill vi tacka för alla insatser under säsongen 2025-2026, den gick allför fort! Hoppas ni snart börjar vara sugna på ännu en hockeysäsong, efter ett välförtjänt sommarlov förståss!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har fått klart med datum för Klimpen Cup, som vi anordnar denna höst. Cupen spelas &lt;b&gt;30 oktober-1 november&lt;/b&gt;, alltså andra helgen på läslovet. Första helgen kommer AIK att ha TV-pucken. Cupinbjudan ligger på cupsidan&lt;b&gt; swehockeycup.se&lt;/b&gt;.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kan redan nu börja fundera över och jaga sponsorer, både för att sponsra med intäkter och/eller för sponsring av matvaror för frukost och kvällsfika. Inom kort kommer vi lägga upp dokument för &lt;b&gt;sponsoravtal&lt;/b&gt; som ni kan använda vid kontakt med företag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I mappen under &lt;b&gt;Dokument/Klimpen Cup&lt;/b&gt; ligger det redan nu en lista över &lt;b&gt;arbetsgrupper&lt;/b&gt; (kopia från Guldcupen). Om någon vill byta arbetsgrupp måste ni meddela lagledarna, annars kör vi med de inarbetade grupperna. Framöver kommer fler dokument kring lotterivinster, föräldramöte (planeras till september) samt annan praktisk information.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi passar även på att välkomna Mario Grundberg till laget! Han är en av Malås duktiga spelare som flyttar till Skellefteå och kommer att spela med oss. Några av er träffade honom säkert när han var och tränade med oss tidigare under vintern.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om någon mot förmodan inte tänker fortsätta med hockeyn så vill vi lagledare gärna att ni meddelar det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en skön sommar, vi ses snart!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/ Lagledarna, Elin och Jenny&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-29 13:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8106893/Infor-kommande-sasong</link><pubDate>Fri, 29 May 2026 11:10:35 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">202c1232-f800-b9ad-a4d5-3a205422710f</guid><title>Dagens fyspass är i brottar</title><description>Vi kör i brottar idag (tisdag 26/5) istället för Hinderbanan. Passet startar kl 18.30! &lt;br&gt;Idag håller min mentorelev Viktor Klingsell (som också har kontrakt med A-laget men som kommer lånas ut till Kalmar i år) i passet tillsammans med mig. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 17:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8105190/Dagens-fyspass-ar-i-brottar</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 15:34:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2255cbd1-95f5-a8ea-3b1d-9aef5c29beff</guid><title>Ändring av lokal på dagens fyspass tisdag 19/4</title><description>Vi har flyttat in dagens fyspass 19/5 mellan kl 18.30-20.00 till brottar istället pga kraftigt regn.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 11:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8100793/Andring-av-lokal-pa-dagens-fyspass-tisdag-19-4</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 09:13:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">002a15b5-3f5c-2303-bc86-7462824a8a6b</guid><title>Ingen fysträning under april</title><description>Hockeysäsongen närmar sig sitt slut. Nästa vecka är det påsk och bara ett ispass. Vi tar därför en välbehövlig paus från fysen från och med nu och under hela april månad. Vi siktar på att dra igång igen med fysen v.19. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Johanna och Sofia&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-28 21:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8065175/Ingen-fystraning-under-april</link><pubDate>Sat, 28 Mar 2026 20:47:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7a68bd27-47dc-6bce-7e78-a79a99ef0cf7</guid><title>Arbetsfördelning helgens matcher</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördagens internmatch är sista seriematchen för säsongen. Lite extra inramning i a-hallen så kom gärna och heja på killarna! &lt;b&gt;Samling kl. 15:30&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Arbetsfördelning lördag:&lt;br&gt;&lt;b&gt;OVR: Erik&lt;br&gt;Tid: Leo&lt;br&gt;Speaker: Frans&lt;br&gt;Bås: Frank, Melker&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndagens träningsmatch mot KAIF, i c-hallen. &lt;b&gt;Samling 13:00.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Arbetsfördelning söndag:&lt;br&gt;&lt;b&gt;Ingen OVR&lt;br&gt;Tid: Axel L&lt;br&gt;Speaker: Axel E&lt;br&gt;Bås: Joel, Kalle R&lt;br&gt;Fika: Loui D, Louie C&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter matchen på söndag samlas vi på hyllan där vi bjuder laget på pizza.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-25 19:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8063115/Arbetsfordelning-helgens-matcher</link><pubDate>Wed, 25 Mar 2026 18:52:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f2a6f9ba-d55c-d24f-fe3a-a53f07f6fc33</guid><title>Match mot Norsjö 15/3</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer laget till söndagens match:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Adrian, Albin, Alfred, Arvid, Beppe, Eddie, Erik, Frank, Frans, Joel, Kalle F, Kalle R, Klemens, Leo, Louie C, Theodore, William.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Arbetsfördelning (ev byten ordnar ni själva):&lt;br&gt;OVR: &lt;b&gt;Erik&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Tid: &lt;b&gt;Beppe&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Speaker: &lt;b&gt;Kalle R&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Bås: &lt;b&gt;Leo, Theodore&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Fika: &lt;b&gt;Frank, William&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid match i a-hallen brukar dom ha fikat vid "handikappläktaren". Vi ordnar ett bord dit på söndag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses i a-hallen på söndag! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-12 10:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8054167/Match-mot-Norsjo-15-3</link><pubDate>Thu, 12 Mar 2026 09:10:28 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4a8f0596-c3fa-8f69-1d96-ead5ab87debe</guid><title>Match i Norsjö lördag 7/3</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här är laget på lördag:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Albin, Alfred, Arvid, Axel L, Eddie, Frank, Frans, Kalle F, Kalle R, Klemens, Loui D, Louie C, Melker, Mio, Sigge och Theodore.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Se till att hålla er friska, många är borta på sportlovet så det är tunt med reserver.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samling i Norsjö kl. 10:00.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-03 19:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8048657/Match-i-Norsjo-lordag-7-3</link><pubDate>Tue, 03 Mar 2026 18:32:05 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">96181fe5-9b59-e85b-7c06-66946b971b19</guid><title>Betalning </title><description>Bra jobbat med försäljningen, här kommer information om betalning! 
Ni som inte sålt toapapper betalar 1100 till lagkassan. 
Ni som sålt mindre än 15 balar betalar in summan ni sålt för + 70kr/osåld bal upptill 15 balar. 
Märk betalningen med toapapper +spelarens namn. Swish 1236152136
//Emma &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-27 18:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8046337/Betalning-</link><pubDate>Fri, 27 Feb 2026 17:03:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1ac39223-dd57-f335-26a6-74da2ec16e23</guid><title>Inga fyspass under sportlovet (v.10)</title><description>Vi kör inga fyspass under sportlovet. AIK arrangerar flera friåkningar och teknik och spel som vi gärna ser att ni deltar i. Passa även på att vara ute och göra olika rörelseaktiviteter i snön. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar Johanna och Sofia&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-25 12:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8044842/Inga-fyspass-under-sportlovet--v10-</link><pubDate>Wed, 25 Feb 2026 11:42:28 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">37968754-a54a-1020-9fc2-1acf8023bcb7</guid><title>Ansökan om hockey i skolan Norrhammar</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer länkarna med tillhörande info ni behöver för era eventuella val (för de som vill gå på Norrhammarskolan till hösten). Hör av er till Jenny eller Anna vid funderingar kring skolbiten och till mig kring hockeybiten. &lt;br&gt;Powerpointen som Jenny hade lägger jag på er dokumentsida då den inte går att bifoga här i nyheten. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://skelleftea.se/invanare/startsida/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/soka-skola-till-forskoleklass-och-arskurs-7" target="_blank"&gt;Val av skola&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://skelleftea.se/invanare/startsida/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/ansoka-om-skolplats-i-samband-med-skolbyte-eller-inflytt" target="_blank"&gt;Byte av skola&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://skelleftea.se/invanare/startsida/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor-a-o/norrhammarskolan/idrott-som-individuellt-val" target="_blank"&gt;Tillval Hockey&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-24 07:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8044038/Ansokan-om-hockey-i-skolan-Norrhammar</link><pubDate>Tue, 24 Feb 2026 06:19:31 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">937144e0-430c-b68f-3375-d3bfbfbd57ea</guid><title>Toalettpapper </title><description>Nu har toalettpapperet kommit, finns att hämta hos oss på Linnévägen 1,Morön. Det vore tacksamt om så många som möjligt kan komma ikväll. Jag ska iväg och skjutsa till träning kl17:45-18:15 och hämta kl19:15-19:45, i övrigt är jag hemma hela kvällen. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-23 16:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8043683/Toalettpapper-</link><pubDate>Mon, 23 Feb 2026 15:52:31 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d39bf572-789a-ebf6-9752-46724b1e4fa8</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11796522_medium.jpg" type="image/jpeg" length="74145" /><title>Helgens seriematcher</title><description>Här kommer lagen för helgens matcher.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fredag 20/2 möter vi Burträsk hemma i c-hallen kl.19.45. Arbetsfördelning:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ovr: &lt;b&gt;Mio&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Tid: &lt;b&gt;Louie C&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Speaker: &lt;b&gt;Frans&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Bås: &lt;b&gt;Melker, Axel E&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Fika: &lt;b&gt;Arvid, Albin&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ev byten löser ni själva.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag 22/2 har vi bortamatch mot CHC, i Burtäsk ishall.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-17 19:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8040306/Helgens-seriematcher</link><pubDate>Tue, 17 Feb 2026 18:42:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">985bcdf7-c8ad-e671-91fb-097ab796543c</guid><title>Ny information inför cupen i Östersund</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu finns det inlagt information kring mat, boende och annat praktiskt inför cupen - se under Dokument/Cuper. Där finns även en packlista som är bra att kolla in.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bussen kommer att avgå från arenan &lt;b&gt;fredag 27/2 kl. 06:00.&lt;/b&gt; Kom i god tid för att packa in i bussen. Det blir en matpaus/chaufförspaus på vägen ner till Östersund. &lt;b&gt;Lagkassan bjuder på lunch under resan!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Killarna spelar sin första match på fredagen kl. 14:30. Beroende på hur det går på cupen får vi se när det blir match på söndagen. Vi får återkomma om tid för hemresan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Se &lt;a href="https://cuponline.se/start.aspx?cupid=39150" target="_blank"&gt;Cuponline&lt;/a&gt; för mer information och spelschema.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Obs!&lt;/b&gt; Här kommer resultaten från cupen synas.&lt;a href="https://swehockeycup.se/ostersunds-ik-u13-markus-akerblom-cup-2026" target="_blank"&gt;Cupsida&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Före och mellan matcher gäller inget snacks, läsk eller godis.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hör av dig om du vill följa med och heja på killarna på plats!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser fram emot en rolig helg med massor av hockey!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-17 19:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8040295/Ny-information-infor-cupen-i-Ostersund</link><pubDate>Tue, 17 Feb 2026 18:30:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">37d13d16-2f34-c4f3-199b-81e1310861bd</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11790933_medium.jpg" type="image/jpeg" length="60876" /><title>Seriematcher mot Storuman 14/2</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer lagen inför lördagens matcher.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bussen avgår &lt;b&gt;från arenan kl. 7:00&lt;/b&gt;, kom i god tid för inpackning av hockeyväskor, klubbor mm. Glöm inte matchtröjor!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ta med frukost/lunch, mellis och ev middag så ni klarar er fram till hemkomsten, &lt;b&gt;ca kl. 17:30&lt;/b&gt;. Inget godis, snacks eller läsk före och mellan matcher.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på lördag! :heart:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-11 14:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8036771/Seriematcher-mot-Storuman-14-2</link><pubDate>Wed, 11 Feb 2026 13:32:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">40a47540-6ea9-31e7-7d6b-b774d87b3ead</guid><title>Försäljning</title><description>Nu är det dags att lägga in era beställningar på toapapper, jag kommer att skicka iväg beställningen på fredag. :muscle:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-10 19:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8036345/Forsaljning</link><pubDate>Tue, 10 Feb 2026 18:39:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">62652896-72d7-7dd3-fec3-5a31de169efc</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11785765_medium.jpg" type="image/jpeg" length="65390" /><title>Matcher 6/2 och 8/2</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;På fredag 6/2 kör vi en internmatch i c-hallen kl. 19.45, &lt;b&gt;samling kl. 18.45.&lt;/b&gt; Samtliga tillgängliga spelar och lagen fördelas på plats. Kom ihåg båda matchtröjorna!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi behöver ha en sek-grupp:&lt;br&gt;OVR - &lt;b&gt;Erik&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Speaker - &lt;b&gt;Frans&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Tid - &lt;b&gt;Melker&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Bås - &lt;b&gt;Leo och Joel&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagen på söndag 8/2 mot Björklöven enligt bilden.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sek-gruppen:&lt;br&gt;OVR - &lt;b&gt;Theodore resp Erik&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Speaker - &lt;b&gt;Axel E resp Kalle F&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Tid - &lt;b&gt;Frans resp Axel L&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Bås - &lt;b&gt;Beppe och Louie C&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fika-grupp:&lt;br&gt;&lt;b&gt;Eddie och Frank&lt;/b&gt; kl. 11.30-14.00&lt;br&gt;&lt;b&gt;Mio och Melker&lt;/b&gt; kl. 14.00-16.30&lt;br&gt;Tiderna gör ni själva upp om dom inte funkar.&lt;br&gt;Vi ledare handlar allt som behövs till försäljning av korv, toast, dricka, kaffe mm. Förutom det som ni bakar. Läs gärna fikaintsruktionen kring vad som gäller.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ev byten sköter ni själva.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses i helgen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-04 20:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8033092/Matcher-6-2-och-8-2</link><pubDate>Wed, 04 Feb 2026 19:40:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e50f738b-a81a-4b8a-d56d-2246712f40cc</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11779421_medium.jpg" type="image/jpeg" length="61082" /><title>Seriematch mot Burträsk</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer laget till lördagens match i B-hallen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Arbetsfördelning:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;OVR: &lt;/b&gt;Theodore&lt;br&gt;&lt;b&gt;Speaker: &lt;/b&gt;Kalle R&lt;br&gt;&lt;b&gt;Tid: &lt;/b&gt;Leo&lt;br&gt;&lt;b&gt;Bås: &lt;/b&gt;AxeL och Joel&lt;br&gt;&lt;b&gt;Fika: &lt;/b&gt;Louie C och Adrian&lt;br&gt;&lt;br&gt;Eventuella byten löser ni själva.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagledarna ser till allt finns till fikaförsäljningen på hyllan (endast fikabröd då det bara är en match). Fikalådan hämtas i förrådet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på lördag!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-28 19:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/skeaik2013/News/8029047/Seriematch-mot-Burtrask</link><pubDate>Wed, 28 Jan 2026 18:20:16 GMT</pubDate></item></channel></rss>