• Målvaktsutrustning samt matchtröjor

    Hej! Hoppas att uppstartscampen rullar som planerat! Vi skulle vilja att varje lag går in i ledaredokumentet och fyller i fliken "Utrustning" kring målvaktsutrustning samt hur många matchtröjor ni har och i vilken storlek samt kommenterar om ni behöver annan storlek, fler/färre etc. Vore kanon om ni hann göra detta när ni är på campen eller i veckan som kommer. Ledare SK Höjden Mvh Johan Ungdomsledarna 7 sep
  • Ansvarigt lag för föreningstiden på fredagar

    Hej, Nu finns ett uppdaterat schema för ansvarigt lag och ledare för föreningstiden på fredagar för hösten 2025. Byt med varandra om ni får förhinder. Schemat finns under Länkar i dokumentet Ledare SK Höjden och i fliken Istider-25/26 Ungdomsledarna 5 sep 10kommentarer
  • Uppstartscampen närmar sig

    Omkring 120 barn och ungdomar och 30 ledare är anmälda till årets uppstartscamp, jättekul! På Ungdomsledarmötet i måndags pratade vi om att vi ska försöka dela mer information från klubben direkt till lagen där det går, och jag har därför nu valt att visa i varje lag på laget.se under Mer/Dokument en mapp som heter Uppstartscamp 2025, och där ligger scheman för lördag och söndag som pdf-filer och även som png-bilder som går enkelt att dela i WhatsApp o dyl. Uppstartscampsmappen hittas också på skhojden.se under Dokument Det är ju ni föräldraledare som ansvarar för utomhuspassen. Förslag på lekar och andra aktiviteter finns i kalkylarket Uppstartscamp på fliken Utomhus. Fokusera gärna mer på lek och lagbygge än stenhård träning på utomhuspassen. Material att låna kommer finnas i två svarta plastbackar i källaren i klubbstugan. Det finns fotbollar, plastbollar (för Spökboll, Doppboll etc), tennisbollar att trixa med och plattor, ringar och koner för att kunna köra bandybrännboll. Varje lag bestämmer själva vilken tid man vill samlas på morgnarna. Kom ihåg att uppdatera aktiviteten på laget.se med samlingstiden för lördag resp. söndag. Omklädningsrum kommer troligtvis vara som det står i kalkylarket på fliken Omklädn, så det går bra att gå ut med dessa till lagen. Ungdomsledarna 3 sep 1kommentar
  • Träningstider från igår

    Här är schemat jag ritade på mötet igår. Meddela gärna mig om ni kom överens om några byten. Föreningstiden drar igån nu på fredag. Den är är 18:00-19:15 nu innan säsong och 16:30-17:45 sedan i oktober när skrinnarhallen får is, Ungdomsledarna 2 sep 0kommentarer
  • Loppisfynd

    Idag hade klubben en vällfylld och lyckad loppis! Det finns fortfarande lite fynd kvar. Dessa får ligga framme tills på lördag kl 12 på campet så det finns möjligheter att fynda under veckan eller på lördag förmiddag! Ungdomsledarna 31 aug 1kommentar
  • Inför uppstartscampen

    Planeringen inför uppstartscampen 6-7 september är igång! På tisdag 26 augusti är det sista dag att anmäla sig för barn och föräldraledare, och senast 27 augusti behöver en ledare för varje lag kopiera över namnen på de anmälda till rätt flik i kalkylarket Uppstartscamp 6-7 sept, filen återfinns även på Ungdomsledarna under Länkar/Kommande evenemang. Barnen/ungdomarna ska vara på en av tre flikar beroende på lag, och ledare skrivs in på en egen flik. Ispassen under campen planeras och hålls i av Magnus Bring och Castor Elisson ihop med flera herr- och damseniorer från klubben. Föräldraledarna finns behjälpliga på isen också, men är främst där för att få inspiration till kommande träningar och för att kunna hjälpa barnen vid behov. Utomhuspassen planeras och hålls i av föräldraledarna för respektive grupp/lag. Tips på lekar mm finns i kalkylarket, se länken ovan. På lördag eftermiddag under campen kommer barnen/ungdomarna ha teori med sin åldersgrupp (Johan Aurelius planerar för detta), och samtidigt kommer Magnus Bring hålla i en bandyutbildning för föräldraledarna i respektive grupp (teori, inte på is). Bra och kul! Betalning för campen, 600 kr för två dagar, 400 kr för en dag, ska tas upp lagvis och sedan swishas i klumpsumma till mig på 0708-183831. Sista betalningsdag till mig 30 augusti, så ta in från era lag senast fredag 29 augusti. Ni kan använda deltagarlistorna i kalkylarket för att anteckna vilka barn som betalat, och vilken summa. (Om någon i laget är sen med sin betalning, avvakta med klumpbetalningen till mig tills alla betalat in). Måndag 1 sept kl.19.00 kommer det vara möte med alla Ungdomsledarna inför campen, kallelse till detta kommer. PS. En helt annan sak, viktigt: Vi får inte bidrag för avslutningar, lagträffar, loppisar och liknande, så kom ihåg att kryssa ur LOK-checkrutan för sådana aktiviteter på laget.se så underlättar det mycket för kassören. Tack! Ungdomsledarna 22 aug 3kommentarer
  • Matchsekretariat - utbildning inför säsong 2025-26

    Hej på er! Nu drar äntligen hösten och bandysäsongen igång och iom också en del utbildningar. Bl.a. är det hög tid att anmäla sig till matchsekreterare utbildningen. För alla lag U/F16 och uppåt behöver lagen tillhanda ha matchsekreterare till alla hemmamatcher. Det är rekommenderat att ha minst 4 utbildade matchsekreterare knutet till varje lag. Detta är med fördel föräldrar. Utbildningen sker på Teams (19.00-21.00) och tillfällena som kvarstår under hösten är 4/9, 30/9, 6/10, 16/10 och 5/11 Anmälan görs på följande länk: https://foreningsinfo.svenskbandy.se/utbildning/matchsekreterarutbildningar (Obs. När du ska ange organisation anger du ”Sportklubben Höjden” och på e-post för fakturering faktura@skhojden.se ) Observera att utbildningen är obligatorisk och måste genomföras varje år. Bra om detta sprids snarast så alla hinner anmäla sig. Om du har några frågor, hör av dig till mig. Karin Carlberg Ungdomsledarna 18 aug 0kommentarer
  • Utrustningsloppisen

    Hallå där! Eftersom Uppstartscampet är flyttat så flyttar vi även utrustningsloppisen. Ny datum blir söndagen den 31e augusti då lägret skulle ha varit. Samma tid som planerat kl 14-16. I samband med loppisen kör vi även ett träningspass för alla tjejer i klubben som vi kallar "Träna med F17". Kl 15.30-16.30. Varmt välkomna Ungdomsledarna 3 aug 0kommentarer
  • Uppstartscampen flyttas till 6-7 sept

    IOFF kommer inte kunna ha isen på Ruddalen klar till 30-31 aug, så vi måste dessvärre flytta uppstartscampen en vecka till 6-7 september. Orsakerna IOFF anger är elarbeten på området, kontroller som behöver göras och en byggfirma som gått i konkurs. Det är självklart olyckligt att behöva byta helg, men alla lag behöver nu alltså gå in och uppdatera sina kallelser på laget.se till 6-7 september och även uppmärksamma alla om bytet. Sista svarsdag ändras en vecka till 26 augusti. (Senast 27 augusti ska namn på anmälda deltagare och föräldraledare skrivas in i planeringsfilen, mer info om detta kommer). Hoppas de flesta av er kan vara med även 6-7 september! Ungdomsledarna 2 aug 0kommentarer
  • Utrustningsloppis

    Som traditionen har blivit så bjuder vi in till Utrustningsloppis innan vi går på is. Leta i genom utrustningen och kom och sälj eller passa på att fynda! Märk upp utrustningen med pris och swishnummer, (Vi kan inte ta hand om försäljningen för er). Söndagen den 17e augusti kl 14 -16 i SK Höjdens klubbhus. Café finns. Varmt välkomna Ungdomsledarna 22 jul 0kommentarer
  • Visa fler nyheter