Dags för höstens försäljning!
Nu är det dags för att fylla på förråden med hushålls- och toalettpapper och pengar till föreningen och lagen! Under september är det dags att sälja Serla hushålls- och toalettpapper, något alla behöver. Vår deal från miljökassen ser ut som följande: Hushållsbal: 260kr/bal – 12 rullar/bal Toalettbal: 280kr/bal – 24 rullar/bal Förtjänst: minst 70kr/bal Vi vill att alla ska försöka sälja 5 balar/familj där förtjänsten går oavkortat till föreningen. Därefter går övrig försäljnings förtjänst tillbaka till lagen. Om familjen har flera barn i föreningen utgår du från det äldsta barnet. Ex. Anna spelar i flickor född 2010, Lisa spelar i flickor född 2013 då tar den ansvarige i laget född 2010 emot beställningen för Anna. Nu säljer Anna 21 balar och efter förtjänsten på 5 balar till föreningen, delas resterande förtjänst på 16 balar upp på flickor född 2010 och 2013. Hur redovisar man försäljningen av Serla: Meddela lagets försäljningsansvarig med namn på barnet + hur många av varje bal man sålt. Den ansvarige mailar sammanställningen av hur många hushålls- och toalettbalar laget totalt sålt till tomas.tjader@avoki.com vid avslutad försäljningsperiod. Betalning: Spelare i ungdomslag betalar in till det egna lagkontot, märk betalningen med MK + barnets namn. När kassören fått in alla pengar för försäljningen flyttar han/hon över pengarna till föreningens huvudkonto och märker då överföringen med MK + lag. Spelare i seniorlaget betalar in till föreningens BG och märker sin inbetalning med MK + namn. (MK = Miljökassen) OBS! Viktigt att ingen betalning görs på föreningens swish Lagets vinst: Kommer efter avslutad försäljning, fördelning och ekonomisk redovisning betalas ut till respektive lag Försäljningsperiod: Försäljningsperioden är mellan 1– 21 september, och ni redovisar försäljningen till Tomas, kontaktuppgifter se nedan, senast 24 september, så vi har beställningen i början av oktober Lagen Div 2 Flickor född 2010 Flickor född 2011 Flickor född 2012 Flickor född 2013 Flickor född 2014 Flickor född 2015 Har ni frågor hör gärna av er till Tomas, kassör i Ruif Mobil: 070-674 40 49 Mail: tomas.tjader@avoki.com Vi satsar väl på rekord i år och supervinst till Ruif genom att vara den förening i Sollefteå som säljer mest toalett- och hushållspapper! Förra året beställde vi hem 72 pall och tillsammans kan vi slå det!
Remsle UIF
1 sep
3kommentarer
Full fart på Remslevallen idag!
Full fart på Remslevallen idag! ⚽? Idag bjuds det på en hel del ungdomsfotboll på Remslevallen: Div 7 Flickor Ångermanland 🕐 Avspark 13:00 RUIF F15 Blå – Härnösands SK F15 Blå Uppskjuten RUIF F15 Röd – Bollsta IK F15/16 Div 4 Flickor Ångermanland 🕓 Avspark 16:00 RUIF F15 Röd – Själevads IK F12 📲 Live-rapportering via Min Fotboll ☕? Självklart är kiosken öppen under alla matcher – välkomna förbi och stötta våra tjejer!
Remsle UIF
31 aug
0kommentarer
Information till alla i Remsle UIF
När ni skickar frågor eller information till föreningen, använd gärna mejladressen remsleuif@gmail.com . Kom ihåg att alltid ange namn och lag i meddelandet. Träningsavgift Om en spelare slutar mitt under säsongen gäller följande: har spelaren deltagit halva säsongen betalas också halva träningsavgiften. Material och förråd Materialförrådet finns direkt till vänster när man går in i Kokhuset. Dörren till förrådet ska alltid stå öppen för att säkerställa bra luftcirkulation. Endast om förrådet används tillfälligt som omklädningsrum får dörren vara stängd under tiden det används. Materialförrådet raktt fram när ni kommer in kokhuset ska endast användas för materialförvaring. Lämna inte in något annat – absolut inte pantsäckar. Matchklockan Om ni använder matchklockan vid matcher ska kontrollen alltid lämnas tillbaka till tidtagningen i den grå påse som den låg i. Tack för att ni följer rutinerna och hjälper till att hålla ordning. 👉 Det blir så mycket trevligare om vi alla hjälps åt att hålla Remslevallen / Kokhuset fräsch! Notering Till de lag som lånar A-lagets bollar (Adidasbollarna) – kom ihåg att lägga tillbaka dem i omklädningsrummet 🚪 efter match. Då undviker vi att de blandas ihop med övriga bollar 🔄 📅 Information om bokning av matcher Seniorernas matcher har alltid företräde Distriktet sätter matchtider och tillsätter domare. Enligt SvFF:s tävlingsregler för seniorfotboll: ”Gästande förenings lag (som mest 25 personer) ska beredas fritt tillträde till idrottsplatsen senast 90 minuter före avspark.” ” 🕒 När ni bokar ungdomsmatcher Tänk på att räkna in tid för förberedelser, match och efterarbete i er bokning. Tillgängliga tider för ungdomslag: Fredagar: 18.00 Lördagar: 10.00, 13.00, 16.00 Söndagar: 10.00, 13.00, 16.00 👉 Undantag: Om seniorerna spelar lördag kl. 13.00 finns endast 16.30 som bokningsbar tid för ungdom. Viktigt att tänka på Lämna alltid över anläggningen i god ordning till nästa lag. Information till alla Remsle UIF-medlemmar Tack för att ni tar er tid att läsa! 🙌 👉 Bokning av tid på Remslevallen sker via: 📞 Håkan Norberg – 076-100 31 80 ✉ norberg.jh@gmail.com
Remsle UIF
25 aug
1kommentar
Visa fler nyheter