﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Örslösa-Söne IK Herr</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/osikherr/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/osikherr</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">37679198-f55c-caf2-8288-4eb23b71ca10</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11922741_medium.png" type="image/png" length="811926" /><title>Truppen mot Mellby</title><description>Samling senast 17.50 i Örslösa&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-25 19:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8121727/Truppen-mot-Mellby</link><pubDate>Thu, 25 Jun 2026 17:24:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">98c98029-e60d-c15f-de82-b3981422f875</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11920488_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>ENV FÖR STARKA.</title><description>Läge för ett kort referat. Precis som förra våren slutade hemmamatchen mot Edsvära/N Vånga 1-3. Frans stötte in en mv retur till 1-0 i 25 min. Med första halvleks sista spark kvitterade ENV, där ÖSIK borde fått både frispark och inkast i förspelet. ÖSIK förde sen spelet hela andra halvlek men stora, starka bortaförsvaret var svårforcerat.En hårfin offside fick Victors mål bortdömt. Vi borde gjort som Holland. Spela ut bollen på kanten,sen in med bollen efter marken framför mål.. Istället kunde ENV avgöra med två mål i slutminuterna. En hörna och en kontring när ÖSIK fölyttade upp allt man hade.Redan på fredag är det hemmamatch igen. Då möter vi Mellby.&lt;br&gt;Vi ses! Lars E.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 21:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8120425/ENV-FOR-STARKA</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 19:35:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fc69a03e-35e3-7fef-b43e-f67652ad0f91</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11919672_medium.png" type="image/png" length="877031" /><title>Truppen måndag</title><description>Samling senast 17.50 i Örslösa.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-21 16:33&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8119697/Truppen-mandag</link><pubDate>Sun, 21 Jun 2026 14:33:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3104f15c-f176-0f2b-3f10-0b8f20f364c6</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11916448_medium.png" type="image/png" length="724721" /><title>U lag torsdag</title><description>Samling i Rackeby senast 18.00&lt;br&gt;&lt;br&gt;Meddela återbud snarast.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 20:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8118080/U-lag-torsdag</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 18:38:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e6d48429-c227-49ce-f37c-4bad9ca81843</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11912787_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>TRE POÄNG PÅ SÅTAVALLEN!</title><description>På Såtavallens lite ojämna ojämna gräsmatta studsade bollen ÖSIK:s väg fram till en klar 5-0 seger. Hemmalaget Hällekis/Trolmen är kanske det bästa av trion i bottenskiktet, fick vittja nätet redan i 5:e minuten då Rasmus Algotsson trasslade in bollen efter en rörig situation. 2-0 målet mitt  i halvleken var det bättre fart på. Frans Stensson drog till med högern (!) och susade in i klykan. Paus.&lt;br&gt;Då vi saknade Melvin och Alfons kastade vi in Staffan Arkelöv efter paus. Staffan född -89 (1900) var mest med för att se och lära. Men tydligen var han fullärd då det bara tog 2 min innan han klippte in trean.(med högern). En annan yngling, Alfred Andersson fixade 4-0 på egen hand med 65 min på klockan! Sista ordet blev Emil Berg-Svenssons med sitt direktskott i 85:e. Minuten innan prickade han ribban så det sjöng om det.5-0 alltså och tre pinnar bärgade vilket innebar att vi tog tillbaka 3:e platsen som N Härene lånat över natten...&lt;br&gt;Bäste ÖSIK:are denna höstliknande eftermiddag var Oscar Jonsson som dominerade mittfältet. Hård konkurrens fick han av Magnus Aronsson som styrde och ställde på mittbacken.&lt;br&gt;Därmed har alla lag spelat 10 matcher vardera. Totalt 60 matcher alltså och lite uppseende är att endast 2 har slutat oavgjort. En av dom var ju våran premiärmatch mot Källby, för övrigt den enda poängförlusten för serieledarlaget.&lt;br&gt;Nästa match för A-laget är hemma mot N Vånga mån 22 juni.Men redan imorgon måndag 15 matchar U-laget mot Mellby.Även den matchen på IP/Tigervallen.&lt;br&gt;Vi ses! Lars E.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 20:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8115905/TRE-POANG-PA-SATAVALLEN</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 18:19:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2b938387-cec6-6d90-e8cf-7486d845681a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11910164_medium.png" type="image/png" length="632318" /><title>U laget måndag </title><description>Truppen till U laget. Meddela snarast om ni inte är tillgänglig.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kommer fyllas på med 2-3 från A-truppen också efter den matchen är spelad.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 10:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8114760/U-laget-mandag-</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 08:04:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">853acc81-0788-2068-1dd0-680c1bb1e83d</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11909925_medium.png" type="image/png" length="851258" /><title>Truppen mot Hällekis/Trolmen</title><description>Samling i Trolmen senast 14.50&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 22:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8114632/Truppen-mot-Hallekis-Trolmen</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 20:13:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9cbb4314-6f9b-d657-e338-60fcfa334d3a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11904602_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>FÖRLUST PÅ BRONÄSVALLEN.</title><description>N Härene tog sin kanske första seger mot ÖSIK när man rättvist tog en 5-2 seger i dagens match. Hemmalaget gick ifrån till en 2-0 ledning med halvtimmen spelad. Via mål av Victor i slutet av första och Emil BS i början av andra utjämnade ÖSIK och hoppet seger började spira. Men N Härene visade bättre vilja och vände tillbaka tillställningen. Lionel Ernryd satte 3-2 efter slarv i försvaret (en s.k "Indian). Sen kom ÖSIK aldrig ikapp bland annat tack vare mv Erik Sahlström som räddade flera frilägen. Mot slutet kom både 4 och 5-2 när ÖSIK verkade uppgivna. &lt;br&gt;Imponerande insats av hemmalaget och rättvis seger till slut.Vi får slicka såren och ta nya tag. närmast väntar Hällekis/Trolmen på Såtavallen söndag 14:e kl 16:00.&lt;br&gt;Vi ses! Lars.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-06 18:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8111379/FORLUST-PA-BRONASVALLEN</link><pubDate>Sat, 06 Jun 2026 16:40:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">55e5fa6c-45bd-975d-83ed-7e6d3c3f4dde</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11899019_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>8-0 MOT JÄRPÅS!</title><description>Jumbolaget Järpås hade förstås inte mycket att sätta emot i dagens match på IP/Tigervallen. Storsegern skrevs till slut till hela 8-0. Hela 7 olika målskyttar låg bakom målen. Emil BS fixade 2 och sen en lång radda enmålsskyttar. Liam,Frans,Melvin,Alfons, Victor och Totte hette dom. Så mycket mer är det nog inte att säga om den här matchen.&lt;br&gt;På självaste nationaldagen den 6:e juni går nästa match. Då blir det bl.a bödrakamp mellan br Ernryd.Mötet startar kl 15:00 på Bronäsvallen.Redan i morgon matchar U-laget hemma mot Kållandsö.&lt;br&gt;Vi ses! Lars E.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 19:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8107841/8-0-MOT-JARPAS</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 17:08:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bccda4fa-1efb-a1e1-e2f4-c9e24e3ebcf0</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11896171_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>TENNISSIFFROR PÅ DEGEBERG. SEGER MED 6-3!!</title><description>Kvällens match på Degeberg hade säkert stort underhållningsvärde för den opartiske åskådaren. Nio mål och ytterligare en hel drös med målchanser. Men! Lite kritik till att börja med. Vi är förvånansvärt ihöliga i försvarsspelet. T.ex RIK:s första mål. Där står alla och "hästesöver" på en snabbt lagd frispark. På det en "tjurrusning" och ett förlorat motlägg och som kronan på verket en dålig rensning och det betydde 1-1 bakom en tappert kämpande Melvin. Nog om detta. &lt;br&gt;Planen var inte bra. Hård och ojämn där bollarna studsade lite hur som helst. En hel fina kombinationer hittade vi ändå. En läcker framspelning gav Victor möjlighet att med yttersidan vinkla in1-0 målet. Frans Stenssons vänsterskott till 2-1 gick inte heller av för hackor. Första halvleks bäste forward Alfons Ernryds 3-1 nick var inte dålig den heller... Hemmalagets bäste spelare Gustav Sondèn briljerade med en frispark i klykan till paussiffrorna 2-3.&lt;br&gt;Victor visade att han också kan skruva in frisparkar och så var det 2-4 i 59:e. Sondèn hade ytterligare ett ess i rockärmen nä han bytte hörn och skruvade vackert in sin andra frispark till 3-4  i 70:emin.&lt;br&gt;Men nu var det slut på det roliga för Rackeby. Alfred Andersson byttes in och fick per omgående en s.k stickare på högerkanten. På det en passning snett inåt bakåt och så fick reultatansvarige Göran Asp trycka fram 3-5 på resultattavlan. Målskytt för andra gången, Alfons E. Inte nog med detta. Totte Bohren lyckades tillsamman med mittback Sondén forcera in ett 6-3 mål. Sondèn som till vardags jobbar in turbutiken på Hjertberg stängde därmed (oturs) butiken för kvällen...&lt;br&gt;Totte B spelade andra halvleken vilket var första seriematchen på över ett år. Ett piggt in hopp även av Oscar Jonsson som var hemkommen från studierna i Linköping. &lt;br&gt;På söndag väntar möte med återstartade Järpås hemma på Tigervallen/IP. Matchen börjar 16:00.&lt;br&gt;Vi ses där! Lars E.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-27 23:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8106048/TENNISSIFFROR-PA-DEGEBERG-SEGER-MED-6-3</link><pubDate>Wed, 27 May 2026 21:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a6e8f8b6-d68c-ef8d-f2d2-9f6d75cf2624</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11889418_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>SÄKER SEGER MOT SALEBY. </title><description>ÖSIK mot Saleby på Tigervallen. Det kunde väl bara sluta på ett sätt? Ja till slut gjorde blev det så. Men ett Saleby som är bättre än på länge chockade hemmalaget och skickade in 0-1 efter 10 min. När samtidigt unge målvakten Isak Svantesson (Jimmys herle) storspelade var det lite oroliga miner på ÖSIK bänken. Men Victor Adamsson som nu fått upp ångan krutade raskt in 2 bollar och så var det ÖSIK som satt i förarsätet. Frans Stensson fyllde på med ett 3-1 mål innan paus.&lt;br&gt;Andra halvlek slutade 3-0 och slutresultatet fastställdes alltså till 6-1. Victor, Frans och Alfons noterades för målen. (5-1 målet skrevs som självmål, men Alfons var siste hemmaspelare och får målet i min bok)&lt;br&gt;Liam Allen assisterade vackert vid de två första målen. Framåt blir 18:årige (snart) Frans allt vassare. Lite kritik: Varför envisas med överlånga hörnor, när ingen är på plats för att nicka in bollen? Mot de bättre lagen kan vi inte slösa bort 10-15 hörnor.....&lt;br&gt;Igår tog Damlaget en fin 1-0 seger mot Mellby. Med A-lagets seger ikväll blir det säkert god stämning i morgon när lagen ordnar festkväll som inleds med brännboll. Tippar att Lukas tar flest lyror. Låter kul. Synd att man inte är 50 år yngre....&lt;br&gt;På tal om hög ålder. 90 plussaren Rolf i Nästegårn (Melvins morfar) sopade hem tusenlappen i 50-50 lotteriet. Synd bara att han lovat bänkgrannen Sören Jonsson att dela vinsten....&lt;br&gt;Redan på onsdag väntar en svår bortamatch när Rackeby tar emot på Degeberg. Ett RIK som går som tåget och körde över Kinne-Vedum med 4-1 ikväll! VARNING!!!&lt;br&gt;Vi ses på onsdag! Lars E.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-22 22:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8103130/SAKER-SEGER-MOT-SALEBY-</link><pubDate>Fri, 22 May 2026 20:53:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e32ddf84-8805-6f17-6a0e-9fad8bd2f15c</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11888418_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="226606" /><title>Matchen profil</title><description>Om mindre än ett dygn kommer Saleby IF till Tigervallen. Vad passar inte bättre än att se hur tankarna går hos våran målvakt för dagen nr.1 Melvin Antonsson! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Dem som följer ert P09 lag på Instagram har säkert sätt att du kallas för bärskungen. Var kommer detta smeknamn ifrån?&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Kan man sänka en platta under en kväll då förtjänar man namnet säger inget mer &lt;br&gt;&lt;br&gt;Du debuterade hemma mot Kållandsö och stod även mellan stolparna borta mot Kinne-Vedum. Hur känns det att spela A-lag?&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Känns otroligt kul och alla har varit stöttande&lt;br&gt;&lt;br&gt;När du inte är nere på fotbollsplanen, vad gör du då? &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Gibbar eller kollar Arsenal &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hört att du lirar striker på träningarna. Är de något du ska satsa på eller trivs du bäst framför kassen?&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Ja kassen är mitt hem för där behöver jag inte löpa så mycket, men tränarna vet ju att jag kan slänga in någon balja ifall målproduktionen torknar&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hur går tankarna inför matchen, någon som är extra het? &lt;br&gt;&lt;br&gt;- Förhoppningsvis blir de tre sköna pinnar och en hållen nolla och den som ser riktigt het ut är ändå Rasmus Algotsson&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-21 22:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8102569/Matchen-profil</link><pubDate>Thu, 21 May 2026 20:28:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8946ac09-11da-3d88-e3d0-462a09edef41</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11880627_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>BLÅSIGT OCH REGNIGT PÅ KINNEVALLEN. MEN SEGER MED 2-0!</title><description>Trots miserabla väderförhållanden mötte ÖSIK.s trogna supporterskara mangrant upp dagens match. Flertalet kände sig nog belåtna vid hemfärden. Jag efterlyste lite mer go och jävlaranamma efter Kållandsö matchen. Det blev det. Ett Kinne-Vedum med 3 segrar i bagaget är aldrig ett lätt byte.En första halvlek där ÖSIK förde spelet men hemmalaget försvarade mycket bra. Närmare mål än Alfons ribba och ner på mållinjen kom vi inte.Paus 0-0.&lt;br&gt;Vi fick vänta en kvart in på halvlek nr 2 innan målet änligen kom. Upprinnelsen var K-V som skapade sin bästa chans i matchen. Full kalabalik framför mv Melvin där försvaret blockade skott både 2 och 3 gånger. På det en halvkontring där Victor fick skottläge från 23 m. Hemmakeepern var ute på vift och var på bollen som ändå letade sig in i målet. Härligt med 1-0 ledning, men 30 min kvar...&lt;br&gt;Med allt att vinna öste hemmalaget på med allt man hade. Matchen hårdnade till men vår 16-årige reservkeeper Melvin Antonsson höll för trycket, Istället fixade Victor en frispark 24m från bortamålet i 90:e min. Alfons Ernryd stegade fram och drog iväg en isare rakt i nät!! 2-0 matchen avgjord och 3 poäng in på kontot!! Gött!&lt;br&gt;Bäst idag Rasmus Algotsson på liberon.Alltid på rätt plats och placeringssäker som få. Erik Stadling får också en stjärna i kanten för sin första halvlek. &lt;br&gt;Nästa omgång möter vi Saleby hemma på IP fre 22-5. U-laget matchar mot Hällekis-Trolmen mån 18-5.Den matchen spelas på Sönevallen. Tills dess!&lt;br&gt;Vi ses! Lars E.&lt;br&gt;Fick frågan var mv Felix håller hus? Svaret är så långt bort man kan komma nämligen i Nya Zeeland. På min tid fick man åka på semester till Borås Djurpark. Tiderna förändras....&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 18:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8098180/BLASIGT-OCH-REGNIGT-PA-KINNEVALLEN-MEN-SEGER-MED-2-0</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 16:30:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7e801595-273b-53c9-098b-64cc7c681506</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11874088_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>FEMETTA  I  TIDIGA  LÖRDAGSMATCHEN!</title><description>Kållandsö var på besök på lunchmatchen idag. Slutresultatet stannade på 5-1 till ÖSIK efter en målexplosion med tre mål på 8 min mellan 10-18 min. Allt frid och fröjd? Nej då. Mestadels en loj insats där glöden lös med sin frånvaro.De avgörande passen var allt som oftast för långa eller för korta. Sen drog vi på oss en hel drös gula kort. Sånt brukar som bekant straffa sig frampå höstkanten.... I mål deuterade Melvin Antonsson som bara var sekunder från att hålla nollan.Målet tillkom efter total obefintlig markering på frispark. Mycket onödigt...&lt;br&gt;Nu vanns ändå matchen med 5-1. Detta beroende på att vi är ett betydligt bättre lag än ö-borna. Inte minst under målrycket i matchinedningen. Matchen prestation stod Frans Stensson för när han sprintade 50 m och hann fram på Måns inlägg. 4-0 betyde det! Övriga mål gjorde Melvin B, Joel K,Alfons E och i andra halvlek Victor A.&lt;br&gt;Piggast var Melvin B som jobbade fram många bollar på mittfältet. Framåt blir Frans en allt piggare inlektion. Tre backlinjen höll tätt i 89 min där Liam var outstanding med skallen. Joel blev ju t.o.m målskytt nä han drog in en frispark från 30 !&lt;br&gt;Nästa match är redan på torsdag (k-h färdsdag). På bortaplan kl 13:00 möter vi då alltid svåra K Vedum. Kan man hoppas på en kanoninsats? Jag tror det!&lt;br&gt;Men redan nu på måndag styr U-laget kosan till Bronäsvallen och N Härene. Lagledare Johan S kanske luftar några otippade namn. Åk dit heja får ni se.....&lt;br&gt;Vi ses! Lars E&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 16:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8094229/FEMETTA-I-TIDIGA-LORDAGSMATCHEN</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 14:13:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f3553ec1-5519-97f0-478c-8ff8e827b388</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11873109_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="166896" /><title>Matchens profil </title><description>Imorgon lördag kommer Kållandsö på besök. Denna gången avgörs matchen på Tigervallen och där kommer våra herrar spela fram till sommaruppehållet! 
Matchens Profil till detta intressanta möte är Örslösa/Sönes nr.4 Rasmus Algotsson!

Bonnarunda igår, hur känns kroppen idag?

- Kroppen känns bra, men har såklart varit i bättre form… Men mycket vatten o käk så är formen tillbaka på lördag. 

Många spelare har speciella ritualer inför match. Har du någon vana eller grej som du alltid måste göra innan ni går ut?

- Har ingen speciell ritual direkt så, är väl bara att börja från vänster på benskydd och skor. 

- När du inte är nere på fotbollsplanen, vad gör du då?

Då hittar ni mig förmodligen på golfbanan. 

- Vem i laget är mest fåfäng och spenderar mest tid i spegeln innan match?

Måste nog vara Alfons, han är alltid vattenkammad och fixat till samling. 

- Hur går tankarna inför morgondagen, någon som ser extra het ut?

Måns Dahl har sett het ut på träningarna i veckan så tror han kan stänka in en eller en annan. 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-08 16:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8093744/Matchens-profil-</link><pubDate>Fri, 08 May 2026 14:09:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">06f2b313-6e6b-9285-34ca-0d3b7112b011</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11857716_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>DELAD POTT PÅ ÅTERINVIGNINGEN</title><description>Fyra år efter vildsvinens härjningar på Sönevallen var det i eftermiddag dags för återinvigning med pompa och ståt. Bland kringaktiviteterna fanns hoppborg för barnen och med Kenneth Larsson som grillmästare serverades kebab i bröd till publiken. Styrelsen med Bettan och Markus i spetsen har verkligen gjort ett jättejobb med att fixa en liten folkfest.&lt;br&gt;Motståndarna Källby är liksom vi själva ett tippat topplag så förutsättningarna fanns för en bra match. Tyvärr var vädergudarna inte på vår sida. En isande vind från Vänerns ännu kalla vatten blåste genom både märg och ben. &lt;br&gt;Till matchen. Hemmalaget verkade tagna av stundens allvar och första halvlek gick på poäng till Källby. Utdelningen dröjde dock till halvlekens slutminut då man forcerade in en målvaktsretur från Felix. Paus 0-1.&lt;br&gt;Ombytta roller i andra. ÖSIK tog ett bastant grepp om matchen. Kvitteringen skulle komma. I 72:a min sköt Melvin ett skott som Alfons Ernryd kunde styra in. Trots en hel del hel- och halvchanser blev det inga fler mål utan matchen slutade 1-1. Ett rättvist resultat.&lt;br&gt;Att vi har en bredare trupp i år märktes när vi idag saknade Totte, Liam och Aronsson. Ludvig Skoglund kom in och gjorde en mycket stabil insats på backen. Han tillför längd och tyngd vid fasta situationer. Ungtupparna Alfred Andersson och Frans Stensson visade gott gry i 2:a halvlek. Nygamle Rasmus Asärdius gjorde också en stabil insats. Under sina år i exil har han hunnit med att starta upp och lägga ner Tuns IK samt jobba som ledare i Råda BK.&lt;br&gt; Nästa lördag väntar ett nytt möte med ett tippat topplag. På Trässbergsvallen möter vi alltid svårspelade TBK. &lt;br&gt;Tyvärr är jag i Göteborg då men får hålla koll på distans.&lt;br&gt;Vi ses! Lars E.&lt;br&gt;Till sist ett klarläggande. En del supportrar som läst namnet L Skoglund i laguppställningen har trott att det är Lars Skoglund som gjort comeback. Detta dementeras härmed. Även om han är en s.k ”late blumer” nöjer han sig med att bemanna inträdeskuren. Ännu ett tag…..&lt;br&gt;Även vårt damlag spelade match idag. Tyvärr förlorade man en jämn kamp mot Ardala med 1-2.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 19:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8083978/DELAD-POTT-PA-ATERINVIGNINGEN</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 17:12:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6a290ac7-aea9-0c4a-1628-6f6ef77cac28</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11856560_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="164213" /><title>Matchens profil</title><description>Dags för omgång två och Källby IF kommer och gästar ett grönskande Sönevallen. Ett Sönevallen som inte haft senior matcher under de senaste 3 säsnongerna. Matchens Profil till detta intressanta möte är Örslösa/Sönes lagkapten och nr.5, Joel Karlsson!


?Du stod bredvid senast mot Mellby på grund av lite strul med baksida lår. Hur känns kroppen nu och vad har du för tanke efter matchen?

- Jo men kroppen känns ändå förvånansvärt bra jämfört mot vad det gjorde bara för en vecka sen när det var serie premiär! Det är ju aldrig kul att stå vid sidan av och kolla på matcher, som jag har fått göra i princip hela försäsongen men det var en kul match att se på! Bra ös framåt och första halvlek var riktigt bra både offensivt och defensivt även fast vi kunde ha gjort ett par mål till! Andra halvlek startade ungefär på samma vis, men när dom får in deras slumpartade mål på en överlång hörna så blir det lite nerver känns det som och det blev lite stressigt och en del felbeslut. Men över lag så är det en mer än godkänd match, det är ju bara titta på resultatet 7-1.?


?Hur går dina tankar inför säsongen, någon som ser extra het ut eller vad har ÖSIKs supportrar att vänta i år?

-  Jag har en ruskigt bra känsla inför säsongen, jag tycker att vi har tagit kliv för varje match vi har spelat och vi har visat att vi kan bjuda upp till match mot lag högre upp i seriesystemet, vi vinner mot 2 st div 5 lag på försäsongen (Råda och Ardala) och vi bjuder upp till en riktigt jämn match i 75 minuter mot Våmb som spelar i 4an. Så det kommer allt bli många segersånger i år! Alfons Ernryd har sett riktigt het ut hela året så det är nån att hålla ögonen på! Victor har kommit igång med målskyttet efter sin långa skada vilket är riktigt kul! Även Melvin Berg har ju lyckats träffa målet på träningarna för en gångs skull! Liam har bjudit på dubbla snurrfinter och några fina trixningar mot Mellby, men det brukar ofta rinna ut till inkast när hybrisen tar över! Felix har känts riktigt säker både mellan stolparna och med fötterna. Nämen det är väll egentligen hela truppen som är riktigt bra och det blir en tuff säsong för coach att välja ut både trupp och start 11 varje vecka. ?


Nu en lite viktigare fråga. Om du hade ställt upp i Idol, vilken låt hade du valt att framföra då?

-  Det hade nog inte varit kul för någon om jag ställde upp i idol faktiskt, jag må vara en man med otroligt få talanger och sångrösten är nog min absolut sämsta! Men hade jag fått välja så hade det nog blivit en låt av bolaget. Jag tycker själv att det låter bra när jag sjunger det, men det kan även bero på att det alltid är efter klockan 22 på lördagar.?


Vem i laget ställer till med mest skandaler?

-  Oj det blir svårt att svara på. Stadling efter några bodyshots kan bli het! Mange 13.30 på josefs är inget man vill vila ögonen på heller! Junisarna hade ju lite för roligt på träningslägret, men det ska jag inte hänga ut nån för här! 

?Sista och mest givna frågan. Vad tror du om morgondagens match?

-  Matchen imorgon kommer att bli en av årets höjdpunkter! Två lag som kommer slåss i toppen hela säsongen mot varandra i en match som brukar kunna hetta till! Förhoppningsvis kommer det mycket publik och kikar och det är ju alltid extra kul! Resultatet blir 3-0 till ÖSIK efter ett mål vardera av anfallstrion!
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-24 12:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8083113/Matchens-profil</link><pubDate>Fri, 24 Apr 2026 10:00:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b5debc24-6dde-9669-b5f8-2d308c666cf4</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11848544_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="210239" /><title>STORSEGER  PÅ  MELLBYVALLEN!</title><description>Kulan i luften. Ett säkert vårtecken. För tredje året i stod Mellby som premiärmotståndare. Tunga poängtapp två år i rad. Hade det satt griller i hövet på ÖSIK:arna? Nej då. Mellbyspöket jagades bort med all accuratess. Siffrorna 1-7 lyste på anslagstavlan vid slutsignal! Första målet dröjde 18 min men var nog kvällens vackraste, Oscar A drog in ett inlägg från högerkanten som tvillingbroder Victor nickade in in i nättaket. Vilken comeback av Victor som höstas fick benpiporna avsparkade i seriefinalen mot Vinninga!&lt;br&gt;Sen rullade det på i samma stil och via 3-0 i halvtid skrevs segersiffrorna till hela 7-1. Mellbys enda skott på mål gick in och betydde 1-4.  ÖSIK:s 7 mål ombesörjdes av 7 st enmålsskyttar.  Oscar Adamsson, Emil Berg-Svensson ,Melvin Berg,Alfons Enryd,Lukas Karlsson , Måns Dahl samt Victor A hette dom.&lt;br&gt;Årets första match på naturgräs innebar förstås att det blev en och annan snedstuds att bemästra. Vi luftade hela 18 manna truppen och extra kul att förra årets skadedrabbade Totte och Victor kunde köra för fullt. Skönt besked för lagledningen inför framtiden. Svårare matcher väntar. Redan i hemmapremiären nästa vecka väntar ett tippat topplag i form av Källby. Matchen spelas på Sönevallen som därmed kommer att återinvigas. Runt matchen kommer det hända saker så rikta in lördagseftermiddagen på en kul föreställning!&lt;br&gt;Nu suger vi på derbysegern ett par dar innan vi börjar ladda inför Källby.&lt;br&gt;Vi ses! Lars E.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-17 21:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8078368/STORSEGER-PA-MELLBYVALLEN</link><pubDate>Fri, 17 Apr 2026 19:55:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a8c942f3-8668-b1e6-793d-262ab49d0184</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11836216_medium.png" type="image/png" length="785066" /><title>DM mot Våmb</title><description>Samling i Råda senast 18.20.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner om att det inte är någon träning tisdag. På torsdag tränar 09-laget om man vill vara med då.&lt;br&gt;Nästa vecka blir det träning tisdag och torsdag - men vi vet i nuläget inte om det blir på gräs i Örslösa eller konstgräset i Råda,&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-06 15:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/8070428/DM-mot-Vamb</link><pubDate>Mon, 06 Apr 2026 13:39:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">15e269c9-55ea-cc0c-1382-225475fef80d</guid><title>På gång</title><description>Nu till helgen (22/11) åker vi till Herrljunga för att spela DM-futsal&lt;br&gt;10:00 Herrljunga SK&lt;br&gt;12:45 Halvorstorp IS&lt;br&gt;14:00 Arentorp Helås FK&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 13/12 spelar vi cup i Källby&lt;br&gt;9:15 Varnhem&lt;br&gt;10:15 Kållandsö&lt;br&gt;11:00 Sil&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag 4/1 spelar vi i LOFA (finalspel 6/1)&lt;br&gt;LFK&lt;br&gt;Råda&lt;br&gt;Saleby&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-11-17 10:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/osikherr/News/7990083/Pa-gang</link><pubDate>Mon, 17 Nov 2025 09:28:49 GMT</pubDate></item></channel></rss>